"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Osman Gazi Körfez Köprüsü açıldı

Mehmed KILIFOĞLU
23 Nisan 2016, Cumartesi
Osman Gazi Köprüsü, eski adıyla Körfez Geçiş Köprüsü açıldı.

Bu haşmetli köprü, 14 yıllık AKP iktidarlarının yurt sathına yayılan çift şeritli yollardan sonra, hatırlarda kalacak ikinci dev eseri olacak. Devlet yetkililerinden başlayarak, siyaset adamlarından, Japon’undan, İtalya’nından en alttaki işçisine kadar, bu eserde emeği geçen herkesi kutluyoruz. Dile kolay, toplam 2682 metre uzunluğunda, üç geliş üç gidişli şeride sahip, dünyanın dördüncü en uzun açıklığa sahip asma köprüsü.

Köprüyü uzaktan görünce, neden bu kadar geç kalındı sorusu da akıllara gelmiyor değil açıkçası. Öyle ya bugüne kadar milyonlarca aracın İzmit Körfezi’ni dolaşırken yaktığı petrolün maliyetini düşünürsek, her halde o maliyetle en az 15-20 tane Osman Gazi Köprüsü yapılabilirdi. Olsun yine de geç olması, hiç olmamasından iyidir.

Şüphesiz ki, iktidarlar gelip geçici, ama yaptıkları eserler ve bıraktıkları iyi ya da kötü izler kalıcıdır.

Osman Gazi ismi şüphesiz güzel bir isim, ama ismin içerisinde körfezi de çağrıştıracak bir şey olsaydı kuşkusuz daha anlamlı olurdu. Meselâ, “Osman Gazi Körfez Köprüsü” gibi. 

Yüksek geçiş ücreti sebebiyle, adının Osman Gazi Körfez Köprüsü yerine, geçenden bir akçe geçmeyenden zorla iki akçe nev’inden “Deli Dumrul Körfez Köprüsü” ya da fiyatlar oldukça kazık olduğundan “Kazıklı Voyvoda Köprüsü” de olabileceğini ifade eden birçok görüş de kamuoyunda dile getiriliyor.

Bir yandan böyle bir eseri Türkiye’ye kazandıranlara takdirlerimizi iletirken, diğer yandan bu köprü için 35 dolar artı KDV yani yaklaşık 40 dolar yani yaklaşık 120 TL geçiş ücreti belirlenmiş olması sebebiyle tekdirlerimizi de iletiyoruz. Hakikaten 120 TL geçiş ücreti alıp; sonra bakın ben size hizmet getirdim demek ne derece doğru tartışılır. 

Halbuki; toplanan vergiler karşılığında; altyapı çalışmaları, ulaşım, yol, köprü gibi hizmetler sunmak zaten hükümetlerin ana görevleri arasında yer alıyor. Mutlaka; yüksek yapım maliyeti olan ve sürekli bakım, tadilat ve kontrol gerektiren bu tip hizmetlerden bir faydalanma ücreti olacaktır, ama 40 dolarlık geçiş ücreti, biz mi köprüden geçeceğiz köprü mü bizden geçecek sorusunu ister istemez sordurtuyor. Mimar Sinan dirilip bu köprüyü görse “Aferin çocuklar sonunda beni geçtiniz” diyebilecekken, Osman Gazi dirilip bu köprüyü ve fiyatını görse “Bre gafiller, adımı kullanarak neden benim torunlarıma böyle kazık atıyorsunuz” diyebilecektir. 

Düşünün ki, İzmir’den İstanbul’a gelecek olsanız İzmir-İstanbul arası gidiş-dönüş otobüs biletine ödeyeceğiniz ücret, özel arabanızla ödeyeceğiniz Osman Gazi Köprüsü geçiş ücretinden daha düşük kalıyor. 

Hiçbir otomobilin motoru Körfez’i dolanırken 120 TL’lik yakıt tüketmeyeceğinden; birçok araç sahibi, 120 TL ödemektense, 25-30 TL’lik dizel araç, 50-55 TL’lik benzinli araç yakıt maliyetiyle, bir saat ekstra zaman harcayıp, yine eskisi gibi Körfez’in etrafından dolanmayı göze alacaktır, diye düşünüyorum.  Üzerine kendine çay kahve de ısmarlayıp yemek de yese cebinde para kalacaktır. Hakikaten 120 TL’lik dizel ya da otogazlı bir araçla 650-700 km, benzinli bir araçla 350-400 km yol yapabilecekken, 2 kilometrelik bir köprüye 120 TL geçiş ücreti ödemek biraz abartı gibi duruyor. Bunu devlet yetkilileri nasıl gözden kaçırdı anlayabilmek mümkün değil. Ama madem böyle bir köprü yapıldı, adını da Osman Gazi koydular, sırf Osman Gazi’nin hatırı için, turistik amaçla da olsa, üzerinden ailecek hayatımızda bir kez de olsa geçmek hepimize iyi gelecektir. Köprünün üzerinden geçerken bir yandan selfie ve fotoğraf çekip, bir yandan çocuklarınıza bu köprünün bu fiyatlarla, Türkiye’nin en büyük Açık Hava Müzesi olabileceğini söylemek pek de yanlış olmayacaktır. 120 TL’lik ücretle, birçok araç kullanıcısı, bu köprüyü kullanmak için tereddüt edeceğinden; köprü kullanımının cazip hale getirilmesi gerekmektedir. Osman Gazi’nin Türbesi’nin bu köprünün üzerine taşınması, belki de bu tereddütleri izale edecek ve köprüden geçişleri de arttıracaktır.

İşin mizahî ve eleştirel yönü bir tarafa, keşke böyle muazzam bir eserden faydalanma ücreti bu kadar yüksek olmasaydı da; siyasî iktidara, ağız tadıyla tebrikler güzel bir iş başarmışsınız diyebilseydik... Ben yine de Osman Gazi Körfez Köprüsü geçiş ücretlerini otomobiller için 35-40 TL gibi makul bir düzeye indirirler umuduyla, ağız tadıyla kendilerini tebrik etmek istiyor, takdirlerimi iletiyorum.

Okunma Sayısı: 4347
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı