Elektronik ticaret düzenlemesinin ardından, pazarlama ve tanıtım amaçlı, istenmeyen mesaj, arama ve e-posta gibi uygulamalar için vatandaşlardan gelen şikayet sayısı 35 bini aştı.
Elektronik ticarette 1 Mayıs'ta yürürlüğe giren yeni düzenlemelerin ardından, pazarlama ve tanıtım amaçlı, istenmeyen mesaj, arama ve e-posta gibi uygulamalar için vatandaşlardan gelen şikayet sayısı 35 bini aştı.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığının "Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi" üzerinden toplam 35 bin 363 şikayet yapılırken, şikayet türlerinde istenmeyen SMS'ler ilk sırayı yer aldı.
Buna göre, vatandaşlar tarafından istenmeyen SMS'ler için 32 bin 405 şikayet yapıldı. Öte yandan sesli aramalar için 2 bin 124, e-postalar için de 834 şikayette bulunuldu.
Düzenlemeye göre, pazarlama ve tanıtım amaçlı ve izinsiz gönderilen SMS, arama, e-postalarla ilgili şikayetler Gümrük ve Ticaret Bakanlığına, elektronik haberleşme sektöründe hizmet veren işletmecilerin abonenin isteği dışında gönderdiği pazarlama ve tanıtım amaçlı SMS ve e-postalar konusundaki şikayetler ise Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) yapılıyor.
Başvurular, Bakanlığın internet sitesinden kolayca yapılabiliyor
Şikayet başvuruları, elektronik ortamda kolay ve hızlı bir şekilde Gümrük ve Ticaret Bakanlığının resmi internet sitesindeki şikayet portalı veya e-Devlet Kapısı üzerinden ya da dilekçe ile ticaret il müdürlüklerimize yapılabiliyor.
Başvurularının ticari elektronik iletinin gönderildiği tarihten itibaren en geç 3 ay içinde yapılması gerekiyor. Şikayetlerin değerlendirilmesinden sonra ilgililere idari para cezası uygulanabiliyor. Kanuna aykırı hareket edenlere bin liradan 15 bin liraya kadar değişen idari para cezası öngörülüyor.
AA