EKONOMİK kriz sebebiyle düşen tüketimin arttırılması amacıyla İstanbul Ticaret Odası (İTO) ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde Türkiye’nin perakende ve toptan ticaretinde etkin 24 dernek ve birlik üyesi firma indirim kampanyası başlattı. Gıdadan giyim ve sağlığa kadar birçok alanda başlangıçta 14 bin firmanın katıldığı kampanya yılbaşına kadar devam edecek. Kampanyaya katılan işyeri, alışveriş merkezi, mağaza ve toptancılar vitrinlerine ‘Alış veriş için en güzel gün’ sloganını asacak.
İstanbul’da başlatılan alışveriş seferberliğini duyurmak amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan İTO Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş, ekonomik krizi güçlü ekonomik yapısıyla karşılayan Türkiye’de, olumsuzluğun biraz da psikolojik etkileriyle tüketimin azalması şeklinde kendini gösterdiğini ifade etti. Ekim-Kasım aylarında iç talebin önemli ölçüde düştüğünü ifade eden Yalçıntaş, bu durumun ekonomi ve ticaret için çok tehlikeli olduğunu ifade etti. Kampanyayı, tüketimin azalmasının önüne geçmek için düzenlediklerini ifade eden İTO Başkanı, kampanyaya bütün sektörlerden katılım olduğunu kaydetti. “Krizden çok dedikodusundan etkileniyoruz.” diyen Yalçıntaş, bu yüzden tüketicinin normal ihtiyaçlarını ertelediği bir dönemin yaşandığını vurguladı. Bu kampanya ile hem tüketicinin hem tüketicinin hem de üreticini kârlı çıkacağını dile getiren Yalçıntaş, “Kampanya hafta sonu başlayacak ve 24 derneğin temsil ettiği 65 bin satış noktasında geçerli olacak. Oda başkanı, arzu eden dernek ve firmalar kampanyaya dahil olabilecek, her sektör yapabileceği en yüksek oranda indirimle bu kampanyada yer alacak” dedi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin başkanı Kadir Topbaş da iç talebin önemli ölçüde daralmasının olumsuz sonuçlarının toplumun her kesimini etkileyeceğine işaret ederek, “Gemisini kurtaran kaptandır, devri bitti. Şimdi gemimizi kurtarma devri.” dedi.
21.11.2008
E-Posta:
[email protected]
|