Mü’min, siyasetin kaderinden çok, kaderin siyaseti ile ilgilenir. Yani, kul zulmeder, kader adalet eder. Siyasette de böyledir. Siyasî görüş ve düşüncelerimizle olumsuz bir siyasî durum meydana gelmesine sebep olabiliriz. Veya kasten/taammüden yaptığımız suçlamalar isabetli değilse, gelir bizi bulur. Dolayısıyla olumsuz durumlarda mutlaka hatalarımızın, davranışlarımızın ve kaderin payını hesap etmek durumundayız.
AKP iktidarına ve başörtülülere gelirsek: Hangi fiiller, Anayasa’yı değiştirecek bir iktidar, hükümet olduğu halde, bugünkü siyasî olumsuzlukları ve kaosu netice verdi, eşi başörtülü bir cumhurbaşkanı seçilemedi? Ve neden 5 + 5 formülü döndü?
Şimdi, hiç istenmeyen, görev süresi tamamlanan, ama kararları ülkeyi fevkalade ilgilendiren—üstelik olumsuz etkileyen—cumhurbaşkanının görevde kalmasına acaba hangi hareketlerimizle fetva verdik?
* Acaba bu cumhurbaşkanının seçilmesinde AKP’nin (FP’nin) payı ne?
* “Başörtüsü önceliğimiz değildir!” sözünün ve AİHM’den dâvâyı geriye çekmenin tesiri ne olabilir?
* Başörtülülere, “Sabredin, biz sizdeniz, halledeceğiz!” dendiğine göre; kader, sabretmelerini biraz daha mı uzattı acaba?
* Başörtülüler, bundan 4,5 sene önce, toplantı, yürüyüş ve benzeri müthiş etkinlikler yapıyorlardı. “Bu iktidar bizden, sabredelim, ses çıkarmayalım!” dediklerine göre; acaba kader “Sabretmeye devam edin bakalım!” mı demek istemiştir?
* Hak ve hürriyetlere karşı gelen bazı çevrelere şirin görümek için; başörtüsü meselesini halletmemenin, Kur’ân kursu yaşını düşürememenin, imam-hatiplilerin mağduriyetlerini gidermemenin, YÖK problemini çözmemenin (veya çözememenin), adalet reformunu gerçekleştirememeninin payı yok mu?
* Orta kesimin, esnafın, çiftçinin ekonomik durumlarının iyi olmadığı bizzat bu kesimlerce ifade ediliyor. (Ki, AKP’nin ekonomik politikası yoktur, IMF ne derse onu yapıyorlar…) 4,5 sene, “Önce ekonomiyi halledelim, başörtüsü ve benzeri konuları ileri sürüp gerginlik çıkarmayalım; sonra hallederiz!” politikası işe yaradı mı? Değer miydi insan hak ve hürriyetlerine karşı gelenlerin ekonomilerini düzeltmek! Buyurun, gerginlik çıkmasın diye vatandaşın hakkını aramamak, mağduriyetini gidermemek, “Bedel ödemeye hazır değiliz!” demek yetmedi, kaos çıkardılar…
İşte iki hayâtî kaide: * Aç canavara karşı tahabbüp, onun sevgisini değil, iştahını açar. * Zaaf, düşmanı durdurmaz, teşvik eder.
30.05.2007
E-Posta:
[email protected] [email protected]
|