"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

İktidarı “dindar!” diye överseniz!..

Ali FERŞADOĞLU
20 Şubat 2025, Perşembe
İktidar “dindar” diye lanse edilip övülürse bütün menfî icraatları dine ve dindarlığa mal edilir!

Ve dehşetli bir iftira ve cinayet işlenir! Zira, bu iktidar eğitim, yönetim, ekonomi, dış politika, vs’de kapitalizm ve Kemalizmin kurallarını uyguluyor!

İslâmın yönetimi hürriyet, meşrûtiyet (meşveret, demokrasi), ve “Hürriyetin en geniş şekli cumhuriyet”tir… Meşrutiyet (Cumhuriyet) ki, adâlet, meşveret ve kanunda inhisar-ı kuvvetten ibârettir.1 İnhisar-ı kuvvet, güç şahısta değil kanundadır. İktidarın yönetim biçimi ise, istibdattır, “Riyaset-i şahsiye”dir (şahsa dayalı yönetim sistemidir).”2 İşte müşahhas delili:

“Yasama/kanun çıkarma, yürütme/icra ve yargı tek kişinin elinde olduğu, adına Türk tipi denilen ucûbe “Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi”dir. Ve “(...) kabahat, o küçük istibdatların pederi olan istibdad-ı hükûmete aittir.”3

Uyguladığı eğitim sistemi, “tabiatperestlik, Darwinizm, Kapitalizm, Kemalizm”dir. İslâmiyetteki hür iman, hür düşünce, meşveret, şûra, meclis ve demokrasi ile ilgisi yoktur!

Ekonomik politikası ise, “Ben tok olayım, başkası açlıktan ölse, bana ne… Sen çalış, ben yiyeyim.”4 değil mi? “Çalışana ücretini, alın teri kurumadan önce veriniz.”5 hadisine uyuluyor mu? Siyasî, madde gücü ele geçiren, “Nev-i beşerin zekîleri ve kavîleri, insanların bir kısmını abd ve memlûk ittihaz edip, hayvan derecesine indirmişler…”6

İslâmın dış politikası, “Sulh, (barış), yardımlaşma, dayanışma ve tedafü”dür. İktidarın ise, “müteharrik-i bizzat değil, müteharrik-i bilvasıtadır” İlâahir...

İşte iktidarı dindar diye lanse ederseniz, adalet-i mahz olan İslâmiyeti müstebit, “kim güçlü ise haklı odur!” felsefesiyle, faiz ve enflasyonla da sömüren durumuna düşürürsünüz! Kapitalizm ve Kemalizm de “dindarların” arkasına saklanıp bütün olumsuzlukları dine ve dindarlığa yükler! Ve insanları İslâmiyetten uzaklaştırır! Bu ise, dine, dindarlara büyük bir iftira, bühtan ve azim bir zarar değil midir?

Dipnotlar:

1-Tarihçe-i Hayat, s. 69.; 2-ESDE, s. 110.; 3-ESDE, Münazarat, s. 166.; 4-Sözler, s. 460.; 5-İbni Mâce, Rühûn, 4.; 6-Mektûbât, s. 430.

Okunma Sayısı: 1452
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • S.topuz

    20.2.2025 23:40:19

    "Asıl musibet ve muzır musibet, dine gelen musibettir. Musibet-i diniyeden her vakit dergâh-ı İlahiyeye iltica edip feryad etmek gerektir. Fakat dinî olmayan musibetler, hakikat noktasında musibet değildirler. Bir kısmı ihtar-ı Rahmanîdir. Nasılki çoban, gayrın tarlasına tecavüz eden koyunlarına taş atıp, onlar o taştan hissederler ki: Zararlı işten kurtarmak için bir ihtardır, memnunane dönerler. Öyle de çok zahirî musibetler var ki; İlahî birer ihtar, birer ikazdır ve bir kısmı keffaretü'z-zünubdur ve bir kısmı gafleti dağıtıp, beşerî olan aczini ve za'fını bildirerek bir nevi huzur vermektir."... Bediüzzaman Said Nursî, Risale-i Nur Külliyatı, Lemalar - 11 - 🙌🌹🤲🌹❤☝️🌙🕋😭😭😭🕊🕊🕊🌍🇪🇺🕋🇹🇷🇵🇸🇵🇸🇵🇸

  • Mehmet ..

    20.2.2025 22:45:08

    Bazı nur talebesi kardeşlerimiz demeyeceğim de Müslüman kardeşlerimiz Yeni Asya gazetesi ve yazarlarını illa Fethullah gülen ile bağlantı kurmaya çalışıyorlar, bunu kimisi bilerek lekelemek için yapıyor, kimisi lekelemek isteyenlerin gazına gelerek, kimisi de siyasetine taraftar olmadığından yapıyorlar. Hiç alakası olmadığı halde neredeyse bütün yazıların yorumuna Fethullah övülüyor gibi yorum yapmak nasıl bir düşünce anlamış değilim. Gazetemiz ve bütün yazarları ve sadık okuyucuları 1973 yılından beri F. Gülen hizmet tarzını eleştirmiş, hükumet onlara ne istedilerse verdiler, menfaatleri çıkışınca bir birlerine düşman oldular ve karanlıkta kalan bir darbeyi araştırmak iç yüzünü ortaya çıkarmak isteyince neden Fethullah taraftarı diye lanse ediliyor. Bu yorumu yapanlar Risale-i Nuru okumadıkları gibi İslam hukukunu da okumamışlar, iftira ile hakka girip günah defterini kabartıyorlar.

  • Nur Said

    20.2.2025 22:25:47

    Kerim Kendir kardeşim doğruları yazmış. Sayın yazar kardeşim.. Sizler de artık bu menfi örgütü temize çıkarmayı ve mevcut iktidara sataşmayı bırakınız. Her iki taraf da zalim. Zalimlerin zulümlerine ortak oluyorsunuz. Başka işiniz yok mu?

  • Eda Gül Beyaz

    20.2.2025 22:00:14

    Salih bey farkında değilsiniz galiba üniversite kapılarından kızlar içeri alınmıyordu başı kapalı diye. Devlet dairelerinde çalışamıyordu. Askeri hastanelerde muayene olamıyordu. Neydi bunlar?

  • Salih baş

    20.2.2025 19:09:53

    Türkiye deki İslam'ı mesele devlet dairelerinde başörtülü çalışmak mı bütün mesele bu mu

  • Yahya Yıldız

    20.2.2025 17:37:01

    Acaba şimdiki menfi siyasetçilerin fetvâlarından istifade edecek kimdir, bilir misin? Bence İslâmın en şedit hasmıdır ki, hançerini İslâmın ciğerine saplamıştır." Said Nursi

  • Kerim kendir

    20.2.2025 16:33:48

    Dikkat etmek gerekiyor ki bütün suçu hükumete atıp fetöyü masum bir cemaat gibi göstermekte doğru değil. Ve hatta çok yanlış. O dönemde kurumlar bütünüyle fetö etkisindeydi. Bunu da geçtim siyasi iktidar bir yapıyı bir sistemi tasfiye edebilir. Yaptığı şeyin karşılığını da sandıkta halka verir. Ama cemaat için aynı şey söz konusu olamaz. Cemaat birilerini tasfiyede rol alamaz. Kendisini kullananlar olsa bile buna razı olamaz. Kaldı ki fetöcüler kendileri iktidarı kullanacaklarını düşündüler. Ama bir siyasi erk ile bir cemaatin kıyaslanması yanlıştır. Siyasi erkin yaptığını cemaat asla yapamaz. Fetö de cemaat pozisyonunu bırakıp siyasi sahaya indi. Siyasi sahada işler başka türlü yürüyor. Gücü olan ayakta kalır. Fetö hiç ağlamasın. Mindere kendi istekleri ile çıktılar. Sırtları yere geldi. Boşuna tüm suçu hükumete yıkmaya çalışıp sıyrılamazlar.

  • Ali Seyfi

    20.2.2025 16:15:18

    Buralar siyasi partinin borazanı olmuş Eda Gül Beyaz Kardeşim. Misal Komünist şarkıcılar protest müzik türü ile komünist tiyatrocular sosyalist realizm ve protest tiyatro ile ikna ya çalışırlar. Onların ömrü hayatları sadece dünyadır 50 sene sonra yok olur giderler. ebedi ömür Ahireti günahı sevabı kul hakkını felakete sebebiyet verenin de cezasını bilen akademisyen Risaleleri ezbere bilen Müslümanların Müslümanlara muhalefeti daha acı; IŞID kafa keser, katil olur. Yazarlarda aldığı talimat bilerek isteyerek bizleri ikna ya çalışıp siyaset yapmak için şekilden şekille bicinden biçime lafları eğip büküyorlar. Ahreti de var ama, nasıl programmışlar şaşmamak elde değil. Bu ihlaslı yazıları iman İslam hizmetine harcasalar evliya olurlar vesselam. Ne acı ki siyasete harcıyorlar. Üstadın istemedi şekilde. Unuttukları ise Nurculara siyaset yapıyorlar. Üzülerek okuyoruz.

  • Demokrat

    20.2.2025 16:12:10

    Bugün öğle namazı için gittiğim camide ne acı ki imam efendi alenen siyaset yapıyor. Dindara kindar iktidar sayesinde gelindi Bu merhaleye.

