"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Bediüzzaman’ı Nur Talebeleri anlamıyorsa kim anlayabilir ki!?

Ali FERŞADOĞLU
16 Mart 2021, Salı
Yusuf Kaplan, “Bediüzzaman neden yanlış anlaşılıyor?” mevzulu bir videoda, “Nur Talebeleri Bediüzzaman’ı anlamıyor! Nur Talebelerine anlatamıyorum bir sıkıntı var anlayamıyorlar!” demişti. (MYMecra Youtube kanalı)

● 23 Mart 1960’ta ahirete irtihal eyleyen Bediüzzaman’dan sonra Nur Talebeleri, Medresetüzzehra’nın şubeleri olan dershanelerde (Medrese-i Nuriye’lerde), evlerinde, araştırma ve hizmet merkezlerinde, Risale-i Nur Enstitüsü ve eğitim merkezlerinde devamlı okuyor, müzakere, mütalâa, müdavele, münazara ediyor… 

Kitap, gazete, dergi, TV ve videolarda sözlü ve görüntülü olarak mütemadiyen şerh ve izah ediyor… Bediüzzaman’ı Nur Talebeleri anlamıyor da kim anlıyor?! Dolayısıyla, “Nur Talebeleri Bediüzzaman’ı anlamıyor!” denilemez.  

“Nur Talebeleri Bediüzzaman’ı anlamıyor!” diyen Kaplan, -kendi ifade ve tesbitlerinden de anlaşılıyor ki- kendisi de Nur Talebelerini anlamıyor! 

● Yine kendi tesbit ve ifadeleriyle, “Bediüzzaman bence 20. yy’ın değil 21. yy’ın düşünürü. Dünyanın modernlikle birlikte sürükleneceği yeri görebilmiş İslâm dünyasındaki tek düşünür… Bunun için nasıl bir zihnî sefer yapılacağını gösterebilmiş biri. Batıdaki deizmin, sekülerleşmenin bütün insanlığı ve İslâm dünyasını peygamberi soluktan uzaklaştıracağını görüyor. O yüzden iman hakikatleri üzerine yoğunlaşıyor.” (Yeni Asya, 24.03.2008) 

Şimdi şu çarpıcı tesbite bakalım: “Risale-i Nur bu asrı, belki gelen istikbali tenvir edebilir bir mu’cize-i Kur’âniye olduğunu çok tecrübeler ve vakıalarla körlere de göstermiştir.” (Bediüzzaman, Kastamonu Lâhikası, s. 8)  

Şu nokta da ilmin ortaya koyduğu ve herkesin kabul ettiği psiko-sosyal bir gerçektir:  

Elbetteki “İbnü’z-zaman/zamanın çocuğu” olanlar “İbnü’l-istikbal”in meselelerini tam anlayamaz, kavrayamazlar. 

Herşeyin bir vakt-i merhunu vardır. Yani, zamâna veya başka bir şeye bağlanmış, belirlenmiş, tâyin edilmiş, muayyen bir vakti… Yani, “gelen istikbali tenvir edebilir” yönü vakt-i merhunu gelince anlaşılacaktır. 

- Risale-i Nur, altı iman rüknünü, bütün alt başlıklarını psiko-sosyal bütün boyutlarıyla, İslâm şartlarını, ahlâkı, ukubatı bütün alt başlıkları ve psiko-sosyal boyutlarıyla ispat eden, 

- Materyalizm, Darwinizm, Freudizm, Augusteizim, deizm, ateizm gibi bütün seküler felsefeleri çürütüp yerle bir eden derin tefekkürî bir Külliyatı okumak, çözmek, hazmetmek, özümsemek kolay değil. Gazali dahil hiçbir müceddid, mütefekkir hemen anlaşılamamıştır!  

Okunma Sayısı: 2736
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Demokrat hukukçu

    25.3.2021 23:47:46

    Ben de zulümlere sessiz kalan filozof veya din alimi geçinenleri anlamıyorum

  • Sezai MUMCU

    16.3.2021 18:26:32

    Dershanelerde yapilan Risale okumalarinda akla gelen sorulari Risalelerin diger yerlerindeki izahlarini okuyan hatirlayan tutuyor oradan okuyor ama hicbir mesele muallakta kalmiyor. Üstadi anlamak bir alleme den ilim tahsil etme gayesiyle hizmete gelenleri Üstad bizzat kabul etmemis. Üstad zamanin geregi Kur'anî iman hakikatlerini esas alip hayata gecirmeye calismis zati alileri anlasilsin davasi hic olmamistir, bilakis kendisini ebu lâ sey, bir vesile diye adlandirir.

  • Müslüm

    16.3.2021 01:03:07

    Abi ben de zulme sessiz kalan görmek işine gelmeyen sözüm ona nur talebesi ni anlamıyom.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı