Yarım asırdır Brezilya’da yapılan Rio Karnavalı haber bültenlerinde yer alır. Özel kanallar muhabirlerini tam teçhizatla donatır, yolluğunu da verir ve gönderir.
Bir bakmışsınız o kanalın muhabiri canla başla Brezilya’daki Rio karnavalını tüm detaylarıyla vermiş.
İşte habercilik budur diye övünürler.
Ya Irak?
Peki, Irak bize çok mu ırak?
Irak’ta olan bitenden niye haberdar değiliz?
Neden burnumuzun dibinde gelişen olayları CNN, BBC, NBC veya Fox’tan öğreniyoruz?
Bunun izahı var mı?
Türk haber ajansları, yabancı ajanslardan daha mı düşük seviyede yer alıyor. Hayır, bana göre, haber ajanslarımız sayılı ajanslar kadar haber ağına sahip… Mesela İHA, CİHAN ve DHA gibi ajanslar Irak’ta çok rahat haber toplayabilir.
REKLÂM VERENLER
En çok reklam alan yerli dizi Avrupa Yakası olmuş. Ardından Kurtlar Vadisi Pusu…
Medya Takip Merkezi (MTM) tarafından haftalık olarak hazırlanan “en çok reklam alan yerli diziler” araştırmasının sonucu böyle.
Aynı gün yayınlanan ve reyting sıralamasında ilk sırada yer alan Yaprak Dökümü ise, en çok reklam alan yerli diziler listesinin, 19. sırasında yer almış.
Elveda Rumeli dizisi, geçtiğimiz haftanın, reklam veren tarafından en çok tercih edilen ikinci yayını olmuş.
Gelelim “Selena”ya. Bu dizi de reklam verenin en çok tercih ettiği üçüncü yapım… Sıralamada 35 dakikayı aşkın süreyle tüketicinin gözdesi.
Gitti Acemi Cadı, geldi Selena.
Sihirli diziler yerden yere vuruldu bir dönem. Uzmanlar peşpeşe uyarıda bulundu. Acemi Cadı kaldırıldı. Ama Selena ve Bez Bebek gibi aptalca diziler ekranda yayınlanmaya devam ediyor.
Bunu anlamak mümkün değil. Hele bir dönem şiddet dizilerine “reklam vermemek için” çağrıda bulunan mantık, nedense en çok Kurtlar Vadisi’ne reklam veriyor. Selena gibi dizilere bütçe ayırıyor.
06.02.2008
E-Posta:
[email protected]
|