Güncel |
Öğrenciler SBS’ye ‘hayır’ dedi |
Türk Eğitim-Sen’in Seviye Belirleme Sınavı’na (SBS) ilişkin yaptığı anket sonucuna göre, öğrencilerin yüzde 58.7’si ‘’SBS kaldırılmalı mı?’’ sorusunda ‘’Evet’’, yüzde ‘’41.3’ü ‘’Hayır’’ cevabını verdi. Türk Eğitim-Sen, öğrencilerin gözüyle SBS’yi değerlendirmek, sınavdan nasıl etkilendiklerini ortaya koymak amacıyla bir anket yaptı. Ankete Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya, Kayseri ve Şanlıurfa’dan ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıfa devam eden 700 öğrenci katıldı. Ankette öğrencilere, ‘’SBS’de yıl sonu başarı puanı ile yöneltme ve davranış puanının etkili olmasının okuldaki derslere ve sınavlara ilgiyi arttırıp arttırmadığı’’ soruldu. Öğrencilerin yüzde 87.4’ü bu soruya ‘’evet’’ derken, yüzde 12,6’sı ‘’derslere ve sınavlara ilgiyi arttırmadığını’’ ifade etti. Öğrencilerin yüzde 57.5’inin ‘’özel okul öğrencilerinin SBS’de daha avantajlı olduğunu’’ belirttiği ankette, ‘’bu öğrencilerin avantajlı olmadığını’’ düşünenlerin sayısı ise yüzde 27.7’de kaldı. ‘’SBS hakkındaki düşünceleri’’ sorulan öğrencilerin yüzde 47’si ‘’her sene sınava girilmesinin stres oluşturduğunu’’ ifade etti. Öğrencilerin yüzde 36.2’si SBS’nin ‘’gayet iyi bir sistem’’ olduğunu, yüzde 4.8’i ‘’öğrencilerin düzeyine uygun bir sistem olmadığını’’, yüzde 7.8’i ‘’adil bir sistem olmadığını’’ belirtti. Katılımcıların yüzde 43.7’si ‘’dershaneye gittiğini’’, yüzde 43.4’ü ‘’okulda aldığı eğitimle sınava hazırlandığını’’, yüzde 6.4’ü ‘’kaynak kitaplar ve test çözerek hazırlandığını’’, yüzde 2.8’i ‘’hem dershaneye gittiğini, hem özel ders aldığını’’, yüzde 2.3’ü ‘’özel ders aldığını’’ ifade etti.
“SINAV, BAŞ AĞRISI, TERLEME, NEFES DARALMASI YAŞATIYOR’’ SBS’nin öğrenciler üzerindeki etkisinin incelendiği ankette, öğrencilerin yüzde 32.2’si ‘’sınavın kaygı ve endişeyi arttırdığını’’, yüzde 30.4’ü ‘’kendini stres ve baskı altında hissettiğini’’, yüzde 21’i ‘’psikolojik sorun yaşamadığını’’, yüzde 12.4’ü ‘’dikkat ve konsantrasyonda sorunlar yaşadığını’’ ve yüzde 4’ü de ‘’uyku bozukluğu yaşadığını’’ kaydetti. ‘’Sınavdan fiziksel olarak nasıl etkileniyorsunuz?’’ sorusuna, öğrencilerin yüzde 54.8’i ‘’herhangi bir fiziksel sorun yaşamadığı’’, yüzde 12.8’i ‘’baş ağrısı, dönmesi’’, yüzde 11.4’ü ‘’terleme, üşüme’’, yüzde 8.2’si ‘’karın ağrısı, mide sorunları’’, yüzde 5.2’si ‘’nefes daralması, göğüs ağrısı’’, yüzde 3.7’si ‘’kramplar, kasılmalar’’ ve yüzde 3.7’si ‘’görme bozukluğu sorunu’’ yaşadığı cevabını verdi. Öğrencilerin yüzde 31’i SBS’ye günde ‘’iki saat’’, yüzde 21.6’sı ‘’üç saat’’, yüzde 17.6’sı ‘’dört saat’’ ve yüzde 16.4’ü ‘’bir saat’’ çalıştığını belirtti. SBS için özel olarak çalışmadığı ifade edenlerin oranı ise yüzde 12.3 olarak belirlendi.
Çocuklar: Sınav kaldırılsın
Ankette, ‘’Öğrencilerin SBS’de başarılı olmak için aile baskısı görüp görmediklerine’’ ilişkin soruya, katılımcıların yüzde 39.9’u ‘’ailelerinden baskı gördüğünü’’, yüzde 26.7’si ‘’baskı görmediğini’’, yüzde 33.4’ü ise ‘’kısmen baskı gördüğünü’’ ifade etti. ‘’SBS kaldırılmalı mı?’’ sorusuna ise öğrencilerin yüzde 58.7’si ‘’evet’’ cevabını verirken, yüzde 41,3’ü ‘’hayır’’ cevabını verdi. Öğrencilerin ‘’SBS yerine nasıl bir sistem getirilmeli?’’ sorusuna, yüzde 67’sinin ‘’sınav kaldırılmalı, ortaöğretime gidilmesi okul başarı puanına göre belirlenmeli’’, yüzde 19.9’u ‘’fikrinin olmadığı’’, yüzde 11.9’u ‘’OKS’ye dönülmeli’’, yüzde 0.7’si ‘’sınav kaldırılmalı, herkes istediği okula gitmeli’’ cevabı verdiği belirlendi. Eğitim sisteminde öğrencilerin en çok şikâyet ettiği konuların araştırıldığı ankette, öğrencilerin yüzde 35.7’si ‘’çok fazla sınav olmasından’’, yüzde 29.3’ü ‘’sınıfların kalabalıklığından’’, yüzde 19.7’si ‘’eğitimde fırsat eşitliğinin olmamasından’’ ve yüzde 15.3’ü ise ‘’ezberci eğitimden’’ şikâyetçi olduklarını belirtti. Anket sonuçlarını değerlendiren Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, ‘’Son günlerde SBS’nin kaldırılmasına ilişkin görüşlerin ağırlık kazandığını’’ ileri sürdü. Sendika olarak, SBS’nin kaldırılmasından yana olduklarını kaydeden Koncuk, “Bu sistem, okul ve öğrenci başarısını ölçerken, ne yazık ki öğrencileri dershanelere mahkûm etmiştir. Öte yandan SBS, her yıl sınava tabi tutulan öğrencilerin psikolojilerini de olumsuz etkilemektedir. Bu noktada öğrencilerin küçük yaşlardan itibaren yarıştırılması doğru değildir” diye konuştu. Koncuk, MEB’in, SBS ile ilgili kararını verirken anket sonuçlarını dikkate almasını istedi. |
26.04.2010 |