"Şu mübarek kelime,(..)"
Kelimeye yüklenen bir kıymet var. Mübarek oluşu, aynı zamanda bereketli bir giriş olmaktadır. Bereket getirmektedir. Hayrı çoğaltmaktadır. Doğru başlangıcı ödüllendirmektedir.
Kelimenin mübarekliği, tasarrufu ve verimliliği temin etmektedir. İbadet sevabını ve hayırlı olmayan israfı önlemektedir. Hayırla başlayan bir siftah olmaktadır.
Ticaret erbabının "Bereket Allah'tan" tabirinde, rızkın bereketli kazançla mümkün olabileceğini vurgulamaktadır.
Bismillah mübarek kelime olunca, bereketin de anahtarı olmaktadır.
Bismillah, kelime-i tayyibedir. Kelime-i mukaddesedir. Kelime-i şahadetin esasıdır. Kelime-i tevhidin ifadesidir.
Kutlu inancın ve itikadın kendini okuttuğu sırlar âleminin kelimesidir.
Mübarek kelime, uğur getirir. Ümit verir. Canlandırır, şevk ve gayret katar emeğine ve çalışmalarına.
Saygıyı, ihtiramı hak eden en kudsî kelime olarak Bismillah ile başlayan mübarek bir telaffuz ve duâ, hayatın emanetlerine "Allah adına" işleme ve işletme izni isteyen bir kulluk kabulüdür.
"Şu mübarek kelime.." ile başlayan her iş mübarekleşir. Gün ve geceler, ay ve yıllar, faaliyet ve muvaffakiyetler mübarekleşir, mânâsına uygun işlemler devam ettikçe de, aynı bereket kapısı ve rahmet hazinesi olma sürekliliği ve sevap ambarı vasfı devam eder.
Mübarek, sevgi dilinin hitap sözüdür. "Mübarek, ne güzel söyledi" derken, muhabbetle yakınlaştıran bir sıcaklık ve kuşatıcılık vardır.
Mübarek mekânlar, mübarek insanlar, mübarek hayvanlar, mübarek yerler, hepsi kelimeleri mübarekleştiren Bismillahın devamı niteliğindedir.
"İslâm nişanı olduğu gibi (..)"
Her düşüncenin, dinin ve hareketin veya cismin bir sembolü vardır. Anlamlar, sembollerle değerlerini ifade ederler. Nişan, aynı zamanda bir payedir. Bir üstünlük ve mensubiyet fikrini verir.
İslâm, fıtrat dini olduğuna göre, fıtratın nişanı "Bismillah" olmaktadır. Allah'ı bilmenin alameti ve temsilî değeri "Bismillah" ile olmaktadır.
Uluhiyetin kâinat simasındaki nişanıdır. Yaratılanların tevhid nişanesidir.
"Bütün mevcudatın lisan-ı hal ile vird-i zebanıdır."
İmtihana tabi olmayanlarda müekkel melekler, insan dışındakilere verilmiş. Temsilci melekler var. İnsan ise, kitaben katibin kabul edilmiş.
Onun için, insan olarak her nefis bizzat dili ile vird yapmaktadır. Kendini temsil edeceği için, mükellefiyetinde, "nefsim" mesuliyetindedir.
Melekler kaal dilini, kâinat hal dilini kullanırken, insan ise ikisini birden kullanıyor.
Bu yüzden İslâm nişanını tam temsil, "nefsim" dediği mükellefe verilmiştir.
03.01.2008
E-Posta:
[email protected].
|