"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Puzzle’ın Şam parçası!

İbrahim Aktaşcı
17 Aralık 2024, Salı
Vaktiyle, memleketin birinde, zengin bir tüccar elîm bir kaza geçirir. Tüccarın kan grubu nadir bulunan bir kandır. İmdadına bir Yahudî yetişir ve ona kan verir. İyileşen adam, teşekkür için Yahudî’ye son model bir araba hediye eder.

Aradan birkaç yıl geçer. Zengin tüccarın yeniden ameliyat olması lâzımdır. Doktorlar Yahudî’yi ararlar ve Yahudî gelir ve yine kan verir. Ayaklanan adam, Yahudî’ye bu kere sadece bir kutu “Şam baklavası” hediye etmekle yetinir.

Hevesi kursağında kalan Yahudî, zengin tüccara hediye farkının sebebini sorar. Tüccar şöyle cevap verir: “Artık benim de damarlarımda Yahudî kanı dolaşıyor. Cömert olmamı bekleyemezsin herhalde.”

Bugünkü köşe yazımız, Şam baklavası ile kanlandırılanlar hakkında.

Malumunuz, Suriye kaynıyor. Komşumuz Suriye’de Esad rejimi sona erdi. Kısa adı “HTŞ” olan “Şam Kurtuluş Heyeti” isimli örgüt, Esad’ı devirerek yönetimi ele geçirdi.

HTŞ’nin Esad’ı devirmesiyle birlikte, İsrail de Suriye’ye saldırarak, Suriye’nin kritik savunma ve alt yapı sistemlerini imha etti.

Türk medyası ise İsrail’in Suriye’ye girmesi konusunda kulağının üstüne yatmış durumda. İktidar medyasının gündeminde, Suriye hapishanelerinde yapılmış işkenceler, Esad’ın paralarını toplayıp Rusya’ya kaçması ve göç meselesi gibi magazinsel haberler var.

Dış politika konusunda uzman değiliz. Uzmanları ise söyle söylüyorlar:

İsrail, kutsal kitapları olan Tevrat’ta kendilerine vadedildiğine inandıkları topraklara ulaşmaya bir adım daha yaklaştı. Bu topraklar, onların inancına göre Nil ile Fırat arasında kalan topraklar.

İsrail’in Suriye’ye girmesiyle, Yahudîler bir aşama daha kaydetmiş oldular. Esad’ı deviren HTŞ ise İsrail saldırılarına karşılık vermiş ve hatta onlara tek bir kurşun atmış bile değil.

Yani ülkemiz medyasında yansıtıldığı gibi Suriye özgürleşmedi. “Vadedilen topraklar”a dahil edildi.

Puzzle’ın son parçası ise Fırat’ın kenarındaki topraklar olan Güneydoğu…

Öcalan’ın affı ve sonrasında yapılacak olan anayasa değişikliği ile Türkiye’nin üniter devletten, feodal devlete dönüşümü ufukta!

Bir eyalet haline gelecek olan Güneydoğu’nun yıllar içinde Türkiye’den koparak, İsrail’in puzzle’ına eklenmesi de bu filmin son sahnesi…

Biz değil, uzmanlar böyle diyorlar. Peki, bu komplo teorisi gerçekleşirse, kimin menfaatine olur? Türkiye’nin mi, İsrail’in mi? Elbette, İsrail’in.

O halde iktidar medyasının “sanki Suriye’yi fethetmişiz” ya da “Suriye’yi biz özgürleştirmişiz” gibi yayın yapması demagoji değil de nedir? Üstelik daha birkaç ay önce Erdoğan, Esad’a barış çubuğu uzatmamış gibi…

Bugün Türkiye’de birileri Müslüman bir ülkenin parçalanmasına bir sebeple vesile olmuş ve durumu memnuniyetle karşılıyorsa ve üstelik Türkiye Devleti yayılmacı devletler gibi “Suriye’ye askerî yolla demokrasi getirmekte kararlıyız” diyen bir çizgiye gelmiş ise soralım:

“Sizin devletiniz mazide kaza geçirip kana ihtiyaç duymuş muydu?”

Kan temizliği hacamatı için doğru adres AB üyeliği değil miydi?

