Türkçe-8 ders kitabındaki “Atatürk” ünitesi Turgut Özakman’dan alınıp ne mesaj verdiği anlaşılamayan bir serbest okuma metni ve 7. sınıf kitabına da konulan Bekir Sıtkı Erdoğan imzalı 50. Yıl Marşıyla devam ediyor.
Aynı dersin çalışma kitabında ise daha zengin Atatürkçülük çeşitlemeleri var.
Meselâ her kitap gibi onun da girişine yerleştirilen Gençliğe Hitabe, ilerleyen sayfalarda tekrar konulup, öğrencilerden, M. Kemal’in gençlere verdiği görevleri maddeler halinde yazmaları isteniyor.
Peşinden, yine M. Kemal’in arasında “Bu memleket tarihte Türktü, bugün de Türktür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır;” “Bir Türk dünyaya bedeldir” ve “Ne mutlu Türküm diyene” gibi sözlerinin yer aldığı ifadeleri sıralanıp, bunların hangi konuyla ilgili olduklarının yazılması isteniyor.
Müteakip sayfalarda “Atatürk’ün 10. Yıl Nutku” başlıklı bir yazıyla karşılaşıyoruz.
Burada da öğrencilerin metni okuyup, ilgili soruları cevaplamaları talep ediliyor.
Karşı sayfada “Atatürk, yaşadığı dönemde, Türk Dil Kurumu, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesini, Talim-Terbiye Kurulu Başkanlığını kurdurmuş” gibi, Türkçesi de arızalı ve problemli bir cümleye rastlıyoruz.
Bir diğer sayfada “Atatürk’ün en güzel anıları, Afet İnan’ın Atatürk Hakkında Hatıralar ve Belgeler isimli eserinde bulunabilir” cümlesinin yer aldığını görüyoruz.
Aktardığımız bu örneklerin Türkçe dersiyle alâkası başlı başına cevap bekleyen bir konu. Bu derste Türkçe mi öğretiliyor yoksa Atatürkçülük ve devrimler mi?
Türkçe-8 kitaplarında dikkat bir başka nokta, Beydeba, Evliya Çelebi, Tarık Buğra ve Ali Çolak gibi bazı istisnalar dışında öne çıkarılan isimlerin ve eserlerinden bölümler aktarılan yazarların çok büyük bir çoğunluğunun sol-Kemalist-laikçi olarak bilinen kesimden seçilmiş olması:
Haldun Taner ve Keşanlı Ali Destanı adlı tiyatro oyunu, Oktay Akbal, Adnan Binyazar, Halide Nusret Zorlutuna, Necati Cumalı, Haldun Dormen, Yaşar Kemal, Sabahattin Eyüboğlu, Burhan Felek, Falih Rıfkı Atay, Cemal Reşit Rey bunlardan...
İşin en tuhaf taraflarından biri, Türkçe adı altında çiğ bir şekilde yapılan Atatürkçülük ve devrim propagandasının 1 milyonu aşkın imam hatipliyi de kuşatması.
Yarın: Matematikle Fen ve Teknoloji-8 kitaplarında da Kemalizm propagandası.
tweet 1- Polemikler en tepede Kasımpaşalılık söylemleriyle tırmandırılırsa işin varacağı yer kaba kuvvettir, ama böyle bir durum asla kabul edilemez.
tweet 2- Muhaliflerin, hattâ biat etmeyenlerin kaba kuvvetle ve ölüm tehditleriyle susturulmaya çalışıldığı bir yerde hukuk devletinden söz edilemez.
tweet 3- O azgın Kemalistlere: Yeni Asya’nın manşeti mi skandal, yoksa Kur’an-ı Kerim dersi kitabının dahi giriş sayfasına konulan M. Kemal resmi mi?
tweet 4- Tüm ders kitaplarının başına M. Kemal resmi konulmasına benzer bir uygulama dünyanın hangi demokratik ülkesinde var, bir tane örnek gösterin.