"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Said Nursî’den Kürtlere

Kâzım GÜLEÇYÜZ
23 Eylül 2017, Cumartesi 00:30
Osmanlının dağılma ve tarihe karışma sürecindeki son aşamaların yaşandığı 1920 Mart’ında Kürt Şerif Paşa ile Ermeni Boğos Nubar Paşa arasında, Kürdistan ve Ermenistan için ittifak öngören bir anlaşma yapılır.

Buna tepki gösteren isimlerin başında yer alan Bediüzzaman’ın mesajları bugünün güncel gelişmeleri için de geçerli:

“Dört buçuk asırdan beri vahdet-i İslamiyenin (İslam birliğinin) fedakâr ve cesur hâdim (hizmetkâr) ve taraftarları olarak yaşamış ve dinî an’anesine sadakati gaye-i hayat bilmiş olan Kürtler (...)  İslamiyetin zararına olarak (...) iftirakcûyane âmâli (ayrılıkçı emelleri) takip edemezler. Kürt vicdan-ı milliyesinin bu tarz tahassüsüne (duygulanmasına) mugayir (aykırı) hareket eden zevatı da tanımazlar.” (Eski Said Dönemi Eserleri, s. 107)

“Kürtlük davası pek manasız bir davadır. Çünkü herşeyden evvel Müslümandırlar. (...) İslam, uhuvvet-i İslamiyeye münafi (İslam kardeşliğine zıt) olan kavmiyet (ırka dayalı milliyetçilik) davasını reddeder. (...) İslamiyet, herhangi bir ırkın diğer bir unsur-u İslam aleyhine olarak menfi surette intibah (uyanış) hâsıl etmesini kabul edemez. (...) 

“Hakikî  Kürtler kimseyi kendilerine vekili müdafi (avukat) olarak kabul etmiyorlar. (...) Kürdistan’a verilecek muhtariyetten (özerklikten) bahsediliyor. Kürtler ecnebi himayesinde bir muhtariyeti kabul etmektense ölümü tercih ederler.” (age, s. 109)

Bu cümlelerdeki Şerif Paşanın yerine Barzani’yi, Ermenilerin yerine İsrail’i koyup okuduğumuz zaman, günümüze de hitap eden mesajlar çıkarabileceğimizi söylemek herhalde yanlış olmayacaktır.

Yine Üstadın, 1950’den sonra İstanbul’daki üniversiteli talebelerinden Muhsin Alev’e söylediği şu söz de meseleyi tam esasından kavrıyor ve yakalıyor:

“Eğer Kürtler İslam milliyetini esas alarak hareket ederlerse, bölücü bir unsur olmak yerine ittihad-ı İslama sebep olacaklardır.” (Çağın Afeti Teröre Said Nursî’den Çözümler kitabımız, s. 43; Necmeddin Şahiner, Son Şahitler-1 s. 220)

Sonuç: Çare restler, gözdağları, tehditler, ambargolar, çatışmalar değil, bu inanç ve şuur. Ve biz inanıyoruz ki, Müslüman Kürtlerin büyük çoğunluğu tezgâhlanan bütün fitnelere herşeye rağmen bu şuura sahip.

***

-CB yine tekrarlamış: “Siyasetteki tezimiz şu; dostları çoğalt, düşmanı azalt.” Saff Sûresi 2. ayet: “Yapmadığınız şeyi niçin söylüyorsunuz?”

-Millî Eğitim Bakanı: “Türkiye’yi 21. yüzyıla taşıyacağız.” Her fırsatta 2023 / 2071 vizyonundan dem vurulurken 17 yıl öncesine mi dönüyoruz?

-BB: “Tam demokrasiyi benimsemek eğitimde şiarımız olacak.” Müfredatta Kemalizmi arttırarak mı? Kemalist dayatmayla tam demokrasi... Olur mu?

Okunma Sayısı: 9030
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı