Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 23 Kasım 2007

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Cevher İLHAN

Okullardaki şiddetin tedbiri...



Gündem karmaşasında eğitimdeki ciddî aksaklıklar tartışılmıyor. Oysa ilkokul seviyesine kadar inen şiddet ve kötü madde bağımlılığı “imdat!” işâretleri veriyor.

Türkiye’de eğitim sistemi bu yönüyle de büyük bir tehditle karşı karşıya. Giderek artan şiddet olayları, uyuşturucu ve “keyif verici” haplar, “iddia” türü talih oyunları, sanal kumar ve şiddeti telkin eden internet oyunları, eğitim yuvalarını âdeta kuşatmış; manevî çöküşün tehlike zilleri çalıyor...

Haraç toplayan, şiddet uygulayan “mahalle çeteleri”, “okul çeteleri”yle buluşuyor. Okullarda kesici ve delici âletlerin artması, öğrenciler arasındaki bıçaklı kavgalar, silâhlanma ve vandalizmin yaygınlaşması, sadece öğrenciler arasında kalmıyor; öğretmene yönelik tehdit hakaretlerle tartaklanma ve saldırılara kadar varıyor.

Son yıllarda ortaöğrenimde tehlikeli bir biçimde tırmanan yaralanma ve hatta ölümle sonuçlanan şiddet olayları, uyuşturucu kullanımının yaygınlaşması, topyekûn maddî ve mânevî köklü tedbirlerin âcilen alınmasını gerekli kılıyor.

Bütün bunların önlenmesi için ekonomik nedenlerden, okullarda polis noktalarının kurulmasına kadar bir yığın sebep ve buna bağlı çözüm önerileri ortaya atılmakta. Ne var ki problemin temeline ve gerçek çözüme yanaşılmamakta...

* * *

Bundandır ki her eğitim yılı başında Millî Eğitim Bakanlığının “tavsiyeleri”yle İçişleri Bakanlığı’nın “çocuklara şiddet ve kötü alışkanlık” genelgeleri, “okullar ve çevresinde alınacak tedbirler” türü genelgeler çok zayıf ve yetersiz kalmakta. Çocukları ve gençleri şiddete, kötü alışkanlıklara ve suça iten yerlerin denetiminden öteye geçmemekte.

Şüphesiz bunlar, caydırıcılıkta vazgeçilemeyecek inzibatî tedbirlerdir. Lâkin denetim ve uyarıların bir noktaya kadar etkili olduğu, suçun illegal alanlara kaydığı gerçeği, bütün bu maddî tedbirlere rağmen dejenerasyonun gün geçtikçe daha da artmasından ve azmasından anlaşılmakta...

İşin aslına bakılırsa, inançsız felsefenin elindeki küresel sermaye, kitlelere sâdece bir pazar ve tüketim kaynağı nazarıyla bakıyor.

Uluslararası uyuşturucu kaçakçılığından, elindeki medya ve sinema sektörünü inançları zayıflatıp insanlığın mâneviyat ve ahlâkını tahribinde istimal ediyor. “Popüler kültür” perdesinde, televole ve piyasa kültürü enjekte ediliyor.

Çocukları ve gençleri dejenere eden çoğu hâriçte hazırlanan ithal mâlı ahlâk bozucu zehirli müstehcen filmler ve diziler, bu menhus maksatla dış kaynaklı tahribatın başını çekmekte.

Bu “kültürsüzlük kültürü” ve başıboş “boşvermişlik”, bilhassa gençleri ve çocukları etkilemekte. Popüler medyanın da sansasyonuyla sürekli şiddet, sefâhet, eğlence kültürü enjekte edilmekte; her şeyi boşveren “hippi”liğini yeni türü “ipod gençliği” türetmekte...

Özetle, iman ve manevî terbiye eksikliği ve âhiret inancının zâfiyetiyle gençler ve çocuklar korkunç boşluğa sürükleniyor. Ve ortalığı boş bulan ifsat şebekeleri, özellikle kalabalık şehirlerde, okul ve sokak çocuklarını “suç unsuru” ve “âleti” olarak istismar ve istimal ediyor.

Bu yüzdendir ki “zehirli bir bal hükmündeki sefâhetkârâne zevkler”in gençliği ve dolayısıyla milleti içine ittiği uçuruma karşı uyaran Bediüzzaman’ın ifâdesiyle, “taşkınlık sâikasıyla gayr-ı meşru dairedeki harekâtın tokatlarını yiyen bedbaht gençlerin teessüfleri” okullarda ve sokaklarda yankılanıyor... (Emirdağ Lâhikası, 176,177)

* * *

Gerçek şu ki okullardaki “şiddet raporları”, şiddetin farklı dinamiklerden tetiklendiğini ortaya koyuyor. Dövme, işkence, yaralama, öldürme, darp, küfür, kötü söz, aşağılama ve benzerî davranışlar, sadece okulda değil, âile ortamından sokaklara, stadyumlardan internet kafelere kadar çocukların ve gençlerin gittiği mekânlarda türetiliyor.

