S. Bahattin YAŞAR |
|
Abdest, Huzur’a hazırlıktır |
Abdest; maddî ve mânevî bedeni zırhla kuşatmak, korumaya almaktır. Abdest, bedene yakışan en güzel elbiselerden birisidir. Yani, beden, abdestle güzeldir. Abdest, bedenin süsü ve güzelliğidir. Onun için bir ömür içerisindeki bedende ne kadar abdestli zamanlar varsa, o kadar o beden için nurlu zamanlar var demektir. Nurlu zamanları bol bulunan bir bedenin, bu zaman dilimlerindeki halleri de nurânîdir. Abdest, hayat dilimlerinde oluşan kirlenmeleri temizleyen bir operasyondur. Onun için abdest, zırhımız olmalı. Abdest, “Ben harama kapalıyım, ben Rabbimin kulu, kölesiyim” mesajıdır. Abdest, bedenin kendini Rabbine adadığı zamanlardır. Beden, abdestliyse; ondan güzellikler zuhur eder. Abdest, helâl dairesine giriş demektir. Onun için abdest, Yaratıcı ile olan akdi tazelemektir. Abdest, abdestlenen organların iplerini Sahibine vermesidir. Abdestli beden; harama karşı aşılanmış, düşmana karşı zırhını kuşanmış demektir. Abdest, vücut kimyasının düzelmesi, ayarlanması, yani vücudun, kulluk moduna hazırlanması demektir. Abdestlenmek, kanatlanıp kulluğa uçmaktır. Melekleşmek ve nuranîleşmektir. Vücut organlarının ibadetidir abdestlenmek. Abdest, Huzur’a girmenin ilk adımıdır. Abdestli zamanlar, mukaddes zamanlardır. Vücut kimyasının ibadete hazırlanması, ‘âbid’leşmesidir. Abdestli bir beden, organlarını ibadete ayarlamıştır. Öyle ki, abdestli bir bedenden çıkacak sözlerin etki derecesi tartışılmaz. Abdest, vücut organlarındaki kimyasal dönüşüm demektir. Abdestli bir bedenin nefes alıp vermesi, yürümesi, oturması, kalkması, konuşması, dinlemesi vb. faaliyetleri, güzel bir niyet ile ibadete dönüşebilir. Abdest, dile, kulağa, göze, ayağa ayrı ibadet anlamları yüklemek, bedenin maddî ve mânevî etki gücünü arttırmaktır. Onun için, abdestli bir bedenden çıkacak kelimeler ve cümleler, her biri birer özel güce sahip olacaktır. Kuru sıkı tabanca ile atılan bir atışın etkisi ile, gerçek bir mermi atışının etkisinin bir olmadığı gibi. Çıkardığı ses birbirine yakın olsa da, hedefi vurmadaki etki her halde mukayese edilemeyecek cinstendir. Abdest, insanı güçlendirmektir. O zaman ne yapıp etmeli, imkânlar ölçüsünde söze ve davranışa güç katmak ve etkiyi arttırmak için abdestli zamanları arttırmalı insan. Peki abdestli olduğu halde, bu beklenen netice oluşmuyorsa, o zaman, ibadette niyet ve şuur problemi var demektir. Her abdest, yeniden bir başlangıçtır. Gücüne inanan ve onu bir silâh olarak gören için, abdestli saatlerin kazancı daha bol ve hesabını vermek daha kolay olacaktır. 02.12.2009 E-Posta: [email protected] |