Kasım 2007 tarihlerinde İstanbul’da gerçekleştirilen 8. Uluslararası Bediüzzaman Sempozyumuna katılan Rus ilim adamları, yaptıkları ortak açıklamada, Risâlei Nur’un aynı zamanda radikalizme karşı da bir panzehir olduğunu ve kısıtlamaların kaldırılması gerektiği çağrısında bulundu.
***
Rusya’nın Volga boyundaki Gorki şehrinde de 6 ay evvel dershane açıldığı ve bütün Rusya’da olduğu gibi, burada da çok sür’atli bir şekilde hizmetlerin sürdürüldüğü, Nurların yayıldığı, okunduğuna dair yayınlanan lâhikadan bazı pasajlar: Nur derslerine katılan Tatar, Rus, Dağıstanlı, Azeri vs. şöyle diyorlar: Burada ders- hane açıldıktan sonra, hayatımızda inkılâp oldu. Sanki sahile vuran balığın yeniden denize atılması gibi olduk… Rus asıllı Yura kardeş diyor ki, ben dershaneye girende sanki bir kaleye giriyorum.”
İşte bunlara mümasil dış ülkelerde Risâle-i Nur hizmetleri hem akademik seviyede, hem de halk arasında bütün hızıyla sürdürülüyor. Zira, Nur’un hizmet tarzı budur.
Belçika ve Filipinler’de katlanan hizmetler
Belçika Merkez Hümanist Parti (CDH) Genel Başkanı Joelle Milquet, başörtülü Mahinur Özdemir’i sağ kolu yaparak özel kalem müdürlüğüne getirdi. Yabancı düşmanlığına karşı olan Milquet, “Müslümanların, başörtülü bir bayanın normal olduğunu göstermem lâzım. Bunlar toplumun parçası” dedi.
***
Filipinler: Filipinler Mindanau Otonom Bölgesi Yüksek Öğretim Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Nora Şerif, Risâle-i Nur’un Filipinler eğitim sisteminde ders kitabı olarak okutulacağını, bunun entelektüel düzeyi oldukça olumlu bir şekilde etkileyeceğine ve seviyeyi yükselteceğini müjdeler.
Filipinler Hükümeti Müslümanlara verdiği bazı yetkilere göre kendi eğitim sistemlerini kedileri oluşturuyor. Filipinlerde biz böyle bir problemi hiç yaşamadık. Kızlar da gayet rahat ve özgür bir şekilde yüksek öğrenimden faydalanmaktadır.
*
Bediüzzaman, Rusya ve Avrupa
Avrupa’daki İslâmî gelişmeler sadece bizim değil, dünyanın, özellikle AB’in dikkatini çeker ve gündemlerinin ilk sıralarında yer alır.
Materyalizm, ateizm, Darvinizm, Marksizm, sosyalizm, feminizm, Freudizm, komünizm gibi bütün seküler “izm”lerin ve felsefelerin birleşmesinden hasıl olan dehşetli deccalizmle mücadele eden Bediüzzaman Said Nursî, İlâhî hikmetin sevkiyle onun çıkış yeri olan Rusya’ya esir olarak gitmiş gözlemlerde bulunmuş.
1910 yılının sonlarında Doğu ve Güneydoğu Anadolu’yu dolaşarak, istibdadı / diktatörlüğü kötüleyen, buna mukabil Meşrûtiyet’i / hürriyeti güzelliklerini anlatan Bediüzzaman Said Nursî; 1911 yılında Şam’a giderek Emeviye Camii’nde İslâm dünyasının meselelerine değinen ünlü hutbesini okur.
20.07.2008
E-Posta:
[email protected] [email protected]
|