Belli ki âilenin tek başına verdiği terbiye, televizyon, sokak ve okulda desteklenmeyince tahribatla baş edilemiyor. Bir an evvel okullar, bu tehlikeli gidişten kurtarılmalı, artık günü birlik demeçlerin ötesinde, köklü tedbirlerle probleme tehlike bertaraf edilmelidir...

Topyekûn tahribata karşı mücadele de topyekûn olmalı. Bunun içindir ki tedbirler, okul ve âile birliği içinde sokağı ve medyayı kapsayan bir gerçeklikle ele alınmalı. Millî Eğitim, okul idarecileri, öğretmenler, eğitim kurumlarında salt polisiye ve maddî tedbirlerle yetinmeyip “manevî tedbir”e yönelmeli.

Aksi halde, hâlâ “rejim kaygısı,” “laiklik elden gidiyor” paranoyası ve “irtica tehlikesi” uydurmasıyla bin yıldır toplumu huzur içinde yaşatan, gençliğe inancı, ahlâk ve edebi, saygı ve vefa duygularını veren manevî eğitimden yoksunluk, çocukları ve gençleri tuzaklara düşürmeye devam edecek...

Asıl çâre, bu mânevî tahribata karşı mânevî tamirattır. Bütün bu sinsî oyun ve desîselere karşı, inancı tahkim eden, ahlâkı önceleyen mânevî terbiye ve eğitimin müfredata konulmasıdır.

Bu maksatla altı bin sayfalık Kur’ân tefsiri müellifi Bediüzzaman, Gençlik Rehberi’nde, ahlâkı ve mâneviyat bozgunculuğuna karşı, iffet ve ahlâk dersini verir. “Eğer terbiye-i İslâmiye ile, o gençlik nîmetine karşı bir şükür olarak, iffet ve nâmusluluk ve tâatte sarf etseniz, o gençlik mânen bâkî kalacak ve ebedî bir gençlik kazanmasına sebep olacak” diye gençliğin kurtuluş yolunu bildirir. (Sözler, 134)

23.11.2007

E-Posta: [email protected]


 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Önceki Yazıları

  (22.11.2007) - “Beşerin yeryüzünü öldüren ifsadı”

  (21.11.2007) - Kur'ânî çâre...

  (20.11.2007) - Saptırma

  (19.11.2007) - İsrail’le işbirliğinin akıbeti...

  (17.11.2007) - Gündem kayması

  (16.11.2007) - “Birbirine muhtaç komşu kardeşler”

  (15.11.2007) - Kuzey Irak perspektifi...

  (14.11.2007) - “Özerklik talebi” ya da “meyl-i iftirak” fitnesi...

  (13.11.2007) - Ve Gürcistan gâilesi...

  (12.11.2007) - Pakistan dramı...

 

Bütün yazılar

YAZARLAR

  Abdil YILDIRIM

  Abdurrahman ŞEN

  Ali FERŞADOĞLU

  Ali OKTAY

  Cevat ÇAKIR

  Cevher İLHAN

  Davut ŞAHİN

  Faruk ÇAKIR

  Gökçe OK

  Habib FİDAN

  Hakan YALMAN

  Halil USLU

  Hasan GÜNEŞ

  Hasan YÜKSELTEN

  Hülya KARTAL

  Hüseyin EREN

  Hüseyin GÜLTEKİN

  Hüseyin YILMAZ

  Kazım GÜLEÇYÜZ

  Kemal BENEK

  M. Ali KAYA

  M. Latif SALİHOĞLU

  Mahmut NEDİM

  Mehmet C. GÖKÇE

  Mehmet KAPLAN

  Mehmet KARA

  Meryem TORTUK

  Mikail YAPRAK

  Murat ÇETİN

  Murat ÇİFTKAYA

  Mustafa ÖZCAN

  Nejat EREN

  Nimetullah AKAY

  Raşit YÜCEL

  S. Bahattin YAŞAR

  Saadet Bayri FİDAN

  Sami CEBECİ

  Sena DEMİR

  Serdar MURAT

  Suna DURMAZ

  Süleyman KÖSMENE

  Vehbi HORASANLI

  Yasemin GÜLEÇYÜZ

  Yasemin Uçal ABDULLAH

  Yeni Asyadan Size

  Zafer AKGÜL

  Zeynep GÜVENÇ

  İslam YAŞAR

  İsmail BERK

  Şaban DÖĞEN

  Şükrü BULUT


 Son Dakika Haberleri