Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSS) sonuçları bugün açıklanacak. Muhtemelen, meslek liselerinin mağdur edildikleri bir defa daha görülecek. Başta imam hatip liseleri olmak üzere bütün meslek lisesi mezunları, inadına uygulanan politikalardan dolayı sıkıntılı.
Her defasında soruyoruz: Üniversite imtihanı ‘bilgi’yi ölçüyorsa, imtihanda sorulan bütün soruları doğru cevaplayan bir öğrenci niçin istediği fakülteye girmesin? Sırf, imam hatip lisesinde okuyor diye bir öğrencinin engellenmesi, kazandığı halde belli okullarda okuyamaması ‘kökten yanlış’ değil mi? Bu uygulama, başarıyı cezalandırmış olmuyor mu?
İmam hatip lisesi mezunlarını mağdur eden uygulamanın onlarca, yüzlerce örneği var. Bir örneği de yakın zamanda görüldü. Başörtüsü yasağı yüzünden Türkiye’de okuyamayan Düzce İHL mezunu Ayşegül İlhan, Viyana Tıp Fakültesini 4,5 yılda bitirerek diploma aldı. (Yeni Asya, 2 Temmuz 2007)
Bu ve benzeri haberler, yasakçıları hiç üzmez mi? Bir öğrencinin sırf başörtüsü yasağı yüzünden gurbet ellere gitmesi ve orada başarılara imza atması Türkiye’deki yasağın anlamsızlığını göstermek için yetmez mi?
İmam Hatip Mezunları ve Mensupları Derneği (ÖNDER), 22 Temmuz seçimleri öncesi; başta siyasetçiler olmak üzere bütün Türkiye’ye seslerini duyurmak maksadıyla “İstiyoruz” başlıklı bir açıklama yayınladı. Dün gazetemizde de yer alan duyuruda (11 Temmuz 2007), unutulan ve unutturulan önemli konulara dikkat çekilmiş. 14 başlıkla ifade edilen isteklerin kısa özeti şöyle:
*Eğitim sistemimizi alt üst eden, farklı katsayının acilen kaldırılmasını, *Kılık kıyafet yasağının tüm kamuda ve eğitim kurumlarında bir an önce sona erdirilmesini, *Zorunlu eğitim süresinin arttırılması ve okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasını, ancak ilköğretim 4. veya 5. sınıftan sonra yetenekler, iş alanları ve eğilimler gözönüne alınarak tercihli eğitime geçilmesini, *Din eğitimi ve Kur’ân eğitiminde tüm yasaklayıcı kararlara son verilmesini; yetişkinlerin ve çocukların doğru din eğitimi ve Kur’ân eğitimi alabilmesi için düzenlemelerin yapılmasını, *İHL binalarının yapılış gayesine uygun olarak tekrar eğitimin hizmetine verilmesini, *Ordudaki din subaylığının gelişmiş tüm dünya ülkelerinde olduğu gibi aktif hale getirilmesini, *Hastanelerde din hizmetlerinin gelişmiş ülkelerde olduğu gibi sağlıklı bir şekilde yerine getirilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılmasını, *İlahiyat Fakültelerinin düşürülen kontenjanlarının talepler doğrultusunda arttırılmasını, *Din hizmetlerinde keyfiyetin ve memnuniyetin arttırılmasını ve din görevlilerinin özlük haklarında iyileştirmelerin yapılmasını, *Değişik ülkelerdeki üniversitelerden mezun olmuş binlerce insanımızın diploma denkliklerinin verilmesini ve haklarının iade edilmesini, *İlköğretim ve liselerde Din Kültürü derslerinin, İslam Dini ağırlıklı olmak üzere tüm dinleri kapsayacak şekilde düzenlenmesini, *Tüm dünyada olduğu gibi okul öncesi eğitimde değerler eğitimine önem verilmesini, *Gençlerimizi kuşatan şiddet ve uyuşturucu gibi sorunlara sevgi ve eğitim açısından yaklaşarak acil çözümlerin bulunmasını, *İmam Hatip Liselerinin ve dini konuların polemik malzemesi haline getirilmemesi hususunda herkesin hassas davranmasını istiyoruz.
Aslında bu talepler sadece bir sivil toplum kuruluşunun talebi değil, bütün bir milletin talebidir. Başta siyasetçiler olmak üzere Türkiye’yi idare edenler lütfen bu talepleri dikkate alsın...
12.07.2007
E-Posta:
[email protected]
|