"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Üniversitelerdeki 20 Temmuz tasfiyesi

Kâzım GÜLEÇYÜZ
07 Şubat 2025, Cuma
27 Mayıs’ın çok tartışılan tasarruflarından biri, 147 öğretim üyesini üniversiteden ihraç etmesiydi. O ihraçlarla 20 Temmuz tasfiyelerini kıyaslayınca hayli çarpıcı farklılıklar görüyoruz.

Bir defa sayılardaki uçurum: O zaman 147, şimdi 6000’e yakın. Üniversiteleri kapatıldığı için işsiz kalan akademisyenler ayrı. Ve tutuklanıp hâlâ içeride olanlar var.

27 Mayıs listesiyle Ali Fuat Başgil, Tarık Zafer Tunaya, İsmet Giritli gibi dünya görüşleri çok farklı isimlerin tasfiyesine, darbeden yana tavır almış olan İÜ Rektörü Sıddık Sami Onar bile tepki göstermişti.

Şimdi derin bir sessizlik ve tepkisizlik var. Daha acısı ise tasfiye listelerinin muhbir üniversite mensuplarınca hazırlanması.

27 Mayıs’ta ihraç edilenlerin özlük haklarına dokunulmamıştı. 20 Temmuz tasfiyelerinde maaşlar, sağlık hizmetlerinden yararlanma ve emeklilik hakları, ikramiyeler ve pasaportlar...  tamamı gasp edildi.

Bu yüzden, anayasa hukukçusu Prof. Dr. İbrahim Kaboğlu gibi KHK’zedeler, yurtdışı üniversitelerden davet aldıkları halde pasaportları olmadığı için gidemezken, Fatma Bostan Ünsal gibi isimler aynı sebeple hac farizasını dahi yerine getiremediler.

İslâm Bilim tarihçisi Prof. Dr. Fuat Sezgin de 27 Mayıs’ın tasfiye listesinde yer alan isimlerden biriydi.

Eğer 20 Temmuz anaforuna yakalanmış olsaydı, Fuat Hoca Almanya’ya gidemeyecek; dünya çapında ses getiren muazzam çalışmalarını gerçekleştiremeyecekti.

20 Temmuz OHAL tasfiyelerinin üniversitelerimizde yol açtığı yıkım ve tahribatın boyutlarını hâlâ bilmiyoruz. Doğru dürüst bir “hasar tesbiti” dahi yapılabilmiş değil.

Ama kıyısından köşesinden ortaya çıkan bilgi kırıntıları, dünya çapında başarılara imza atmış nice ilim insanının bu kıyım furyasından “nasiplendiğini” gösteriyor.

Yetişmiş kadrolarını böylesine hoyratça harcayan bir zihniyet, darbe dönemlerini dahi sollayan bir acımasızlıkla, üniversitelerin canına okudu. Seçim konuşmalarında, çoğu önceki devirlerde açılmış üniversiteler için seslendirilen “Biz açtık” söylemleri ise, bu kıyımları trajikomik boyutlara taşıdı.

Anayasaya göre bilim ve sanat hürriyeti en temel haklardan biri. Peki, nerede?!!!

Okunma Sayısı: 3093
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Savaş

    9.2.2025 00:06:30

    Hiç bilenle bilmeyenler bir olur mu? Zandan sakının... Allah istikametten ayırmasın. Herkes yaptığının rehinidir... Hesap görücü olarak insanın kendisi yeter. Kanunu uygulayanlar önce kendisine uygulamalı.

  • erhan

    8.2.2025 17:50:21

    ortalık trolden geçilmiyor. velev ki birileri şahsi olarak soru çaldı, bu suçu günahı olmayan insanlara yapılan bu zulümler için haklı gerekçe olabilir mi?

  • Fatih Akyüz

    8.2.2025 16:46:33

    15 Temmuz fitnesi çok uzun süreden beri planlanan bir fitne olduğu buradan anlaşılıyor. Bir taşla birkaç kuş vuruldu. Gülen Cemaati'nin siyasi çekişmelerin içinde aktif rol alması ve Kazım Bey'in Cemaatler kitabında ifade ettiği diğer hataları ve 20 temmuz'dan beri devam eden hukuksuzlukların dindar görünümlü iktidarın zamanında yapılması dindarların prestijini toplum nezdinde çok düşürdü. Planı hazırlayanlar için en büyük kazanım buydu, belki de bu yüzden son zamanlarda gençlerin arasında deizm yayıldı.

  • Cengiz A.

    8.2.2025 13:55:07

    Ben de bu ülkede on yıllarca haksızlık yapan ve kadrolaşan komünistlerden, alevilerden ve kürt milliyetçiliği yapanlardan ve dahi ülkücülerden, dinsizlik cereyanını ilk başlatan ve devam ettirenlerden ve en son siyasal islamcılardan hakkımı sonuna kadar istiyorum.

  • Ömer

    8.2.2025 12:41:13

    Eda gül, Sema nur, pelin kurukahveci; Mülakatçılar nerede bu söylemlerde🙈

  • Pelin Kurukahveci

    8.2.2025 00:59:28

    Soru çalma meselesi ahirete mi bırakılsın? Çaldıkları sorularla kaç öğrencinin hayallerini yıktılar, haklarını gasbettiler. Ahirete mi bırakılsın? Fetullah gülen için ahirete kaldı da lakin gülenistler için bir helalleşme gayreti beklerdik. Heyhat boş bir ümitmiş bizimkisi....

  • Nur Said Bey

    8.2.2025 00:49:29

    Bu tarz fethullahçıları temize çıkarmaya yönelik yazılarınıza son vermenizi, gazetemizin yayın politikasına uygun Zübeyrî çizgiye yaklaştıracak yazılar bekliyoruz. Yeter artık yıllardır hep bunlar hakkında yazdınız ve tokat yiyerek hapse girdiniz. Tövbe nedamet edip Risale-i Nur'un hukukuna ihanet eden bu adamları dile getirmekten vazgeçin. Hem sadece onlar mı mağdur? Alparslan Kuytul Hoca ve Furkan vakfı, Ebu Hanzala, selefiler de mağdur ve bilhassa Kürtler yıllarca bu ülkede üvey evlad muamelesi gördü. Neden yıllarca bunları yazmadınız da sadece fethullahçıları yazıyorsunuz neden!?

  • Cengiz A.

    7.2.2025 23:49:21

    Değerli yazınız için çok teşekkürler. Yapılan yorumlara şaşıyorum; bu kadar görüş ayrılığına inanamıyorum. Soru çalma meselesinin ahirete bırakılması her kesimin menfaatine... Yapılan onca hizmet görmemezlikten gelinmemeli... Karşılaştığınız mağdurlara bir bakın bakalım, hiç hırsız, terörist tipi var mı?

  • Burhan Kula

    7.2.2025 23:18:54

    Soruları çalan, darbeye teşebbüs eden, farklı farklı suçlara bulaşan milyonlarca insanın hakkını yiyenler her kimlerse elbette hesap versin, hiç şüphesiz yaptıkları namussuzluktur ama bu insanlardan ve yaptıklarından habersiz, bunların fiilerine hiçbir şekilde iştirak etmemiş sadece dini duygularla bir sohbete bir derneğe gitmiş insanları da onlarla aynı kefeye koymak adilikten namussuzluktan başka bir şey değildir. Teşekkürler Kazım ağabey, Her ne kadar herkesi yaftalayan müfteri troller yalan ve iftira kampanyasıyla kinlerini kusmaya, suçlularla suçsuzları ısrarla aynı kefeye koymaya devam etse de siz adaleti ve hakkaniyeti savunmaya devam ediyorsunuz...

  • Elif

    7.2.2025 21:29:34

    Vicdan mekanizması ölmemiş güzel insan,çok teşekkür ederiz..Gayretleriniz ,azminiz daim olsun inşallah..

  • Zekeriyya Kocalan

    7.2.2025 20:16:19

    Herkes ezberlerini tekrar ediyor. Yazı bir konuyu işliyor. 1960 ihtilalinde 147 Prof. görevinden alınıyor. 20 Temmuz da ise 6000 kişi görevinden alınıyor. 6000 çalışan, üreten beyin dışlanıyor. Her Müslümanın itiraz etmesi gereken korkunç bir haksızlık. Bunun soru çalmalarla, cemaatin hatalarıyla ne alakası var. Buna karşı çıkmaktır R. Nur'un hakkı. "Birinin günahıyla 6000 kişi suçlanamaz diye haykırması gerekir " R. Nur'u rehber eden N. Talebesi.

  • Mehmet Türeli

    7.2.2025 19:35:50

    Sual: Neden ne dâhilde, ne hariçte bulunan cereyanlara ve bilhâssa siyasetli cemaatlara hiçbir alâka peyda etmiyorsun? Ve Risale-i Nur ve şakirdlerini mümkün olduğu kadar o cereyanlara temastan men' ediyorsun. Halbuki eğer temas etsen ve alâkadar olsan, birden binler adam Risale-i Nur dairesine girip parlak hakikatlarını neşredeceklerdi; hem bu kadar sebebsiz sıkıntılara hedef olmayacaktın! Emirdağ-1 - 36 Cevabını da kaynağından okuyabilirsiniz.

  • A. Yılmaz

    7.2.2025 18:58:11

    Asıl fetöcülerin neden bu bilgiyi paylaşmaya yanaşmadıkları konusu tartışılmalı. Bu bilgi paylaşıldığı an masumlar haklarına kavuşacaklar.

  • A. Yılmaz

    7.2.2025 18:56:51

    Kimlerin ne kadar soru çaldığı bilinmiyor. Ama bir gerçek var ki fetöcüler soruları çalmış. Burda çalınan soruların kimlerle paylaşıldığı bilgisine ihtiyaç var. O bilgi de cemaatin istihbarat biriminde fazlasıyla vardır. Ellerindeki bilgileri Türkiye devletine verseler kimin soru çaldığı gün gibi ortaya çıkar. Neden bunu yapmıyorlar?

  • Abdullah

    7.2.2025 18:56:27

    Gülencilik ve siyasi islam birer siyasi cereyandır.İkisinin de devleti ele geçirme ve hakim olma sevdası var. Biri kadrolarla, diğeri parti yolu ile dev lete hakim olmaya çalışıyor.Hedefleri aynı, faaliyet tarzları, metodları değişik Nerice itibarıyla örgütlenerek faaliyette bulunuyorlar.Halbuki deccaliyet ve süf yaniyet zamanında siyasi yol ile galibi yet sağlanamaz diye rivayet var.Demek iki siyasi akım da bu hadisi şerife muhalefet ediyor.Kısaca ikisi de istika met dairesinde değil.Bid'akârâne hare ket ediyorlar.

  • Handan Karaca

    7.2.2025 15:46:19

    Soru çalan bir cemaatimiz olmadığı için ne kadar şükretsek azdır. Haza min fazli rabbi. Allah soru çalan cemaatlerin gönül verenlerine akıl ve izan versin. Zor bir durum. Hakkaniyetli bir müslümanın yapması gereken soru çalan cemaati de olsa orayı terk etmesidir. Allah basiret versin gülen muhibbanı kardeşlerimize de zulmün olduğu yerden uzaklaşsınlar inşallah.

  • Mehmet

    7.2.2025 15:24:01

    Bizi sevmeyenleri anladık da sevenleri nasıl ikna ediyorlar anlamıyorum. Doğruyu bulmamız için rehberimiz Peygamberimiz (asm) ve asrımızın temsilcisi Bediüzzaman Said Nursiyi dinlemek lazım. Bugünki cuma hutbesini herkes mutlaka okuyup tatbik etmesi gerekir.

  • Mehmet

    7.2.2025 15:19:59

    Bazı yorumcuları anlayamıyorum, cehaletini mi sergiliyorlar, yoksa birilerine trol görevini mi yapıyorlar. Belli ki Risale-i Nuru özellikle lahikaları okumadıkları anlaşılıyor. Üstad hiçbir zaman toptancılık yapmamış. Felsefeyi ve Avrupayı bile iyi ve kötü diye ikiye ayırmış. Sorular çalındı diye bir geçek var, bu soruları kimler çaldırdı, Kimler çaldı, kimlere verdi hangi sınavda kaç puan alarak hangi göreve girdiler tesbit edilerek bunlar hakkında neden gerekli ceza verilmiyor. İhraç edilen bütün memur, imam, akademisyen vs. tamamı çalınan sorularla mı görev aldılar. Öyle olduğunu iddia ediliyorsa ispatlanmadan birini suçlamak hangi hukukta var, İslam hukukunda olmadığı kesin. İki tarafta da hizmet tarzlarında hatalar var, gazetemiz ve yazarlarımız hep bunu anlattılar. Bu hukuksuzlukları anlattığımız zaman neden bizi ille bir tarafın safında göstermek istiyorlar.

  • Eda Gül Beyaz

    7.2.2025 14:53:03

    Soru çalma konusunda delil isteyenler son günlerde bizzat fetullahçı grup içinde yapılan itirafları görmüyorlar herhalde.

  • Abdullah

    7.2.2025 14:25:22

    Allah Soruları çalanında, çaldıranın da belâsını versin.Zalimi de, zalime destek olanları da Allahın Adil ve Kah har ismine havale ediyoruz.Rabbiım cemaatımizi ki tarafın da zulmünden muhafaza etsin.

  • Semanur Tunoğlu

    7.2.2025 13:59:45

    Osman Yıldırım bey, dikkatinizi çekerim bu soruyu sen ben çalamıyoruz. Organzie bir yapı ile çalınabiliyor. Devletin haberi olması soru çalmayı caiz kılar mı sizce? Cemaat olduğunu iddia edrn bir yapının devletin haberi olsa dahi soru çalması makul mü sizce? Vicdanınız bunu nasıl kabul ediyor?

  • Semanur Tunoğlu

    7.2.2025 13:55:15

    Hemen iktidarı neden eleştirmiyorsun tepkisi vermeye de gerek yok. İktidarın yanlışları soru çalmayı mübah mı kılıyor? Ak partinin hataları gülencileri temize çıkarmaz ki. Soru çalmak gibi ahlaksız bir eylemi yapıp bu ülkenin kimbilir kaç gencinin hakkını yemişler, hesabı sorulmasın mı?

  • Semanur Tunoğlu

    7.2.2025 13:53:06

    Neymiş o dönemde soru çalarak akademisyen olanlar daha zekiymiş. Olabilir de bu soru çalmasını haklı mı çıkarıyor? Gülenciler daha zeki diye soru çalmak hakları mı oluyor?

  • Semanur Tunoğlu

    7.2.2025 13:52:14

    Eda Gül hanım doğruyu söylemiş. Bazıları tabi kabullenemiyor. Klasik gülenci tepkisi ile soruları çalarken orada mıydınız diyor? Soruların gülenciler tarafından çalınmadığını bilmeyen var mı? Bizzat fetöcülerin kendisi de zaten kabul ediyor soru çalındığını. Neyin ispatı isteniyor Eda hanımdan garip yani.

  • Abdullah

    7.2.2025 13:47:16

    Kimse iktidarın ve fetöcülerin avukatlı ğını yapmasın.İkiside ağzına kadar gü naha batmıştır.Sayısız hak ve hukulları çiğnemiştir.Millete ve devlete verdikleri zararın haddi hesabı yoktur.Kim bunları savunursa günahlarına, zulumlerine ortak olur.Bunları savunmanın haklı hiç bir tarafı yoktur.

  • Osman Yıldirim

    7.2.2025 12:47:57

    Çalınan sorulardan bahseden yorumcu, çalanlar çalmış da çaldiranlar acaba ne yapıyordu, ülkeyi o gün yönetenlerin haberi ve dahli olmadan soru çalmaları mümkün olabilirmiş. Olaylara hep tek taraflı bakan şaşı anlayışlı kişilere yazıklar olsun. Bu bakış hakkaniyetli bir bakış olamaz yani çaldıranlar sütten çıkmış ak kaşık mi.

  • Hüseyin İlhan

    7.2.2025 12:25:07

    Soru çalmak yasak,suç amma milletin tapulu malına çökmek,binlerce işsiz var iken partili ve serbest meslek erbabı,emekli,ilkokul mezunlarını ballı maaşlarla hatta 10 tane yönetim kurulu üyeliğinden milyona yakın hakkı huzurlarla ihya etmek caiz midir. Soru çalanda,çaldırtanda alçaktır,hak gaspcısıdır. Yine yazıyorum Afyon İkbalde AKP istişare toplantısında siyasi lider kimlerle parti üyelerinin etle tırnak gibi olmasını istmeiş.Kimlere bakanalıkları teslim etmiş,kimleri kullanarak böcekler,dinleme cihazları yerleştirip tehditlerde bulunmuştur. Kısaca suçlu kadar o suça azmettiren,yardım ve yataklık edenin de suçu cezasız kalamaaz.

  • Bahadır

    7.2.2025 12:06:54

    Sağol koca yürekli, kadirşinas, hakperest insan. Rabbim sayılarınızı artırsın. Sizin gibi insanlar bu toplumda yeterli çoğunlukta olsaydı bu zulümler irtikap edilemezdi..

  • erhan

    7.2.2025 11:45:53

    soruları çalındığında siz orada mıydınız? her kim haksız hukuksuzluk yapmışsa, Mahkeme-i Kübra'da hesabını verecek, kim kimin tarafında ise onunla haşrolsun inş. önce yayalım dedikoduyu, sonra başlasın gölge oyunu.

