"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Demokrasi, laiklik şu âyetlerle bağdaşmaz mı muhterem Karaman? -1-

Ali FERŞADOĞLU
05 Ağustos 2015, Çarşamba 10:59

Muhterem Hocam Prof. Dr. Hayrettin Karaman, “Laik demokrasinin İslâm ile bağdaşmadığını”1 düşünüyor.

İnsan kimliğinin, şahsiyetinin en önemli vasıflarından birisi olan hürriyet, “Rabbinin lütuf ve ihsanı hiç kimseden men olunamaz.”2 Zira o, bir “atiyye-i Rahman”, yâni, Yaratıcının kullarına bağışıdır.

İnanç, iman hürriyeti bunun tabiî bir sonucudur. Zira, dünyaya gönderilmemizin asıl sebebi, iman edip-etmeyeceğimizin imtihanıdır. İmtihanın da gerçekleşmesi için hür irade şarttır. Doğuştan bahşedilen düşünce ve inanç hürriyeti, “hayat” hakkı gibi dokunulmazdır. Ve yine insan, ister iman eder, ister inkâr eder. İnanç, iman konusunda da gayet serbest bırakılmıştır:

“...Dilediğinizi yapın; muhakkak O yaptıklarınızı hakkıyla görür.”2

Bu, âyet-i kerime, her türlü hakların kaynağıdır. İsteyene, dilediği gibi hareket etme hürriyeti tanınmaktadır...

İslâmiyet, inanç ve fikir hürriyetinin bânisidir. İnsanın en önemli vasıflarından birisi de, iman ve düşünce hürriyetidir, vicdân hürriyetidir.

İnanç hürriyeti de, yine İslâmiyet tarafından, en geniş manada, insana tanınmıştır. Müşrik bile, inancında serbesttir. Kur’ân’ın “din ve vicdan hürriyeti”ne yaklayışı, bizi geniş bir hürriyet ufkunda dolaştırır:

“De ki: Ey inkâr edenler! Sizin taptıklarınıza ben ibadet edecek değilim. Benim ibadet ettiğime siz de ibadet edecek değilsiniz. Ben zaten sizin taptıklarınıza tapmam. Siz de benim ibadet ettiğime ibadet etmezsiniz. Sizin dininiz size, benim dinim bana.”4

Hiçbir zorlamaya, baskıya tabi tutmadan, herkesin inanç, din, vicdan ve ibadet hürriyeti tanınmaktadır.

İslâmiyetçe inanç hürriyeti, din hürriyeti herşeyin üstünde tutulmuştur. Ve hiçbir surette, hiçbir otorite ve yetki tarafından sınırlanmasına müsaade edilmemiştir:

“Dinde zorlama yoktur, doğruluk sapıklıktan, iman küfürden iyice ayrılmıştır...”5

Dipnotlar:

1- Yeni Şafak, 25.07.2015.
2- Fussilet Sûresi, 41.
3- Kur’ân, İsrâ, 20.
4- Age, Kâfirun, 1-6.
5- Bakara Sûresi, 256.

Okunma Sayısı: 5842
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • hayati taş

    5.8.2015 16:20:28

    Yaşasın Kur'an-ı Kerim'in Kanun-ı Esasileri B. Said Nursi Divan-ı Harbi Örfi

  • Mustafa BİTER

    5.8.2015 12:49:26

    Daha önce fikirlerine ve düşüncelerine saygı duyduğum hocanın son dört-beş yıldır ve bizim bilmediğimiz daha önceki yıllarda verdiği fetvalar ile (veya görüşler veya fikirler) sebebiyle cumhuriyet tarihinde görülmemiş yolsuzluklar karşısında sesini çıkarmaması,başörtüsü zulmü yeryüzünü kaplamışken susup,emekli olduktan sonra günah çıkarırcasına hatasını itiraf etmesi...Ve demokrasi-laiklik konusunda hemen hemen bütün aşırı uçtaki İslamcılarla aynı görüşte olması...Bediüzzaman'ı kabul etmesinin bu atmosfer içinde mümkün olamayacağından...Günümüz Müslümanına itidallı yolu göstermesinin mümkün olamayacağından..Fransız tipi laiklik meftunlarının İslama bakış açısıyla,bir Siyasal İslamcı olarak hemen antitez bir bakış ileri sürmesi sebebiyle... Aslında safdil Müslümanlar olmasa cevap verilmeye bile değmez...

  • Recep Günay

    5.8.2015 11:08:06

    Demokrasiye küfür rejimi diyen, demokrasiyi,demokratlığı anlamayan kim olursa olsun, ister hoca olsun ,ister asker olsun, ister akdemisyen olsun pusulası daima yanlış gösterir. İçtimai meselerde yanlış hüküm verir. karaman hoca nın yazılarına çok cevap verilecek yerleri varda. Esas sorun şu; Hangisini düzeltelim ?

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı