Türkiye, 2007 yılında, yurt dışında millî düzeyde 147 fuara katılacak. AB ülkelerinden Sudan’a, Çin’e kadar birçok ülkede düzenlenecek fuarların inşaattan, züccaciyeye kadar geniş bir yelpazesi bulunuyor.
Alınan bilgiye göre, Türkiye fuarcılık alanında coğrafi konumunun avantajları ve bölgenin merkezi olabilecek potansiyeli ile giderek daha fazla önem taşırken, uluslararası pazarlamanın en etkin araçlarından birisi olan uluslar arası ticaret fuarları da dış pazarlara açılmak isteyen firmalar için önemli bir fırsat oluşturuyor.
Türk firmaları millî düzeyde 1999 yılında 83, 2000 yılında 84, 2001 yılında 89, 2002 yılında 91, 2003 yılında 106, 2004 yılında 129, 2005 yılında 212, 2006 yılında da 212 fuara katıldı.
Katılımcı firma ile alıcının karşılaştığı bir merkez niteliğini taşıyan fuarlarla, satış, iletişim, araştırma ve stratejik yararlar elde edilirken, hedef pazarlara da ulaşma imkânı bulunuyor. Yurt dışı fuarlar, firmaların kendi markalarını tanıtmaları bakımından uygun ortam oluştururken, yurt dışı fuarlarla Türk ihraç ürünlerinin yurt dışında tanıtılması ve yeni iş imkânlarının sağlanması amaçlanıyor.
Bu arada, Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM) yurt dışı fuar organizatörü firma ve kuruluşlarca düzenlenmek üzere DTM’ye başvuruda bulunulan fuarların ihracata katkısının ölçülmesi amacıyla Yurt Dışı Fuarların Etki Analizi uygulamasını yürütüyor.
Bu doğrultuda, yurt dışında düzenlenen fuarlara katılan Türk firmalarının, söz konusu iştirakleri sonucunda ilgili ülkelere yönelik ihracatlarının seyrini takip ederek, devlet yardımları kapsamında desteklenen fuarların dış ticaret açısından somut sonuçlarını inceliyor. Uygulama ile yurt dışı fuarların dış ticarete yönelik sonuçları belirlenerek, kaynakların daha etkin kullanımının sağlanması ve önümüzdeki döneme ilişkin fuar taleplerinin değerlendirilmesi aşamasında daha selektif ve yönlendirici olunması amaçlanıyor.
|