Ebru Eraldemir:
*“Babamı bir ay önce kaybettik... 13 yaşında bir kızım var, dedesine çok düşkündü. Babacığım ona birkaç kez rüyasında göründü. Her seferinde üzerinde krem rengi gömlek ya da beyaz havlu oluyor. Ve her seferinde yüzünde bir gülümseme ile ‘Çok rahat ve huzurluyum’ diyor, kızım öpmek istediğinde ‘izin vermiyorlar’ diyerek uzaklaşıyor. Sık gelmesini söylediğinde de ‘Ancak bu kadar izin alabiliyorum’ diye cevaplıyor... Birçok dinî yayında okudum; ölü ile rüyada iletişim kurulur diye. Sizce bu rüyalar neye işarettir...”
Öncelikle taziyetlerimi sunar, muhterem babanıza Allah’tan rahmet, geride kalanlara sabr-ı cemil niyaz ederim. Allah onunla sizi Cennetinde kavuştursun. Âmin.
Rüya bir umuttur. Rüyada görmemek olumsuzluğa işaret değildir. Kızınızın dedesini rüyasında gülümser ve huzurlu görmesi şüphesiz hayra alâmettir. İnşallah o, âlem-i berzahta hep gülümsüyor ve hep huzur duyuyor. Kızınızın dedesini öpmesine izin verilmemesi, onu abartılı derecede övgüyle değil; rahmetle ve duâyla anmaya çağrıdır. Rüyada konuşan ruhun kendisi olabilir şüphesiz. Bu rüyalar duâ etmeye, umutlu olmaya ve salih amel işlemeye devama işarettir. Unutmayalım: Sizi muhterem babanızla buluşturacak en önemli adımınız salih amellerinizdir. Allah, salih amellerde sizleri ve bizleri muvaffak kılsın. Âmin.
Seda Eraldemir:
* “Bundan 30 gün önce dedemizi kaybettik. Benim 1,5 yaşlarında bir kız kardeşim var, geçenlerde evde hepimiz oturuyorduk birden bire dede diyerek içeriye doğru yürüdü, gözüyle evimizin çıkış kapısına kadar takip etti ve elindeki yiyeceği dede diyerek uzattı. Hepimiz çok şaşırdık; halam kardeşimin arkasından duâ ederek gitti. Lâkin herhangi bir şey göremedi. Sizce bunun dedem olabilme imkânı var mıdır? Eğer ki böyle bir durum söz konusuysa ruh, evini dolaşır, yakınlarını ziyaret edebilir mi? ”
Dedenize binler rahmet diliyorum. Ölen bir kişi, rüyada görülebilir. Aşikâre görülmesi pek gerçekleşmez. Ancak keşfe’l-kubur velîlerinin, günahsız ve masum olanların, hiçbir kural ve şart olmamakla beraber, bazen aşikâre görmeleri mümkün olabiliyor. Ölen kişinin ruhunun salih olması halinde sadece evini ve yakınlarını değil, salâhati derecesinde dünyayı ve kâinatı dolaştığı da bir gerçek. Çünkü ölen kişinin ruhu ölmüyor; yaşıyor. Eğer salih bir kimse ise kabirde çok fazla kalmıyor. Çıkıp geziyor. Üstad Bediüzzaman Hazretleri bu yüzden, kabre, ‘ruhların uçtuğu meydan’ mânâsında “meydan-ı tayeran-ı ervah” diyor1 ve bâkî ruhların eskimiş yuvalarını toprak altında bırakarak bir kısmının yıldızlarda, bir kısmının âlem-i berzah tabakalarında2, bir kısmının da cismânî âlemlerde gezdiğini haber veriyor.3
***
Tuncay Aksaç:
*“Eşim namaza niyetlenirken çok zorlanıyor, çok istemesine rağmen namazını çok zaman kılamıyor. Kur’ân okurken sıkıntı yaşıyor.”
Başta kendimiz olmak üzere, aile efradımızın ve çoluk çocuğumuzun namaz konusunda daha hassas olmalarını Rabbimizden bolca isteyelim. Bunun için Kur’ân’da bir duâ örneği var; Hazret-i İbrahim’in (as) duâsı: “Rabbic’alnî mukîme’s-salâti ve min zürriyyeti rabbenâ ve tekabbel duâ.’”4 Mânâsı şöyledir: “Rabbim! Beni ve benim soyumdan olanları namazını kılanlardan eyle. Rabbimiz duâmı kabul eyle.”
Kur’ân’ın önemle bildirdiği bu Peygamber Duâsını dilimizde ve gönlümüzde vird yapalım. Meselâ namazlarda selâmdan önce okumaya çalışalım.
Fakat namaz ve Kur’ân konusunda asla şiddet uygulamayalım.
G. Kılınç:
*“Kayınvalidemin ismi Naile ve ben bu ismi kızıma vermeyi düşündüm. Fakat biraz araştırma sonucu put ismi olduğunu öğrendim. Türkçe karşılığı muradına ermiş anlamında. Huzursuz oldum. Evladıma bu ismi vermem mahşerde onu utandırır mı benden hak ister mi? ”
Naile muradına, umduğuna ve rahmete ermiş kadın demektir. Put ismi ile alâkası yoktur. Olsa bile, sizin niyetiniz önemlidir. Allah kalbe bakar; kalıba ve lafza bakmaz. Bu isim, mahşerde utandıracak bir isim değildir. Allah mahşerde ameliyle, amelinizle ve amelimizle utandırmasın. Âmin.
Dipnotlar: 1- Sözler, s. 331 2- Lem’alar, s. 238 3- Sözler, s. 820 4- İbrahim Sûresi: 40
17.04.2008
E-Posta:
[email protected]
|