"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Hukuksuzluğa itiraz şart

Faruk ÇAKIR
06 Kasım 2024, Çarşamba
Haklı olarak ekonomik meseleleri daha fazla konuşuyoruz, ama esas meselenin ‘hak, hukuk ve adaleti tesis etmek’ olduğun da görmek durumundayız.

Eğer Türkiye adalet sisteminin iyi işlediği bir ‘hukuk devleti’ olabilseydi derin ekonomik ve siyasî krizlere sürüklenir miydi?

Bilindiği üzere Kâzım Güleçyüz (yaşça da büyüğümüz olduğu için ağabeyimiz) paylaştığı bir mesaj sebebiyle haksız yere tutuklandı ve cezaevine gönderildi. Elbette avukatları gerekli itirazları yapıp bu hukuksuzluğun bir an önce sona ermesi için gerekli çalışmaları yapıyorlar. Fakat hukukçu olunmasa bile haksızlığa itiraz edilmesi gerektiği açıktır. Gerek avukatları ve gerekse diğer hukukçular, böyle bir mesaj sonrası kişinin ‘acilen’ gözaltına alınması ve akabinde tutuklanarak cezaevine konulmasının yanlış olduğuna dikkat çekiyorlar. 

Bu ve benzeri hadiselerde yapılan bir yanlış daha var. Ayırım yapmadan bütün haksızlıklara ve hukuksuzluklara hep birlikte itiraz edilmelidir. Belli kişilere yapılan haksızlıklara bazı kişilerin itiraz edip diğer bazı kişilerin sessiz kalması ya da içten içen “Bana ne, o benden farklı düşünüyor. O halde onun hapse atılmasına ben niye itiraz edeyim?” derse; umumî anlamda haksızlık, hukuksuzluk sona ermez. Haksızlık, hukuksuzluk ve adaletsizlik sona ermediğinde de Türkiye’nin düzlüğe çıkması, “Büyük, zengin ve huzurlu bir ülke” olması zorlaşır, ertelenmiş olur.

İstanbul Milletvekili Mustafa Yeneroğlu, bu duruma haklı olarak tepki gösteriş şöyle demiş: 

“Yeni Asya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Kâzım Güleçyüz 1 haftadır hukuksuz bir biçimde cezaevinde. Muhalefetin çoğunluğu ‘nasıl olsa bizden değil, yesinler birbirlerini’ diye umursamaz, diğer bir kesim de her türlü hukuksuzluk karşısında vardır reisin bir bildiği diye bulur kılıfını...

“Toplum olarak kimliklere, mahallelere bölünmüşüz ve korunaklı limanlarımızı gördüklerimize ve ‘birey olabilme sorumluluğuna’ tercih ediyoruz. Çünkü birey olmak bizde ne okullarda öğretilir, ne de mahallelerimizde. Bedeli vardır bizim gibi toplumlarda. Bu sebeple de zulüm bizden ise ben bizden değilim cesaretini, erdemini ortaya koyamıyoruz. Bileşenimiz ortak değerler değil. Meselâ herkesin kendisi, kimliği ve mahallesi için benimsediği adalet ortak değer olmadığı için ülkemiz nöbetleşe zorbalıktan kurtulamıyor.” (X mesajı, @myeneroglu, 1 Kasım 2024)

23 Ekim 2024 sabahında gözaltına alınan ve akşamında tutuklanarak cezaevine gönderilen Kâzım Güleçyüz ağabeyi 4 Kasım 2024’de Silivri Cezaevinde ziyaret ettik. Bu vesile ile ifade edelim ki Kâzım ağabeyin morali iyi ve herkese selâmı var. Haksızlığa, hukuksuzluğa ve adaletsizliğe herkesin her zaman itiraz etmesi gerektiğini ifade ediyor. 

Zaten son siyasî gelişmeler de “Bana dokunmayan hukuksuzluk devam etse de olur” anlayışının bir neticesi değil mi? 

Türkiye’nin sıkıntılardan çıkış yolu; haksızlığa, hukuksuzluğa ve adaletsizliğe birlikte itiraz etmekten geçiyor vesselâm.

