Tüketiciler adına bir çalışma başlattıklarını belirten Tüketici Hakları Merkezi Genel Sekreteri Gülten Altıntaş, alışveriş merkezlerine yazdığı bir mektupla; “Alışveriş merkezinde ibadet için yer bulunmakta mıdır?” diye sordu.
TÜ-MER alışveriş merkezlerine “ibadet için yeriniz mı” yeriniz var mı sorusunu yöneltti. Alışveriş merkezlerinede kış mevsiminde artan hareketlilik sebebiyle tüketiciler adına bir çalışma başlattıklarını belirten Tüketici Hakları Merkezi TÜ-MER Genel Sekreteri Gülten Altıntaş, “Tüketiciler tercih ettikleri alışveriş merkezleri hakkında yeterli derecede bilgi sahibi olmak istemektedir” dedi.
Tüketiciler çeşitli konularda yaşadığı sıkıntılar hakkında derneğe müracaatta bulunduğunu ifade eden Gülten Altıntaş, “Binlerce metrekare alana kurulmuş içersinde mağaza, spor alanları, restaurant, sinema, eğlence merkezleri vb. birçok mal ve hizmeti bir arada bulabilen tüketiciler, günün büyük bir bölümünü bu yerlerde aileleri ile birlikte geçirmektedir. Derneğimizin Şikayet Komitesi’ne tüketiciler bazı şikayetlerde bulunmaktadır” şeklinde konuştu.
Bu nedenle Tüketici Hakları Merkezi TÜ-MER; alışveriş merkezlerine birer mektup gönderdi. Mektuplarda şu sorular yöneltildi:”Alışveriş merkezinde araçlar için ücret alınmakta mıdır? Alınıyor ise hangi saatler için ne kadar ücret talep edilmektedir? Alışveriş merkezinde engelliler için WC bulunmakta mıdır? Alışveriş merkezinde ibadet için yer bulunmakta mıdır? Alışveriş merkezinde sağlık kabini ve sağlık ekibi bulunmakta mıdır? Alışveriş merkezinde anneler için bebek emzirme ve bakım için ayrı yer bulunmakta mıdır?”
Alışveriş merkezlerinden gelen cevaplar doğrultusunda oluşan bilgiler bir rapor haline getirilerek ,Türkiye tüketicileri ile paylaşılacak.
|