"Gerçekten" haber verir 19 Ekim 2008
Anasayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Reklam | Künye | Abone Formu | İletişim
ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET ve ŞÛRÂDIR

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi

adresine bekliyoruz.

 

Haberler

Hakkını arayan kazanıyor

TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNE YAPILAN BAŞVURULAR ÇOĞUNLUKLA TÜKETİCİ LEHİNE SONUÇLANIYOR. KARARDAN TATMİN OLMAYANLAR MAHKEMEYE İTİRAZ EDEBİLİYOR.

Sanayi ve Ticaret Konya İl Müdürü Şerafettin Akal, Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan başvuruların çoğunlukla tüketici lehine sonuçlandığını belirtti.

Akal, il ve ilçelerde tüketici şikâyetleriyle ilgilenen birimlerin olduğunu belirterek, tüketicilerin illerde Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü bünyesindeki İl Tüketici Hakem Heyeti, ilçelerde ise Kaymakamlıklar bünyesindeki İlçe Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuruda bulunabildiğini söyledi.

Değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddî, hukukî veya ekonomik eksiklikler içeren malların ‘’ayıplı mal’’ şeklinde tanımlandığını dile getiren Akal, aldığı üründen memnun olmayan kişilerin hakem heyetlerine başvurarak, söz konusu malı yenisiyle değiştirebilme, onartma ya da parasını geriye alma haklarından yararlanabildiğini anlattı.

2003 yılında İl Tüketici Hakem Heyeti’ne 85 şikâyet başvurusu yapıldığını ifade eden Akal, şunları kaydetti:

‘’Bu 85 başvurudan 69’u tüketici lehine, 16’sı tüketici aleyhine sonuçlandı. 2004 yılında 90 başvurudan 80’i, 2005 yılında 98 başvurudan 76’sı, 2006 yılında 109 başvurunun 88’i tüketici lehine sonuçlandı. 2007 yılındaki başvurulardan ise 66’sı tüketici lehine sonuçlanırken, 34’ü hakkında aleyhte karar çıktı. Tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurularda kararlar çoğunlukla tüketici lehine sonuçlanıyor. Vatandaş artık bilinçli hale geldi. Hakkını aramayı biliyor. Tatmin olmazsa mahkemeye gidebiliyor.’’

KAPIDAN SATIŞ ŞİKÂYETLERİ AZALDI

Konya Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Ahmet Şahingeri ise 827 YTL ve altındaki mal ve hizmet bedellerinde Tüketici Hakem Heyeti kararının mahkeme kararı niteliğinde olduğunu belirterek, ‘’827 YTL ve altındaki mal ve hizmetlerde heyetin kararı mahkeme kararı niteliğindedir. Bağlayıcı özelliği vardır. 827 YTL üzerindeki mal ve hizmetlerde ise Tüketici Hakem Heyetinin raporu mahkemeye delil oluşturur. Her ikisinden de itiraz hakkı vardır’’ dedi.

Tüketicinin bilinçlendiğini vurgulayan Şahingeri, yapılan şikâyetlerin genellikle ayıplı mallar konusunda olduğunu ifade etti. Tüketici şikâyetlerinde en az kapıdan satış konusunda şikâyet aldıklarını dile getiren Şahingeri, şunları kaydetti:

‘’Vatandaş kapıdan alış veriş yapmaya itibar etmiyor. Kapıdan satış konusunda gelen şikâyetlerde de yıllara göre düşüş var. 2006 yılında kapıdan satış konusunda yapılan 20 şikâyetin 19’u, 2007 yılında 10 şikâyetin 9’u tüketici lehine sonuçlandı. 2008 yılının 6 aylık döneminde ise kapından satış konusunda yapılan 3 şikâyetin tamamı tüketici lehine sonuçlandı.’’

19.10.2008

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 
GAZETE 1.SAYFA

Bütün haberler

Başlıklar

  MİLLETE ADALETİ HİSSETTİRSİN

  ‘Başörtü için uzlaşın’

  GÜVENLİK KONSEYİ İĞNELİ FIÇI

  Türkiye’nin sınavı yeni başlıyor

  ERGENEKON DÂVÂSI YARIN BAŞLIYOR

  SP’nin yeni Genel Başkan adayı Numan Kurtulmuş

  2009 yılı bütçesi TBMM’ye sunuldu

  Diyarbakır'da, Molotof kokteylli gece

  Korsan gösteriyi polis engelledi

  Hakkını arayan kazanıyor

  Tuzla’da 13 işyerine kilit

  Uyuşturucu çetesi adliyede

  Konya Ovası kuraklık tehdidinde

  Ahşap ev çöktü: 60 yaralı

  Kovaya düşen bebek boğuldu

  Geri manevra yapan baba oğlunu ezdi

  İneğin işkembesi hurda deposu gibi

  YURT-KUR’da fasulyeye zam yok

  Şanlıurfa’da 5 araç kundaklanarak yakıldı

  Yedigöller, sonbaharda farklı güzel

Sitemizle ilgili görüş ve önerileriniz için adresimiz:
Yeni Asya Gazetesi Gülbahar Cd. Günay Sk. No.4 Güneşli-İSTANBUL T:0212 655 88 59 F:0212 515 67 62 | © Copyright YeniAsya 2008.Tüm hakları Saklıdır