  • Demokrat

    20.2.2025 16:06:34

    Din kardeşi Şehidi satanın,milletini imar barışı diyerek dolandıran,iş yapıyoruz diyerek soyan ve soydurtan hangi iktidar olursa olsun başta milletine ve devletine ihanet eden,emanete hiyanetligi verdiği sözleri yerine getirmemesi ile konuştuğunda gerçek dışı sözleri söyleyenlere dinen hangi sıfat taşıdığı ayan beyan bellidir. Bir kişi bu hakikatlere göre tavrını koymalı ve iman sahibi olarak zalimlere haykirmalidir.

  • yahya

    20.2.2025 14:04:20

    Tebrikler.

  • Osman Yıldirim

    20.2.2025 12:32:10

    Fetö dediğiniz yapı yaptığı yanlışlıkları iktidardan destek alarak yapmıştır iktidar yol vermeseydi hiç bir yanlışın içine giremezler, iktidar vesayetletden kurtulmak için kendi vesayetini oluşturdu,ama bazı vesayetten yenince gücü ele geçirdi ve cemaat denilen yapıyı safdışı ederek kendi vesayetine hakim kıldı bu vesayet yüzünden ülke çıkmaza sokuldu, ne yazıkki bazı aklıevveller sanki cemaat o yanlışları kendi yapmış gibi iktidar desbotizmini temize çıkarmaya çalışmaktadırlar yani cemaatin işlediği günahları iktidardan destek alarak yapmıştır şimdi cemaati eleştirip iktidarı temize çıkarmak büyük bir ahmaklıktır.

  • erhan

    20.2.2025 12:28:02

    Bazılarının, kullandığı sonunda ...cü olan jargonu kimlerin kullandığı, kullanılması için bu ülkede kimlerin neler yaptığını aklı başında olan, hayatında 2 tane kitap okumuş insanlar bilirler. Birde Rıza enişteye soralım.

  • Hamide

    20.2.2025 12:27:13

    Allah razı olsun, kaleminize sağlık

  • erhan

    20.2.2025 10:57:19

    Aynen öyledir, Allah razı olsun, Hak, Hukuk, Adalet, Demokrasi haykıran koca yürekli, yiğit insanlar.

  • Salih baş

    20.2.2025 10:53:56

    Dindar iktidar devleti tenvir ve irşad etmek için oradalar

  • Halil

    20.2.2025 08:59:48

    Muhteşem tespitler!!!

  • Eda Gül Beyaz

    20.2.2025 08:22:52

    Örnek olarak baş örtümüzle okuduğumuz ve çalıştığımız kurumlarda kemalistler söylenip duruyorlar. Burası devlet dairesi başını örten doluşmuş diyorlar. Bu eleştirilere maruz kalmamak için baş örtüsü mü yasaklanmalı? Kemalistlerin gönlünü edebilmek için daha ne yapılması gerekiyor sizce?

  • Eda Gül Beyaz

    20.2.2025 08:20:05

    Dolayısıyla sizin de yaptığınız şey dini ve dindarları kalkan olarak kullanıp siyasi noktadan iktidara muhalefet etmek oluyor. Hayır muhalefet suç değil elbette. Ancak iktidarı eleştirdiğiniz noktaya siz de tersinden geliyorsunuz. Eleştirdiğiniz hususun iktidara yasak size serbest olmadığına göre, o zaman ne farkınız kalıyor?

  • Eda Gül Beyaz

    20.2.2025 08:12:01

    Kapitalist ve kemalist sistem iktidardan daha çok fetöyü gösterip insanları dinden uzaklaştırmaya çalışmaktadır. Dini bir cemaat soruları çaldı, ülkenin çocuklarını zehirledi, topladığı paraları amerikaya kaçırdı, yabancı istihbarat ile iş tuttu vs vs... Siz bu eleştiriyi gerçekten dikkate alıyorsanız iktidardan önce fetöyü eleştirmeniz ve fetönün islam'ı temsil etmediğini ispatlamak için uğraşmanız gerekirdi.

  • Eda Gül Beyaz

    20.2.2025 08:06:52

    İslam birilerine bakarak vaz geçilecek bir din midir? Afganistan da Taliban iktidar diye mesela islam'ı terk mi etmişlerdir? Krallık olan yerlerde insanlar özgürlük yok diye islamdan mı soğumuşlardır?

  • Eda Gül Beyaz

    20.2.2025 08:03:50

    İktidar konusundaki eleştirilerinizde haklısınız. Daha fazlasını da yapıyoruz. Ancak iktidarın hatalarının arkasına saklanıp dini ve dindarları kötü gösteren kapitalist ve kemalist sistem suçlu değil midir? Kapitalist ve kemalist sistemin dini ve dindarları kötü göstermesi iktidarın kimliği ile alakalı değildir. Bu iki sistem her durumda islam'ı kötü göstermenin, islam ile savaşmanın peşindedir.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı