n
óp
¡n
°Tn
h ,n
?p
às
«p
fGn
ór
Mn
hn
h n
?p
Oƒo
Lo
h o
܃o
Lo
h '
¤n
Y s
?n
O r
øn
e '
¤n
Y u
?n
°U -n
G
o
¥s
ón
°üo
ª r
dG o
¥p
OÉs
°üdG o
óp
gÉs
°ûdG n
?p
dÉn
ªn
c
n
h n
?p
dÉn
ªn
Ln
h n
?p
dn
Ón
L '
¤n
Y
u
ô°p
S o
?p
eÉn
ë r
dn
G ,n
Ú/
?n
°S r
ô o
Ÿr
Gn
h p
AÉn
«p
Ñr
fn
’r
G o
óu
«°n
S o
?s
?n
ëo
ª r
dG o
?p
WÉs
ædG o
¿Én
gr
ôo
Ñ r
dGn
h
,n
Ú/
?j
u
óu
°üdGn
h p
AÉn
«p
dr
hn
’r
G o
?Én
ep
Gn
h@r
ºp
¡p
JGn
õp
ér
©o
en
h r
ºp
¡p
?j/
ór
°ün
Jn
h r
ºp
¡p
YÉn
ªr
Lp
G
p
äGn
õp
ér
©o
ªr
dGho
P @ r
ºp
¡p
JÉn
eGn
ôn
cn
h r
ºp
¡p
?«p
?r
ën
Jn
h r
ºp
¡p
bÉn
Øu
Jp
G u
öp
S ip
hÉn
ër
dn
G
@
o
¬ n
d p
án
bs
ón
°ü o
Ÿr
G p
án
?s
?n
ëo
Ÿr
G p
án
©p
WÉn
? r
dG p
?p
Fn
’s
ódGn
h p
In
ôp
gÉ s
¶dG p
¥p
QGn
ƒn
ÿr
Gn
h p
In
ôp
gÉn
Ñr
dG
Én
jÉn
é s
°ùdGn
h ,/
¬p
àn
Ø«/
Xn
h? /
a p
án
«p
dÉn
© r
dG p
¥n
Ór
Nn
’r
G n
h /
¬p
JGn
P? /
a p
án
«p
dÉn
¨ r
dG p
?Én
°ü p
îr
dGho
P
o
§n
Ñ r
¡n
e @ p
±n
Óp
îr
dG p
øn
Y o
¬ n
d p
án
gs
õn
æo
Ÿr
G p
á n
?s
ªn
µ
o
Ÿr
G p
¬p
àn
©jp
ôn
°T ? /
a p
án
«p
eÉ s
°ùdG
p
º n
dÉn
Y o
QÉ s
«°n
S p
¬ r
«n
?n
Y p
? s
õn
æ o
Ÿr
Gn
h p
?n
õr
æo
ª r
dGn
h p
?p
õr
æo
ª r
dG p
´Én
ªr
Lp
Ép
H u
»p
fÉ s
H s
ôdG p
»r
Mn
ƒ r
dn
G
@ p
án
µ
p
= Ä` '
?n
ª r
dG o
Öp
MÉn
°üo
en
h p
ìGn
hr
Qn
’r
G o
óp
gÉn
°ûo
e p
äƒ o
µ
n
?n
ª r
dGn
h p
Ör
« n
¨ r
dG
p
äGn
ôn
ª n
K o
Qn
ƒr
fn
G { Ék
°ùr
æp
Ln
h Ék
Yr
ƒn
fn
h Ék
°ür
în
°T p
äÉn
æp
F B Én
µ r
dG p
?Én
ªn
c o
ên
Ro
ƒr
‰n
G
,p
án
ªr
Ms
ôdG o
?Én
ãr
ªp
J ,p
ân
?«p
?n
ër
dG o
¿Én
gr
ôo
H ,u
?n
ër
dG o
êGn
ôp
°S zp
án
? r
?p
îr
dG p
In
ôn
én
°T
@ p
ás
«p
fƒo
Ht
ôdG p
án
æn
£ r
?n
°S o
?s
’n
O ,p
äÉn
æp
FÉn
µr
dG p
ºp
°ùr
?p
W o
±És
°ûn
c ,p
ás
Ñn
ëo
ªr
dG o
?Én
ãp
e
p
ºn
dÉn
©r
dG p
ôp
WÉn
a p
ør
«n
Y n
Ör
°üo
f o
¬s
fn
G = '
‹p
G p
ás
jp
ƒn
ær
©n
Ÿr
G p
¬p
às
«p
°ür
în
°T p
ás
jp
ƒ r
?o
©p
H o
õp
er
ôo
ª r
dn
G
Én
gp
Ò/
JÉn
°Sn
O p
án
©r
°S o
ƒp
H n
»p
g »/
à s
dG p
án
©j/
ôs
°ûdGho
P @ p
äÉn
æp
FBÉ n
µ
r
dG p
? r
?n
N /
‘
1
@ p
äÉn
æp
F B Én
µ r
dG p
?p
dÉn
N o
™r
°Vn
h p
¿r
ƒn
µ r
dG p
ºp
XÉn
f o
?É n
¶p
f Én
¡s
fn
G = '
‹p
G o
Ò°/
ûo
J Én
¡p
Js
ƒo
bn
h
o
ºp
XÉn
f n
ƒo
g p
?n
ªr
c
n
’r
G u
ºn
Jn
’r
G p
?É n
¶u
ædG Gn
ò'
¡p
H p
äÉn
æp
F B É n
µ
r
dG n
ºp
XÉn
f s
¿n
G ,r
ºn
¨n
f
âlem-i gayp:
gayp âlemleri.
bürhan:
delil.
bürhan-› nat›k:
konuflan delil;
Peygamberimiz.
celâl:
büyüklük, azamet, ululuk.
delâlet:
delil olma, gösterme.
dellâl:
ilân edici.
Fât›r-› Âlem:
kâinat› benzersiz bir
flekilde yaratan Allah.
fihriste:
içindekiler.
hakikat:
gerçek.
Hâl›k-› Kâinat:
kâinat›n yarat›c›s›,
Allah.
harika:
ola¤anüstü vas›flar.
haslet:
huy; iyi özellik.
hilâf-› hakikat:
gerçe¤e z›t.
icma:
fikir birli¤i.
ittifak:
birleflme; fikir birli¤i etme.
kâinat:
tüm varl›klar.
kemalât:
mükemmellikler, güzel-
likler.
keramet:
Allah’›n velî kullar›nda
görülen ola¤anüstü hâller.
keflflaf:
keflfeden, açan.
maksat:
amaç, gaye.
malik:
sahip.
melekût:
melekler ve ruhlar âle-
mi.
mu’cize:
benzerini yapmaktan
insanlar›n âciz kald›¤› Allah’›n fiil-
leri ve iflleri.
muhakkak:
gerçek, do¤ru.
nizam:
düzen.
nur:
ayd›nl›k.
Rabbanî:
Allah’a ait.
rahmet:
ac›ma, merhamet etme.
resul:
peygamber.
rububiyet:
Cenab-› Hakk›n, var-
l›klar›n ihtiyaçlar›n› gidermesi, on-
lar› yetifltirmesi, terbiyesi, sevk
ve idare etmesi.
seciye:
huy, güzel ahlâk.
s›dd›k:
do¤ru söyleyen.
flahadet:
flahitlik, tan›kl›k.
flahid-i sad›k:
do¤ru sözlü flahit.
flahsiyet-i maneviye:
manevî ki-
flilik.
fleriat:
‹slâm›n bütün hükümleri.
tahkik:
araflt›rma.
tasdik:
do¤rulama.
tenzih:
yanl›fltan, kusurdan uzak
tutma.
timsal:
örnek, numune.
t›ls›m:
gizli s›r.
ulviyet:
yücelik, ululuk.
vahdaniyet:
Allah’›n birli¤i.
vahiy:
Cenab-› Hakk›n diledi¤i
hükümleri, s›rlar› ve hakikatleri
peygamberlere bildirmesi.
vücub-u vücut:
varl›¤›n gerekli
ve zorunlu olmas›.
zahir:
görünen.
zat›nda:
flahs›nda.
1.
Allah’›m! Senin vücub-u vücuduna ve vahdaniyetine delâlet eden ve Senin celâline, cema-
line ve kemaline flahadet eden; gördü¤ünü önce kendisi tasdik eden flahid-i sad›k ve tahkik
edici bürhan-› nat›k, peygamber ve resullerin efendisi ve onlar›n icma ve tasdik ve mu’cize-
lerinin s›rr›n› tafl›yan, evliya ve s›dd›klar›n önderi ve onlar›n da ittifak ve tahkik ve keramet-
lerinin s›rr›n› kendinde bulunduran, apaç›k mu’cizelerin, zahir harikalar›n, muhakkak, kesin ve
kendisini do¤rulayan delillerin sahibi; zat›nda k›ymetli hasletlerin, vazifesinde yüce huylar›n,
fleriat›nda yüksek seciyelerin maliki—ki, bütün bunlar, mükemmel ve kendisini hilâf-› hakikat
konuflmaktan tenzih ederler—Kur’ân’› indiren Allah’›n, indirilen Kur’ân’›n ve kendisine Kur’ân
inen zat›n icma›yla, Rabbanî vahyin inifl yeri, âlem-i gayp ve melekûtu gezip dolaflan, ruhlar›
müflahede edip meleklerle arkadafll›k eden, flah›s, nev ve cinsiyle kâinattaki kemalât›n fihris-
tesi, yarat›l›fl a¤ac›n›n en nurlu meyvesi, hakk›n kandili, hakikatin bürhan›, rahmetin timsali,
muhabbetin misali, kâinat t›ls›m›n›n keflflaf›, rububiyet saltanat›n›n dellâl›, flahsiyet-i manevi-
yesinin ulviyetiyle kâinat›n yarat›l›fl›ndan Fât›r-› Âlem’in maksad› oldu¤unu gösteren, kanun-
lar›n›n geniflli¤i ve kuvvetiyle kâinat› düzene koyan Zat›n nizam› ve Hâl›k-› Kâinat’›n kanunu
oldu¤unu gösteren fleriat›n sahibi,
490 | SÖZLER
Y
‹RM‹
‹
K‹NC‹
S
ÖZ