Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) ve RTÜK tarafından imzalanan protokolle bu yıl ilköğretim okullarında seçmeli verilmesi planlanan, “Medya Okur Yazarlığı” dersinin, çocukların medyayı değerlendirmesinde etkili olacağı ancak, dersin müfredatının hazırlanması ve işlenmesi sırasında mutlaka iletişim fakültelerinden destek alınması gerektiği bildirildi.
Konuyla ilgili açıklama yapan Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mustafa Şeker, medyanın kimi zaman öğrencilerin eğitiminde, okul ve aileden daha etkin olabildiğini söyledi. Şeker, ilköğretim müfredatına ekleneceği açıklanan “Medya Okur Yazarlığı” dersini, düşünce olarak olumlu olduğunu vurgulayarak, “Özellikle ilköğretim çağındaki çocukların televizyon izlemeye büyük zaman ayırdıkları düşünülürse, televizyondan yararlanma, televizyonu kullanma yani, televizyonu okuma konusunda bilgilendirilmeleri faydalı olabilir” dedi.
Yeni bir medya olan internetin de, gerek okullarda gerekse okul dışında öğrenciler tarafından yoğun şekilde kullanıldığını hatırlatan Şeker, konulması düşünülen dersin, çocukların medyayı doğru değerlendirmesini sağlayabileceğini ifade etti. Şeker, bu derslerin, iletişim fakültesinde eğitim almış kişilerce verilmesinin doğru olacağını belirtirken, dersin teorik altyapısı için de mutlaka iletişim fakültelerinden akademik destek alınması gerektiğini söyledi.
|