  • Osman

    7.2.2025 11:19:12

    O dönem üniversitedeydim, bir hocamızı terörist diye görevden aldılar, yerine gelen yeni hoca önce sınıfta yerine geldiği hocaya iyi bir saydırdı, sonraki haftada o terörist dediği hocanın ders notlarını alıpgeldi, bir der dönemi o notları okuyarak bize ders anlattı!!!

  • Osman

    7.2.2025 11:14:31

    Eda Gül Beyaz'a cevap: soru çalıp akedemisyen oldu dediğin insanların akademisyenlik yaptığı dönem üniversite başarıları ile günümüzü karşılaştırırsanız soruları kimlerin çaldığı ortaya çıkar, örnek: soru çalıp askeri okula girdiler dediğiniz askeri öğrencilerin tamamı KPSS'de derece yaptı, ne oldu KPSS sorularınıda AKP'mi verdi. Farzedelim doğru söylüyorsun soru çaldı akademisyen oldular, bügün üniversitelerin çoğunda hocalık yapan akademisyenler o kadar vassat ki tez takibi,danışmanlığı yapamıyor. O soru çaldı dediğin insanlara bir bak bir seferde kaç öğrenci mezun etmişler. Ama haklısınız sizler bu düzene layıksınız, Allah sizlerin başından yezitleri, haccacları, Akkuyu eksik etmesin, tuttuğunuz bu yolda sizleri haşretsin.

  • HASAN DOĞAN

    7.2.2025 10:19:08

    Bu yazıları her babayiğit yazamaz....Allah razı olsun ki ağabey böyle bir yazarımız var...Ne kadar şükretsek azdır....Varsın birileri Huffaşlar gibi ışıkta göremesin hakikati ve karanlığa da mahkum olsunlar.....

  • S.topuz

    7.2.2025 04:12:22

    ..."Bir hükûmet, kendi raiyetine ve raiyet kabul ettiği adamlara herbir kanununu tatbik etse de; raiyet kabul etmediği a-damlara, kanununu tatbik edemez. Çünki onlar diyebilir-ler ki: "Madem biz raiyetiniz değiliz, siz de bizim hükûmeti-miz değilsiniz!" Hem hiçbir hükûmet, iki cezayı birden vermez. Bir kàtili, ya hapse atar veyahud i'dam eder. Hem hapisle ceza, hem i'damla ce-za bir yerde vermek, hiçbir u-sûlde yoktur! İşte madem va-tana ve millete hiçbir zararım dokunmadığı halde; beni se-kiz senedir, en yabani ve hariç bir milletten câni bir adama dahi yapılmayan bir esaret al-tına aldınız. Cânileri afvettiği-niz halde, hürriyetimi selbedip, hukuk-u medeniyeden ıskat ederek muamele ettiniz. "Bu da vatan evlâdıdır." demediği-niz halde; hangi usûl ile, hangi kanun ile bîçare milletinize rı-zaları hilafına olarak tatbik et-tiğiniz bu hürriyet-şiken usûlü-nüzü, benim gibi her cihetle size yabancı bir adama teklif ediyorsunuz?".. Bediüzzaman, Mektubat - 431- 🇹🇷😢🇹🇷🙌🌹🤲🌹❤☝️🌙🕋

  • Mustafa NAZLIOĞLU

    7.2.2025 02:32:31

    Allah razı olsun çok güzel bir yazı olmuş Kazım bey ancak anlayana tabi inşallah birileride okurda ders çıkarır...

  • Yahya

    7.2.2025 01:46:52

    Kırılma, ey kalbim.

  • Serkan

    7.2.2025 01:39:14

    Sayın Eda hn, Bahsettiğiniz soru çalmadan çok çok fazla kişi beraat etmiştir. Ayrıca hapiste olup sınava girip derece alanlar var. Biraz daha araştırınız.

  • Halil İbrahim Karahanp

    7.2.2025 00:54:51

    Allah razı olsun ...

  • Arif

    7.2.2025 00:42:44

    Öyle bir zulüm ki KHK faciası. Ateşi iki cihanı yakar. Allah'ın verdiği muhletin bitmesi duasıyla...

  • Eda Gül Beyaz

    7.2.2025 00:37:02

    Ya ALES, YDS gibi sınav soruları çalınarak akademisyen olunduysa? Malum gülencilerin bizzat gülenin fetvası ile çalmadıkları soru yok gibi.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı