Güncel |
Fast food reklâmları yine çocukları hedef aldı |
FAST food restoranlarının televizyon reklâmları ve internet sitelerini kullanarak, hatta kendi mönülerini ve sağlıksız gıda ürünlerini piyasaya sürerek çocukları daha fazla hedef aldıkları bildirildi. ABD’nin Connecticut eyaletindeki Yale Üniversitesi’nin Rudd Gıda Politikası ve Obezite Merkezi’nden bilim adamlarının yaptığı araştırmaya göre, fast food restoranları tüketicilerin şikâyetlerine ve kendi verdikleri sözlere rağmen, reklâmlarında yeni yürümeye başlayanlar dahil hedef kitlesi olarak çocukları almaya devam ediyor. Araştırmaya göre, fast food sanayi 2009 yılında televizyon ve diğer medya kuruluşlarında reklâmlar için 4,2 milyar dolardan daha fazla para harcadı. Araştırmaya göre çocukları hedefleyen alış verişlerde çocuklara elma dilimi gibi sağlıklı yiyecekler teklif etme yerine oyuncaklı mönüler üzerinde odaklanıldı. |
10.11.2010 |