"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

En azından kültür açısından Bediüzzaman’ı okumak gerekmez mi?

Ali FERŞADOĞLU
11 Ağustos 2015, Salı
Bilhassa Prof. Karaman, mutasavvıf, alim, siyasetçi, idareci, hakim, savcı, mütefekkir, yazar-çizer kim olursak olalım, hepimiz Bediüzzaman’ı okumalıyız.

Hem de, “kabul ederek ve anlayarak” okumalı.

En azından kültür açısından Bediüzzaman’ı okumak gerekmez mi?

Mesela şahsen biz, muhterem hocamın bazı eserlerini, “tenkit, itiraz ve kabul etmemek” için alıp okumadık. “Ne diyor, nasıl bir değerlendirmede bulundu?” diyerek istifade etmek için okudum ve okuyorum. Keza, “okumamak, anlamamak” ve “kütüphanemi süslesin!” diye almadım…

Ve keza, eğer ben ve Hayrettin Hocam, günlük gazetede yazı yazan bir yazar ve gazeteciyi, sıradan bir ilim adamını okuyorsak; eserleri 60’ın üzerinde yabancı dile çevrilmiş, her meselede yeni, orijinal bir değerlendirmesi olan ve çağı etkilemiş büyük bir İslam âlimi, müfessiri, mütefekkiri olarak da Bediüzzaman’ı okumalıyız; okumak zorundayız!

En azından meslek itibariyle, “Ne diyor!” diyerek…

Şimdi muhterem hocamın değerlendirmelerine geçebiliriz:

Bir taraftan “demokrasi İslamla çelişiyor, bağdaşmıyor” diye inanıp, öbür taraftan demokrasinin kurallarıyla kurulan, işleyen, devam ettirilen partileri tasvip ediyor, destek ve oy veriyorsanız, İslamla, imanla başınız dertte demektir.

O zaman takıyye yapıyorsunuz.

Takiyye yapıyorsanız, hem kendinizle çelişirsiniz, hem de benim başımı derde sokarsanız. Zira, hangi meselelerde takiyye yaptığınızı, hangilerinde yapmadığınızı ben bilemem!

Okunma Sayısı: 3338
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Rashid

    11.8.2015 15:32:23

    Türkiye'de ne kadar musulman varsa hepsi okumalı, bu kadar. Çok komik, en büyük alim tevsir yazıyor, millet ordan burdan broşürleri okuyor alim olcam diyor)) Türkiye'de ne kadar kitap varsa ne kadar yorumcuları yazarları varsa bütün milleti ikiye katla yine yetişemiyorlar , çocuklar gibi.

  • Garib Doğu

    11.8.2015 14:12:24

    Makalede anlatılan insanlar,yollarını kafa fenerleriyle aydınlatmaya çalışıyorlar.içtima-i ve siyasi meseleleri indi görüşleriyle halletme yolundalar.Kuranın, bütün zamanları,bütün cereyanları bildiren tanıtan,mesajlariyla hadiselere bakmıyorlar.Asırların imamından da habersizdirler.Geçmişin dar kalıpları içinde kalarak zamanımızı ve hadiselerini okumaya çalışıyorlar.Mevcüt fikir akımlarını,felsefi cereyanları doğru tespit ve teşhis edemiyorlar.Geçmişin ölçü ve dürbünleri ile bakıp, siyaseti ve içtimaiyatı analiz etmeye çalışıyorlar.Bu tip insanların bugüne kadar siyasi ve içtima-i alanda isabet ettikleri hiç görülmemiştir.Şimdiye kadar hem yanılmış,hem de yanıltmışlardır.İlmi enaniyet,hadiselerden ders almayı,bu sahada isabet edenlere hak verip, iltihak etmeyi de engelliyor. Elhasıl tarihten ders alınmadığı için tarih tekerrür ediyor.Ve daha da edecek gibi....

  • Mustafa Biter

    11.8.2015 12:41:14

    Muhterem kardeşim ; nur talebesi hatta ağabey mertebesinde olduklarını söyleyenlerin bir çoğu Risale-i Nurların tamamını (bilhassa Emirdağ Lahikasını, Münazaratı, Hutbe-i Şamiye'yi, Divan-ı Harbi-i Örfi'yi) hatta Şuaların birçok kısmını (mesela 5.Şua'yı) , hatta Hücumat-ı Sitte'yi dahi okumadıkları ve okutmadıkları halde Hayreddin Kahraman neden okusun ki ?

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı