Güncel |
Coğrafî işareti keşfediyoruz |
BELLİ bir coğrafyadan kaynaklanarak belirgin nitelikleriyle ün kazanmış ürünlerin ‘gerçek üreticileri’ adına kayıt altına alınması anlamına gelen coğrafi işaretin önemi son dönemde Anadolu topraklarında anlaşılmaya başlandı. 2 bin 500 coğrafî işaret alabilecek ürünü bulunan Anadolu’da sadece 129 ürünün coğrafî işareti bulunuyor, 165 ürün ise coğrafî işaret almak için sırada bekliyor. Köklü bir geçmişe sahip ve çok sayıda yöresel ürünü olan Anadolu, coğrafî işaret alabilecek binlerce ürüne sahip olmasına karşın şimdiye kadar Türk Patent Enstitüsü’ne başvurup da coğrafi işaret alabilen ürün sayısı sadece 129. Daha çok halıların coğrafî işaret aldığı Anadolu’da Türk Patent Enstitüsü (TPE) verilerine göre 165 ürünün coğrafî işaret alması için başvurusu bulunuyor. Bölgesel kalkınma, turizme, tanıtıma büyük katkısı olan coğrafî işaret için belirtilen evraklarla Türk Patent Enstitüsü’ne başvurmak ise yeterli. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Çetin Osman Budak, bir ürünün coğrafî işaret alıp tescillenmesinin, o ürünün hukukun korunması anlamında büyük önem taşıdığına işaret ederek, ‘’Son yıllarda bir çok ürünümüze çevre ülkelerin sahip çıktığını görüyoruz. Bu, bizi ürünlerimize sahip çıkmaya yöneltiyor. Biz de bölgemizdeki ürünlere sahip çıkma bilincini arttırmak için Antalya Ticaret Borsası’nın öncülüğünde 28 Nisan - 1 Mayıs 2010 tarihleri arasında Yöresel Ürünler Fuarı’na ev sahipliği yapacağız. Fuar, coğrafî işaret konusunda farkındalığı arttıracak bir çalışma olacak’’ diye konuştu. Budak, Batı Akdeniz’de Antalya’nın Finike portakalı, Döşemealtı Halısı, Isparta’nın gülü ve lokumu, Burdur’un ceviz ezmesinin coğrafî işaret aldığını ifade ederek, amaçlarının, yüzlerce ürüne sahip bölgede coğrafî işaret sayısını arttırmak olduğunu vurguladı. |
26.04.2010 |