etmesidir ve kürdistan’da medaris-i münderiseyi ihya ve
onlarca en mühim olan talebe tayınatını Maarif ve ev-
kaf’tan vermektir.
Bu fikir, on beş sene hususî mesleğimdi. efkâr-ı umu-
miyeye arz ediyorum; tâ ki meslek-i umumî olsun. zira
vakti gelmiş.
Bediüzzaman Said Nursî
(
arz:
sunma.
efkâr-ı umumiye:
kamuoyu,
umumun düşüncesi, genel dü-
şünce.
evkaf:
vakıflar idaresi.
hususî:
özel.
ihya:
canlandırma, diriltme,
hayat verme.
maarif:
eğitim bakanlığı.
medaris-i münderise:
silin-
miş, izi kalmamış medreseler.
meslek-i umumî:
yaygın tu-
tum, genelin takip ettiği yol..
talebe:
öğrenci.
tayınat: günlük yiyecek ve ek-
mek.
Eski said dönEmi EsErlEri
| 41 |
m
akalâT