Yavru kutup ayılarının ölümü dünya basınında flaş haber olarak geçti.
Peki ya diğer trajediler?
Kenya'da katledilen yüzlerce insanın hiç mi kıymeti yok? Kenya'dan ilk gün verilen manşetlerin yerini, şimdi sadece siyasî bir iktidar sorunu varmış gibi verilen haberlerin alması ne acı.
İnsanların hayvan haberlerine daha fazla önem vermesi, insanları sınıflandırması kadar korkunç ne olabilir?
FEDAİNİN SONU
Fedai dizisinin (Star) senaryosu zaten "intihal"di. Malum, Kevin Costner'li "Bodyguard" filminden ilham alınarak yazılmıştı.
Dizinin 7 bölümü rating hızarından kendini kurtaramadı ve kanal yönetimi diziyi bitirme kararı aldı.
İsabet.
Diziyi bitiren diğer faktörlere bakalım: Tamer Karadağlı'nın izleyicisi entelektüel ve çocuklardan oluşuyordu. Entelektüeldi, çünkü yıllardır TRT'de gösterilen "Bizim Evin Halleri" dizinin favori oyuncusuydu. Çocuklardı çünkü, "Çocuklar Duymasın" dizisinde minikler onu sevmişti.
Ne zaman "sansasyon"la gündeme geldi popülaritesi düştü. Fedai dizisinde "kasıntılı" görüntüleri bu düşüşü önleyemedi.
Dizide Seda Sayan'la uyumsuz görüntüsü de dizinin bitiminde önemli faktörlerden sanıyorum. Zaten haftanın üç programında Seda Sayan'ı izlemek seyirciyi bıktırmış olmalı.
REKLÂMIN GÜCÜ
Böyle diyor Milliyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin:
"Reklâmın gücünü gördük!"
Sözlerinin devamında, "Oluşturduğumuz etkiye bakınca, müesseselerin kamuoyuyla reklâm kampanyaları üzerinden de bir iletişim kurmalarının, mesajlarını böyle bir ortamdan da vermelerinin ne kadar yararlı ve yerinde olduğu üzerine kuvvetli bir kanaat oluştu bende" diyor.
Reklamın "zamanlaması" sorulduğunda şöyle diyor:
"Özellikle 2007'yi kaparken, yaptığımız çok önemli haberlerle kamuoyunda ne kadar ciddi olduğumuzu gösterdik. Bunu da tam 2008'e geçerken böyle bir tanıtım kampanyasıyla verdiğimiz mesajla daha da kuvvetlendiriyoruz."
"En son 'türban araştırmasını' yayınladık ve dedik ki; toplumda muhafazakârlık artıyor, türban sayısında artış var ve bu dikkatle izlenmesi gereken bir yöneliş. Bu, hükümette büyük rahatsızlığa yol açtı. Hemen ardından da bu reklâm geldi. Dolayısıyla biz zaten böyle bir dalga boyuna çıkmıştık. Kampanya da onun üstüne geldi."
Demek "zamanlama" yerinde. Önce "anket" şimdi de "reklâm." Bunların her yaptığında neden bin cinlik var?
Bir de utanmadan "dindara baskı yapılmadı" diye köşesinde yazarlar.
12.01.2008
E-Posta:
[email protected]
|