Okunma Sayısı: 2425
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Mustafa Öztürk

    7.11.2024 21:46:35

    Bunların gözleri körmüydü, akılları yok muydu, ceplerine dolarlar konulup telefonlarına bylock programı yerleştirilince ve günü gelince bunları açarsınız, parola olarak gösterirsiniz dediklerinde akılları neredeydi ? Risale-i Nurların sahtesi, sahte fetulah tarafndan bastırılırken akılları neredeydi, Güya bu mağdurlar sahte Risale-i Nur basımına niye tepkisiz kaldılar. Fetulah tum ihtilallere destek verirken akılları neredeydi ? Saman Ceridesi ve Samanyolu TV yıllarca, önce yalakalığı, sonra Cehepe yalakalığı yaparken akılları neredeydi, bu sözde mağdurların ? Niçin 13 yıl süre zarfında hirbir Risale-i Nur kongresinden ne zaman Ceridesi, ne Samanyolu TV, bir satır veya bir saniye dahi bahis açmadı. Yeni Asya Nur hareketini sürekli ademe, yokluğa mahkum etmediler mi ? Fetulahın adamları 40 yıldır bize daima husumet içinde yaklaşmadılar mı ? Varsın çeksinler cezalarıni hepsi de. 15 Temmuz darbesi muvaffak olsaydı her biri başımıza birer canavarcık kesileceklerdi.

  • Said

    7.11.2024 14:00:22

    Kazım Bey o tweeti atmayacaktı. Bize dost olmayan, Risale-i Nuru sadeleştirip ihanet eden, sorular çalarak onca kişinin mağdur olmasına sebep olan, milyonlarca insanın cemaatlerden soğumasına neden olan, 15 temmuz darbe girişiminde parmağı olan, zamanında Yeni Asya gazetemizi hor görüp küçümseyen, abone sayımızla dalga geçen, cemaatimize yüzde 1lik gözüyle bakan ve Kutlular ağabeyimiz vefat ettiği zaman taziye mesajı yayımlamayan malum örgütün başına rahmet dinlenmez. Bu adamlar hâlâ pişman olmuş değilken tövbe ve nedamet etmiş değilken bunların başına rahmet dilemek bize mi kaldı?Ellerine eski güç geçtiklerinde zannediyor musunuz ki bize dost olacak ve minnet duyacaklar? Asla minnet duymaz vefalı olmazlar. Bu sebeple Kazım Beyin tweet atıp, Yeni Asya camiasını zan altında bırakması çok büyük bir yanlış ve vebal altına girmektir. Yeni Asya camiasına Fetöcü gözüyle bakılıyorsa sebebi Kazım Beydir. Attığı tweetin Hukukî olarak suç olmaması yaptığının savunulması anlamına da gelmez!

  • Ali

    7.11.2024 09:47:03

    Yazdıkları suç değil, ama yeniasya cemaatinin görüşlerini yansıtmıyor, gyy olarak atmaması gerekir. Bunu iki farklı kategoride değerlendirmek lazım. Bu düşüncede olan birinin yeniasya gazetesinde yazması kabul edilemez.

  • Fatih Aslan

    7.11.2024 07:04:43

    Mazlumları suçlayanlara bakın Bediüzzaman ne diyor: “Yeis ve sû-i zandan neş’et eden zaaf-ı kalp, mazlumun –zalimin darbelerinden, mütevali âlâmından in’ikâs eden– teellümatını kendi vicdanından izale için mazlumun istihkakını arzu edip bahaneler bulur, “Müstehaktır” der. Sefil, güneş vermezse, gölge edip manen zulme de yardım etmesin.” 493 (Tulûat) https://risale.de/eski-said-donemi-eserleri

  • S.topuz

    7.11.2024 01:48:31

    "Zaten son siyasî gelişmeler de “Bana dokunmayan hukuksuzluk devam etse de olur” anlayışının bir neticesi değil mi?  Türkiye’nin sıkıntılardan çıkış yolu; haksızlığa, hukuksuzluğa ve adaletsizliğe birlikte itiraz etmekten geçiyor vesselâm." Aynen! HAK, HUKUK, ADÂLET, SULH, BARIŞ, KARDEŞLİK ve Rıza-ı İLÂHÎ! 🙌🌹🤲🌹❤☝️🌙😢😭😪😡😤🕊🕊🕊🌍🇪🇺🇹🇷🇵🇸🇵🇸🇵🇸

  • Fatih Aslan

    7.11.2024 01:15:03

    Faruk bey Yeni Asya ailesinin bir ferdi, bir insan, müslüman ve nur talebesi olarak yapılması gerekeni yaptığı için tebrikler.. Gün bugündür; vefanın, hak ve hukukun mazlumun yanında olma günüdür..

  • Hamide

    7.11.2024 00:07:27

    Kaleminize sağlık, kıymetli ağabey.Bu tür haklı ve isabetli yazıların, yazarlarımızın geneline yayılması dualarımla... Allah daima yâr ve yardımcınız olsun. Kazım Güleçyüz abimizin haksız ithamlarla,hukuk dışı muameleye maruz kalmasından dolayı büyük üzüntü içerisindeyken,onunla görüşüp bizlere selamını getirmeniz yüreğimize su serpti. Yeni Asya çizgisine sağdık kalan tüm yazarlarımızdan Allah ebeden razı olsun.Bizler hanım kardeşleriniz olarak aramızda paylaşarak topluca Risale -i Nurlar,Yasinler,Sekineler, Tefriciyeler okumaya devam ediyoruz ve edeceğiz.

  • Adnan

    6.11.2024 23:55:15

    Ekonomik krizin asıl sebebi adaletsizliktir. Bir KHK'lı olarak Sayın Kazım Güleçyüz'e, Sayın İbrahim Özdabak'a ve siz Yeni Asya ailesine her zaman duacıyım. Rabbim bir an önce Kazım Bey'i ve diğer mağdurları asrın firavunun zulmünden kurtarsın. Bu süreçte acı olan saraya soytarı olan Üstad'ın sık sık üstünde durduğu adalet düsturlarından bihaber sözde Nur cemaatlerinin sessizliğidir. İmkan varsa sizden ricam Kazım Bey'e selamlarımı iletin, her daim duamda.

  • Abdullah tunç

    6.11.2024 23:53:33

    Cemil bey, muhatabım sen değilsin.Sorularımı yazara yöneltmişim.Niye bana cevap vermeye kal kıyorsun? Bir kişiyi sevip veya sevmemem seni hiç ama hiç ilgilendirmez. Ayrıca verdiğin örnekler konumuzla hiç alskası yok.Kıyasların, kıyas-ı maalfarıktır.Konuyu çar pıtmadır.Konumuz kişiyi sevip sevmemekle yakın dan uzaktan bir alakası yok.Konunun esası bir.ki şinin tutukluk sebep ve gerekçesidir.Yazara bunu soruyorum.Buna cevap vermek senin hakkın değil.Zaten verilecek haklı ve mantıklı bir cevabın yok.Bu konuyu kapat.Bir daha da bana cevap ver meye kalkışma.

  • Cemil Toprak

    6.11.2024 19:13:21

    Yorumculardan Abdullah Tunç ki ,Güleçyüz' den hoşlanmadığını gayet net belirtiyor, yazdıkları ile okuduğu eserler arasında nasıl bağlantı kurmuş anlamak mümkün değil. Senin Üstad'ın defalarca yargılandı hatta tesettür risalesinden caza verildi, bu onu senin gözünde de suçlu mu yapar? Senin gözünün önünde işlenen bir suç nedeni ile diyelim ki trafik kazası oldu ve alakasız bir insan tutuklandı; '' Tutukluk gerekçesi Risale-i Nur, iman ve Kur'an hizmetimidir, yoksa başka sebepler midir?'' deyip sırtını mı dönersin? Sevmediğiniz bir insan her hangi bir nedenle haksızlığa uğrarsa hakka sahip çıkmayacak mısınız? Hukukullah önemli de kul hukuku gereksiz bir teferruat mı?

  • Mehmet Fırat

    6.11.2024 19:00:47

    Kazım Güleçyüz' ün yazdıklarından attığı tweet yüzünden gördüğü muamele önemli. Yazılan twette bir suç unsuru var mı? Var diyelim; yeri, yurdu adresi belli bir tlf ile rahatça gelip ifade verecek bir kişiyi sabahın köründe ailesi ile taciz etmek ne kadar doğru. Suç olduğu düşünülse bile kaçma riski olmayan, geri dönüşsüz zarara sebep vermeyecek bir durumda asl olan tutuksuz yargılama iken tutuklamak hukuki olmadığına göre yapılan işlem keyfidir. Keyfilik müstebid idarelerin işi olduğu için istibdada nerede rast gelsem tokat vururum diyen Üstad'ın talebelerine öncelikle hukuku savunmak yaraşır. Medar-ı niza konuların yeri ve zamanı olmayan bir fiil ile karşı karşıyayız.

  • Mustafa Öztürk

    6.11.2024 18:34:06

    Ey şahsa meftun şahısperestler, Korkmayın ! Meftun olduğunuz ve şuursuzca bağlandığınız şahısların “yokluğu”, meşveretin olduğu bir hizmette hiç hissedilmez. Hizmet davanızda yalancı duruma düşmemek için, Hizmette fâni olun, Şahsı maneviye tâbi olun, İstikamet üzere olun, Vesselâm…

  • Hakan oral

    6.11.2024 18:02:21

    YeniAsya, Risale-i Nurlardan aldığı dersle içtimai hayata baktığı vakit 1.sırada adalet, hak ve hukukun savunuculuğunu bugünlere kadar yapagelmiştir. Bu uğurda nice bedeller ödemiştir ve ödeme devam etmektedir ve gerekirse devam etmelidir. Bu Hakk namına çok temel bir tavır, bir prensip halidir. Zira bu veçhesiyle islami camianın yüz akıdır ve bu vasfı muhafaza edilmelidir ve buna engel olmaya çalışanlara karşı da müteyakkız olunmalıdır. Tekrar etmem gerekir ki, bu duruş bu zamanın fevkinde ehemmiyetli bir duruştur. Diğer tüm yazarlarımızı da tıpkı Faruk ağabey gibi haksızlığı haykırmaya davet ediyoruz YeniAsya okurları olarak.

  • Sebahattin Aslan

    6.11.2024 17:49:32

    Kazım Güleçyüz'e yapılanların hukukî değil siyasî olduğunu düşünüyorum. Çünkü cezayı gerektirecek hiçbir suç görünmüyor.

  • Şerafettin Birol

    6.11.2024 17:19:14

    Selamünaleyküm..Eğer yanlışları eleştirmek veya mazlumların hakkını savunmak veya hukuksuzluğa karşı çıkmak şahsımız veya camiamiz bundan zarar görüyorsa geçmişte 60 ihtilaline 12 marta 12 eylüle karşı çıkıp onları eleştirip niçin gazetemizin kapanmasına sebebiyet verdik ki?diye sormazlar mı?

  • M. Ali çiftkaya

    6.11.2024 17:05:10

    Faruk bey kardeşim,hak ve hukuku hatırlattığınız ve bir kadirşinaslık örneği olarak kazım güleçyüz beyi yeniasya köşenizden savunma cesaretini gösterdiğiniz için sizi tebrik ediyorum.

  • Raşit örenel

    6.11.2024 16:55:11

    Kazım Güleçyüz bahse konu tweet benzerlerini daha önce de atmıştı. Niçin tutuklanmadı? Devletin bütün istihbarat birimleri fethullahçılıkla hiç bir bağı olmadığına dair rapor verdiler. Buna rağmen açılan davalardan bütün mahkemelerde beraat etti. Bu davalar esnasında dahi neden tutuksuz yargılandı da şimdi tutuklu yargılanıyor? Asıl tutukluluk sebebi "Said Nursi ve Mustafa Kemal" ile "Müflis Proje Kemalizm" kitaplarından sonra Kemalizmin yeşil tonunu deşifre ettiği "Derin Tuzak: Yeşil Kemalizm" kitabıdır. Kazım Güleçyüzün bazı hataları olduğunu düşünse bile, bu durumda hakiki bir Yeni Asyacıya düşen ise gazetesinin genel yayın yönetmenin hürriyetini savunmaktır. Kazım Güleçyüzün her zemin ve zamanda bizim davamızı ve bizi tüm yönleriyle savunduğu gibi.

  • Şerafettin Birol

    6.11.2024 16:54:43

    Kazım Abinin tutuklanmasının sebebi şer'î veya mevcut merî kanunlara göre mi suç işledi. Böyle bir şey asla söz konusu değil. Eğer attiğı bir tivit sebebiyle bir gruba yakınlık veya sevgi atfedilir ise ve bu sebepten tutuklanıyor ise bu hukukîmidir. Hukuk bunun neresinde. AYET ; KENDİNİZ,ANNE -BABANIZ aleyhine de olsa doğru şahitliği ve şahitlikten kaçmamayı emretmiyoyr mu.Hz.Aişenin ifk hadisesinden ders çıkarmıyoruz.ey Allah ın kulları...

  • Ahmet

    6.11.2024 15:32:28

    Çok doğru söylüyorsunuz HUKUKSUZLUĞA İTİRAZ ŞART

  • Abdullah tunç

    6.11.2024 13:40:52

    Sayın yazar, Güleçyüz bu ikinci defadır mahkemelik oluyor.Tutukluk gerekçesi Risale-i Nur, iman ve Kur'an hizmetimidir, yoksa başka sebepler midir?.Bu nu açık ve net olarak orta ya koyun, ona göre destek isteyin.Hiç kimse cemaati mizi şaibeli bir yapıyla ilti saklı hale getiremez ve böyle bir yapıyı cemaat ad ına asla savubamaz.Savu nırsa cemaati karşısına alacaktır.Risale-i Nur mes leğine ki -Hukukullahtır- aykırı şeyler söylenip yazı lırken sesi çıkmayanlar şimdi neyin; kimin savun nasını yapıyorlar.Asıl dilsiz şeytanlar o zaman susanlardır.Herkes haddi ni hududunu bilsin...

  • Avni Aladağ

    6.11.2024 12:28:15

    Büyük acılara ve fitneler sebep olan şahsı olumlaması yanlış olsada hukuksuz bir şekilde hapse atılmasını doğru bulmuyoruz...

  • Necati

    6.11.2024 12:00:38

    En evvel gazetemiz ve yazarları yıllarca birlikte çalıştıkları GYY Kazım Güleçyüz'e sahip çıkmalıdır. Bu tür yazıların günler öncesinden yayınlaması lazımdır. Kazım ağabey'e yapılan hukuksuzluğa karşı tepkimizi sayın Yeneroglu'ndan çok daha erken ve daha etkili bir şekilde göstermemiz gerekmez mi? Kazım Güleçyüz geçmişte Gazetemizin başka bir yazarı yada cemaatimizden her hangi birine yapılan hukuksuzluğa karşı nasıl tepki verdi ise öyle tepki vermek lazım değil m

  • Ömer

    6.11.2024 11:35:47

    Zalimler için yaşasın cehennem. Siyasi iktidarın da,her zaman için hukuk devleti ve demokrasi prensiplerine bağlı kalıp;onları zorlayan,dahası açıkça ihlal edip çiğneyen tasarruf ve müdahalelere tevessül etmekten kaçınması icab eder. Bir gün Adalet onlarada lazım olacak, olduğu zaman yine Yeni Asya camiası, ceridesi ve yazarları burada olacak. Kaleminize sağlık tebrikler 👏👏👏🌅

  • Raşit örenel

    6.11.2024 09:36:43

    Genel yayın yönetmenimiz Kazım Güleçyüz bu gazete ve cemaatin büyük bir cevheri ve kazanımıdır. Elbetteki Medrese-i Yusufiyeden şahadetnamesini alıp gelecektir.

  • Enver şahin

    6.11.2024 07:18:18

    Elbet bir gayretullaha dokunacaktır inşaallah

  • Osman Yıldırım

    6.11.2024 06:57:56

    Evet maalesef bazı insanlar yönetici konumunda olan kişilerin yönetim tarzını veya fıtrat gereği sahip olduğu tutum ve davranışlarını beğenmeyebilir ama söz konusu hak ve hukuk olunca herkesin sahip çıkması ve sevmediğimiz bir kişi bile olsa hukukunun ihyası ve adaletin tecellisi yönünde çaba sarf etmesi gerekmektedir. Kazım Bey'i de bazı yönleri ile tenkit edenler beğenmeyenler olabilir ama bu asla ve asla tutuklanmıştı tutuklansın şeklinde değerlendirilemez. Zira bir tivit yazmanın tutuklanma sebebi olması asla kabul edilemez, eğer böyle kabul edilirse hiç kimse huyundan emin olamaz. Bu bakımdan bu tutuklanma hususu tamamen keyfi ve kanunsuzluk bu keyfilik ve kanunsuzluk yaygınlaşırsa bundan herkes zarar görür. Dileriz ki bir an önce bu kanunsuz tutuklama son bulsun ve Kazım Bey hürriyetine kavuşsun.

  • Murat

    6.11.2024 06:32:43

    Kazım Bey'in ve sizin yanınızdayız.. Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytan olmayacak, kendisi ve camianızla hiç bir bağım olmasa bile, sırf haklı olduğunuz için sizin yanınızda duracağım. Kazım Bey'in bir an önce serbest bırakılması talebimizi her etkili ve yetkili şahsa inatla ulaştırmalıyız.

  • Eyüp Aktaş

    6.11.2024 03:49:33

    Birgün olur elbette doğar şems-i hakikat Hiç böyle müebbed mi kalır zulmet-i âlem?Sünûhat.

  • Mustafa

    6.11.2024 01:31:24

    Kazım Güleçyüz abiyi en kısa zamanda tekrar köşesinde yazılarıyla görmek istiyoruz, Allah hepimizin yardımcısı olsun inşallah

  • Hıdır Yıldırım

    6.11.2024 00:59:18

    Hak, hukuk, adalet herkese lazim. Bediüzzaman Said Nursi Hazretleri "Ekmeksiz yaşarım, hürriyetsiz yaşayamam." sözüyle insanın ancak hürriyetle teneffüs edebileceğine dikkat çekmiştir.

  • Abdurrahman

    6.11.2024 00:46:40

    Gazetecilik suç değildir...Sayın Milletvekvekili Mustafa Yeneroğluna teşekkürler...Sayın Yazar Faruk Çakırada teşekkürler...

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı