Sevgilerin en büyüğü, en yücesi şüphesiz Allah’ın kulunu sevmesidir. Bundan daha büyük bir mutluluk düşünülemez bir insan için.
Peki, Allah kulunu nasıl sever?
Kul Allah’ı sevdiğinde, sevgisini sadece sözle değil fiilen gösterdiğinde.
Bu sevgiyi fiilen göstermenin nasıl olması gerektiğini ise bir âyetten öğreniyoruz. Cenâb-ı Hak buyurur ki: “[Ey Resûlüm] de ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir.”1
Demek kişi Allah Resûlüne tâbi olur, onun yaptıklarını yapar, yapmadıklarından kaçınır, kısaca onun gibi olursa Allah’ı sevdiğini göstermiş olur.
Bunun için Kur’ân, a’dan z’ye yaşamaya çalışılır ve sevilenler Allah için sevilir.
Evet, sevdiklerimizi Allah hesabına seversek Allah’ı sevdiğimizi göstermiş oluruz.
Yediğimiz, içtiğimiz, giydiğimiz, yararlandığımız her şeyi Allah adına, Allah yolunda ve emrettiği şekilde kullanıyorsak bunları Allah adına sevmiş oluruz.
Diyelim ki bir arkadaşımızı, bir dostumuzu seviyoruz, bunun gereği olarak birçok fedâkârlıklara katlanıyoruz. Bu sevgi Allah içinse Allah’ın bizi sevdiğini unutmamalıyız.
Müslim’de yer alan bir hadis-i şeriften öğrendiğimize göre2 bir adam başka bir yerde bulunan arkadaşını ziyaret etmek için yola çıkar. Cenâbı Hak bu adamın yolu üzerine bir melek gönderir. Adam meleğin yanına geldiğinde melek ona, “Nereye gidiyorsun?” diye sorar. Adam ona, “Şu köyde oturan kardeşimi ziyaret etmek istiyorum” diye cevap verir.
Melek tekrar sorar: “Senin bunda bir menfaatin var mı?”
“Hayır” der adam. “Benim onda hiçbir menfaatim yok. Onu Ancak Allah için severim.”Melek kendisinin Allah’ın gönderdiği bir melek olduğunu söyler. Sonra da şöyle der: “Madem arkadaşını karşılıksız, sırf Allah için seviyorsun. Senin arkadaşını sevdiğin gibi Allah da seni seviyor.”
“Her şeyde bir ihlâs var. Hatta muhabbetin de ihlâsla bir zerresi, batmanlarla resmî ve ücretli muhabbete tereccüh eder [üstün gelir]” diyen Bediüzzaman Hazretleri de şâirin şu nefis sözünü naklediyor: “Ben sevgim için bir rüşvet, bir ücret, bir mukabele, bir mükâfat istemiyorum.”
Evet, her şeyin olduğu sevginin de ihlâslı olması bir anlam ve kıymet ifade ediyor.
Dipnotlar:
1. Âl-i imran Sûresi: 31.
2. Müslim, Birr: 38.
14.12.2007
E-Posta:
[email protected]
|