Okunma Sayısı: 2057
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • adnan hakan

    19.12.2024 12:44:59

    yazarin ferasetli seffaf yazisi icin tesekkurler.. bilale anlatir gibi anlatmis .. tarafgirlikle bakan anlamasin önemli degil

  • Said Emre Dağ

    18.12.2024 12:28:22

    Bazıları müspet hareketi pasif hareket olarak öğrenmiş olmalı. Üstadın hayatı ortada. Silahla vatanı savundu. Esir düştü. İstanbulda ingilizlerle mücadele etti. Tek parti iktidarıyla mücadele etti. Her mücadelenin kendi dinamiği farklı. Suriyeliler de yönetimi gasp eden esat ailesinden almak için savaşmak zorunda kaldı. Esat biliyorsunuz nusayridir ve müslüman kabul edilmez. Bu mücadele farz olmuştu. Müslümanların kafirlerin boyunduğu altında yaşaması müspet hareket olamaz. Suriyedeki zafer en çok sünni müslümanları rahatlatmış ve sevindirmiştir.

  • Güler Aslan

    17.12.2024 23:30:45

    Tebrikler Sayın yazar. Resmen büyük parçasını görmeyip zafer kazanılmış, Suriye kurtulmuş havasına girenler Bop’ un takır takır hayata geçirildiğini atlıyor…

  • İ.UÇAR

    17.12.2024 22:10:48

    Muvazenesiz,düşük seviyeli, sloganik yorumlardan bu gazetenin kazancı ne?Zalimleri savunan zalimlerle haşr olsun inşaallah.Devrik zalimi savunmuyoruz, halkı Müslüman olan bir ülkenin İçişleri ne karışıp karıştırmak bu iktidarın görevi miydi? Şimdi huzur olacak mı???Risale-i Nur okuyanlar müsbet hareket etmekle mükelleftir.Allah basiret ve iz'an ihsan etsin.

  • H.Osman

    17.12.2024 21:53:02

    Tebrikler sayın yazar kardeş, resmin tamamını görmeyenlerin, maske takmaya alışanların anlamaması gayet normal. Yazılarınızı zevkle okuyorum, maaşallah...

  • Arda Yıldız

    17.12.2024 21:09:54

    İtidalli olmayı, itidal tavsiye etmeyi anlarım. Ama düpedüz kafirlerle aynı safa geçip Müslüman mücahitlere vurulmasını anlayamıyorum. Üstadımızın hayatında böyle bir şey var mı?

  • Arda Yıldız

    17.12.2024 21:06:47

    Akif bey siz süreci gerçekten ya bilmiyorsunuz ya da manipülasyon yapıyorsunuz. Türkiye mi başlattı süreci? 13 yıldır dökülen kanın hesabını devrilmesinden rahatsız olduğunuz Esetten hiç sordunuz mu? Ülkesini kana bulayan diktatöe değilmiş sanki seçimle iş başına gelmiş bir başkanmış gibi konuşuyor bir de döktüğü kanı başkasının sırtına yükliyorsunuz. Oh ne güzel dünya! Ben hiçbir zaman Erdoğan destekçisi olmadım. Ama Şam gibi mübarek bir beldenin Müslümanların eline geçmesine karşı da göğsümü kabartarak Elhamdülillah derim. Bu benim nurculuğumun nişanesidir. Öyle nusayrileri, şii irancıları savunanların algısını yemeyiz elhamdülillah. Çünkü biz Üstad Bediüzzamanın talebesiyiz elhamdülillah.

  • Yunus Kerem

    17.12.2024 18:03:59

    Yazı bir WhatsApp grubunda paylaşıldı. Yüzeysel bir bakış açısı sunmuş yazar. Halk tv programlarında söylenen sözler demiş birisi doğru söylemiş. Suriye israile dahil edildi demek çok iddialı ama mesnetsiz olmuş. Neye dayanarak bunu söylüyorsunuz?

  • Ömer

    17.12.2024 17:19:03

    Lübbü bulmayan, kışır ile meşgul olur. Hakikati tanımayan, hayalâta sapar. Sırat-ı müstakîmi göremeyen, ifrat ve tefrite düşer. Muvazenesiz ve mizansız olan çok aldanır, aldatır.Suriye nere, esed nere. Yazarın yazdığı nere!!. Tebrikler genç kardeşim.👏👏👏

  • Eda Gül Beyaz

    17.12.2024 17:02:57

    Şam'ın fethi gözümüzün önünde oldu. Asıl cehalet zalim bir diktatör olan Nusayri Esat'ı savunabilmektir. O kadar kişinin ahı varken bunu hangi vicdan savunabilir?

  • Akif Demirel

    17.12.2024 16:30:20

    Selanik dönmelerinden başlayan süreçten bu yaba ülkemizin damarlarında yahudi kanı dolaşıyor. Esat zalim miydi? Zalimdi evet. Ama sen mi devirdin. Adelet mi getirdin. Ne yaptın kardeşim Suriye için? İsrail geldi sınırına üç terör devleti kurdu. Tutmuşlar Suriyeyi fethetmişiz biz kurtarmışız gibi yayın yapıyorlar. Birileri de çıkmış Esat gitti sevinmeyelim mi diyor? Sevinin kardeşim. Oy verdiğiniz iktidar kendisine İsrail’ci denilmesin diye propaganda yapıyor. Sizler de buna kanıp eleştirenlere Esat’çı diyorsunuz. Sevinin kardeşlerim.

  • Akif Demirel

    17.12.2024 16:24:13

    İktidarı eleştirenler Esad’çı olmuş diyorlar. Oysa daha iki hafta öncesine kadar, bizim “iktidarımız” Esat’la barışabiliriz demiyor muydu? Evet, diktatör Esat devrildi. Sevinelim. Ama o devrilirken 13 yılda milyonlarca müslüman öldü. Milyonlarcası göç etti. Yine sevinelim mi? Şeyh Said de vaktiyle istibdata baş kaldırmıştı. Üstad ona destek verip, kan dökülmesine ve fitneye sebep olmuş muydu? Sen Suriye’yi karıştır. Savaş çıkar. Gücün yetmesin geri çekil. İnsanlar ölsün. Şimdi de yalandan kahramanlık. Sevinin kardeşlerim. Saddam da devrilmiş. Kaddafi de devrilmişti. Sevinin kardeşlerim (…)

  • İ.UÇAR

    17.12.2024 15:36:38

    Şam'ın " fethinden" bahsetmek cehalet mi, başka bir şey mi? Muhterem Editör bazı yorumlara sansür koyarken, hanımefendinin yorumlarına terddütsüz yer veriyor.

  • Arda Yıldız

    17.12.2024 14:52:25

    Üstadımız bile fani ve fena bir adam güzel bir söz söyleyebilir diyor. Ben enver ile venizelosu bir tutmam diyor. Buna rağmen nasıl sırf iktidara ters diye Nusayri olan, seküler ve dinsizliği temsil eden ESATÇI olabiliyorsunuz?

  • Arda Yıldız

    17.12.2024 14:46:10

    Demokrasiyi savunanlar, tek adam rejimine karşı duranlar Esetçi olmuş da haberimiz yokmuş!

  • Mustafa Said Kara

    17.12.2024 13:10:23

    Cenab-ı Hak insanın gözünü kör edecek derecede tarafgir olmaktan bizleri korusun. Eset gibi bir zalimi savunacak kadar şaşırtmasın. Müslümanların zaferine burun kıvıran solcu müsveddesi fikirlerde boğdurmasın. Batılı yol edinmiş olanların batıl görüşlerini amber zannettirip kalbimize sokmasın. Amin. Amin. Amin.

  • Ömer

    17.12.2024 12:04:58

    Bediüzzaman şu duayı da yapar: “Allah kimseyi şaşırtmasın, şaşırtırsa süründürmesin, süründürürse çektirmesin, çektirirse rezil etmesin, rezil ederse perişan etmesin, perişan ederse sersem âvâre etmesin.”hutuvatı sitte. Kaleminize sağlık hukukçu kardeşim tebrikler 👏👏👏🌅

  • Ömer

    17.12.2024 12:03:56

    ekser insanlara ne olmuş ki sağır olup, kör olmuşlar, belki divane olmuşlar ki; bu hakkı görmüyorlar, bu hakikatı işitmiyorlar, anlamıyorlar? Sözler - 239

  • Ömer

    17.12.2024 12:03:34

    hak aldatmaz, hakikatbîn aldanmaz. Hak olan mesleği hileden müstağnidir. Hakikatbînin gözüne hayalin ne haddi var ki, hakikat görünsün aldatsın? Sözler - 238

  • Hüseyin Sönmez

    17.12.2024 12:01:08

    Yabancıların eliyle Irak’a demokrasi mi geldi? Libya’da Kaddafi devrildikten sonra Türkiye'nin ne menfaati oldu? Ayrıca biz bir menfaat için mi ülkelerin mahvolmasına çalışıyoruz. Sahada aktör olabilmek için sadece askeri güç yetmez, bunun yanında ekonomik ve diplomatik güçler de gerekir.

  • Alparslan Kökten

    17.12.2024 09:26:19

    Yeni Asya gazetesinin orijinal fikirler üretmesini beklerken solcuların fikirlerini yaymaya çalışan yazılarını görünce şaşırdım doğrusu. Bu fikirleri biz zaten sol medyadan takip ediyoruz sevgili yazar kardeşim. Bize orijinal bir fikir vermen lazım.

  • Semanur Tunoğlu

    17.12.2024 09:11:32

    İsrailin, amerikanın, rusyanın, pkknın, türkiyenin bir hesabı vardır elbette. Nur talebeleri en büyük hisseyi kaderin sabibi olan Kadir-i Mutlaka vermelidir. Allahında bir hesabı vardır. Bunu unutmadan hadiselere bakarsak ümitsiz olmayız.

  • Murat Yaşar

    17.12.2024 08:16:23

    Tebrikler kardeşim. Çok güzel bir yazı olmuş.

  • Hasan SUKES

    17.12.2024 07:48:56

    Yazınız çok güzel, zehirli bal yiyenler önce mutlu olur ,sonra ölünceye kadar zehir etkisi ile karın sancısı çekerler. Yazar önemli bir tehlikeye dikkat çekiyor. Hırsız Üsküdar ı geçmeden ,uyariyor. Gazzede ilk gün sevinenler ,iki yıla yaklaşıyoruz, zulüm devam ediyor, kan ağlıyor, çaresiz seyrediyoruz!

  • Eda Gül Beyaz

    17.12.2024 00:27:31

    Yazınız için ve fikirlerimi ifade hakkı verdiğiniz için teşekkür ederim.

  • Eda Gül Beyaz

    17.12.2024 00:27:08

    AB ile her sorunun çözüleceğini düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Kıbrıs sorunu çözüldü mü? Suriye sorunu ya da ukrayna sorunu çözüldü mü? Birazda sorunları biz kendimiz nasıl çözeriz onun üzerinde kafa yormalısınız.

  • Eda Gül Beyaz

    17.12.2024 00:25:57

    Tabiki düşünce özgürlüğü var. Fikirlerinizi ifade etmekte hürsünüz. İktidara muhalif olmak Müslümanların yanında sevinmeyi engellememeli. Allah Şam'ın fethi ile Müslümanlara hayır kapıları açsın. Bu minvalde yorumlarınızı görmek istiyorum. Bundan sonrası için tavsiye ve görüşlerin üzerinde çalışabilirsiniz.

  • Eda Gül Beyaz

    17.12.2024 00:23:37

    Şam giderek şiilerin hakimiyeti altına giriyordu. Nusayriler seküler dinsiz bir sistem kurmuştu. Zalim bir istibdat vardı. Bir şekilde bu devrildi. Ve işin ilginç yanı da Sünni Müslümanlar da dahil olmak üzere sevinmeyen kimse yok. Sadece Nusayriler üzülüyor. İran üzülüyor. Kendinizi İran ile aynı safta görmeyi zül addetmeniz lazımken bu yorumlar hayal kırıklığı oluşturdu.

  • Eda Gül Beyaz

    17.12.2024 00:21:26

    Türkiye'nin tavrı vs vs eleştirilebilir. Bütün eleştiri haklarını saklı tutarak Müslümanların sevinci ile sevinemeyecek miyiz?

  • Eda Gül Beyaz

    17.12.2024 00:20:22

    Diyorsunuz ki, "Suriye özgürleşmedi, vaat edilen topraklara dahil edildi." Yorumunuz çok acımasızca, sizi kınıyorum. Bu kadar da olmamalı.

  • Eda Gül Beyaz

    17.12.2024 00:18:02

    Hocam israil'in menfaati oldu diye Şam'ın kurtuluşuna sevinmemek nasipsizlik değildir de nedir? Esat zulmü altında ülke ne hallere geldi gözümüzün önünde oldu. Bizim ülkeye AB demokrasisini layık görüyorsunuz da Suriyeye Esat'ı devirdikleri için fırça mı atıyorsunuz?

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı