"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Camiü’l-Ezher’in kız kardeşi

03 Ocak 2019, Perşembe
Bediüzzaman, Camiü’l-Ezher’in kız kardeşi olan, Medresetü’z-Zehra’nın Bitlis’te ve iki refikasıyla Bitlis’in iki cenahı olan Van ve Diyarbakır’da tesis edilmesini ister.

-EĞİTİMDE BEDİÜZZAMAN MODELİ-

DİZİ - 3: MUSTAFA ÖZTÜRKÇÜ

Bediüzzaman Hazretleri’nin, kurmaya çalıştığı  Medresetüzzehra mektebi, var olan sayısız Nur medreseleri yoluyla hayata geçmiş, büyük bir ilgi ve alâkaya mazhariyet içinde, kalb, gönül ve hayatları aydınlatarak, insanlığın vesile-i necatı durumuna gelmiştir.

Medresetüzzehra’nın ders kitapları olarak, tasvibi pekâlâ mümkün olan, müfredat ve ders  programlarıyla yazdığı, yaydığı ve milyonlarca insan tarafından okunan Risale-i Nurlar, Medresetüzzehra’nın birer şubesi olan Nur medreselerinde tahsil yoluyla tesis edilerek, mezkûr üniversitenin tahakkuku bu yolla gerçekleşmiştir.

Te’lif ettiği Kur’ân ve sünnette dayalı şaheserlerinin programı ve hedefine yönelik bu projenin, asıl maksat, muhteva ve bir bütünlük içindeki  programını ve hedefini de belirlerken, şunları izhar eder ve der ki;

“Kur’ân-ı Hakîmin sırr-ı hakikatiyle ve i’câzının tılsımıyla, benim ve Risale-i Nur’un programımız ve mesleğimiz ve bilfiil semeresini gördüğümüz ve çalıştığımız ve gaye-i hareketimiz ve hedefimiz, ölümün idam-ı ebedîsinden iman-ı tahkikî ile biçareleri kurtarmak ve bu mübarek milleti de her nevi anarşilikten muhafaza etmektir. İşte benim ile Risale-i Nur’un programı ve hedefi budur.” (Emirdağ Lâhikası, Yeni Asya Neşriyat, s. 119)

Medresetü’z-Zehra’nın şartları

Bediüzzaman Hazretleri’nin, Risale-i Nur şaheserleriyle izhar ettiği, bu eğitim projesiyle amaçladığı kazanımları sıralarken şöyle  değerlendirmek mümkündür;

“Camiü’l-Ezher’in kız kardeşi olan, Medresetü’z-Zehra’nın Bitlis’te ve iki refikasıyla Bitlis’in iki cenahı olan Van ve Diyarbakır’da tesis edilmesini ve şu şartlar üzerine bina edilmesini ister:

1. “Medrese” ismini taşımalıdır.

2. Eski medrese ilimleri ile yeni ilimler beraber okutulmalı. Tedrisat dili; Arapça vacip, Türkçe lâzım, Kürtçe caiz dediği Arapça, Türkçe, Kürtçe olmalıdır.

3. Zülcenaheyn (dinî ve dünyevî ilimleri bilen) ve hem Kürtlerin ve hem de Türklerin güvenecekleri (yani unsuriyetçi olmayacak) ekrad ulemasını veya istinas etmek (ünsiyet sağlamak) için lisan-ı mahalliye âşina olanları müderris olarak intihap etmeli.

4. Ekradın istidatları ile istişare etmeli. Onların sabavet ve besatetlerini nazara almalı.

5. Müşterek derslerle birlikte ihtisas şubeleri teşkil etmeli.

6. Mezunlara istihdam sahası bulmalı. Buradan mezun olanlar, diğer devlet üniversitesinden mezun olanlarla eşit haklara sahip olmalı.

7. Muallim yetiştiren mektepleri, geçici bir müddet bu medresede merkezleştirmeli, tâ ki intizam ve tefeyyüz ondan buna, fazilet ve diyanet bundan ona geçsin.

İSLÂM ÂLEMİNE BAKAN BİR PROJEDİR

Bediüzzaman Medresetü’z-Zehra vasıtasıyla medrese, mektep ve tekke mensupları arasındaki fikir ve ayrılıkları ve meşrep farklılıklarının kalkacağı, bütün İslâm âleminde, hassaten Yakın Şark’ta uhuvvet ve vahdetin te’sis edileceği kanaatindedir.

Bu mantaliteyi geliştirecek olan proje Medresetü’z-Zehra projesiyle doğru İslâm anlayışı anlatılması ve yaşanması amacı güdülmüştür.” (Emirdağ Lâhikası, Yeni Asya Neşriyat, s. 119)

İslâm âlemi ve bütün insanlığın bir kurtuluş reçetesi mahiyetini arz eden, Bediüzzaman’ın bu büyük eğitim projesi olan MedresetüzZehra’nın, maddeten  fiiliyatının akîm kalması karşısında, manen husûle gelerek devam etmesi, insanlık âleminin, iman, ahlâk, sosyal meseleler ve fıtrî eğitim bakımından büyük  değerlere haiz, mezkûr üniversitenin ders kitapları olan Risale-i Nur eserleri büyük değerler olarak insanlığı önünde keşf edilmeyi beklemektedir.

Biz bu çalışmamızla, Risale-i Nur’la bütünleşen ve muhteva  olarak, Nur şaheserlerinin bir programı ve hedefi olan, Medresetüzzehranın dersi, müfredatı ve ders programları olan Risale-i Nurlar’ın hakkaniyetine dair, yine muhteşem şaheserlerin satıraralarında mevcut, altı çizili anekdotlarla, bu eserlerin mahiyetlerini ve bu paralelde, Medresetüzzehra gerçeğini, aralamaya çalışacağız. 

Bunun yanı sıra Medresetüzzehra üniversitesiyle alâkalı, bir çok akademisyen ve eğitimcinin yanı sıra muhtelif şahısların da değerlendirmelerini nakledeceğiz, inşallah...

SON

Okunma Sayısı: 2620
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı