13 Ağustos 2009 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Dergilerimiz

Haberler

e-devlette sınıfta kaldık

Türkiye, BM e-devlet hizmetleri göstergeleri açısından 192 ülke arasında 2005 yılında 60. sıradayken, 2008'de 76. sıraya geriledi.

Bİrleşmİş Milletler tarafından hazırlanan e-devlet indeksine göre Türkiye’nin dünyada 76. sırada olduğu belirtildi.

Türkiye, 2008 yılı Birleşmiş Milletler e-devlet hazırlık indeksine göre e-devlet hizmetleri göstergeleri açısından 192 ülke arasında 2005 yılında 60. sıradayken, 2008 yılında 76. sıraya geriledi. “The Economist Intelligence Unit” tarafından Mayıs 2008’de yapılan araştırmada da, Türkiye’nin e-devlet hizmetleri gelişmişlik sıralamasında 43. sırada gözüktüğü, her iki çalışmada Ürdün, Suudi Arabistan, Bahreyn, Malezya, Güney Afrika, Bermuda, Estonya, Şili, Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelerin Türkiye’nin önünde yer aldığı belirtildi.

Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Türkiye Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı’ndaki e-devlet hizmetlerine yönelik 74 eylemden dört adedinin hayata geçirildiği ifade edildi. Eylem planında öngörülen eylemlerin büyük bir kısmının, e-devlet koordinasyonunun tek elden yürütülememesi ve mevzuattaki yetersizlikten dolayı etkin bir şekilde yerine getirilemediği kaydedildi.

Dünyanın gelişmiş bir çok ülkesinde e-devlet projelerinin ülkenin başkanı ve başbakanına bağlı olduğu, hızlı karar alma imkânlarına sahip olduğu açıklandı. Ülkelerin e-devlet projesinde başarılı olmasının, yürütme ve organizasyon işini ve bilgi toplumuna dönüşüm politikalarının oluşturulmasını tek elden ve en üst idarî seviyeden yönlendirmesinden kaynaklandığına vurgu yapıldı. Türkiye’nin e-devlet hizmetlerinin sunulmasında örnek bir ülke haline gelmesi için imkânların mevcut olduğu belirtildi.

Başbakanlık tarafından e-devlet ve bilgi toplumu yasa taslağı görüş almak için ilgili kurumlar ve sivil toplum kuruluşlarına gönderildi. Hazırlanan kanun taslağında, iyi yönetişim kavramının temel bileşenleri arasında, hesap verebilirlik, şeffaflık, vatandaş odaklılık, kamuda karar alma ve hizmet sunma aşamalarında vatandaşların katılımının sağlanması gibi temel kavramların yer aldığı, bu kavramların hayata geçirilmesinde e-devlet yaklaşımı, bilgi ve iletişim teknolojilerinin kamu hizmetlerinin sunumunda etkin bir araç olarak kullanımının önemli olduğuna işaret edildi. Ankara / cihan

13.08.2009

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

Bütün haberler

Başlıklar

  SAİD NURSî'DEN NİYE SÖZ EDİLMİYOR?

  AB standartlarında demokrasi istiyoruz

  Açılım, DTP’yi de harekete geçirdi

  Eceabat’ta orman yangını

  Pide gibi hurma fiyatları da geçen yılla aynı

  Kontenjanlar boş kaldı

  e-devlette sınıfta kaldık

  EVEREST’İN ZİRVESİNDE İLK EZAN SESİ

  Enerjide, çevreci dönüşüm devri

  Casus bilgisayarlara dikkat

  İki gezegenin çarpışması tesbit edildi

  Sayaç okumada ileri teknoloji

  Hahamlardan domuz gribi duâsı

  Kızılay’dan 6.6 bin Suriyeli aileye yardım

  Ertosun'un suç duyurusuna soruşturma

  Üskül, Adlî Tıp’ı ziyaret etti

  İsteyen herkes sürece katkıda bulunabilir

  106 yılda 90 büyük deprem

  Habur’da, şoförlere iftar ve sahur

  Bahçesaray’da, 60 kişilik aile karpuzla geçiniyor

  Barkod 35 yaşında

  Benzin zamları, LPG'ye ilgiyi arttırdı

  Mayın patladı: 1 Şehit

  Kene şüphesinden bir ölüm daha

  “Uluslar arası” okullar da denklik kapsamında

  Polis servisi devrildi: 17 yaralı

  Burs, kredi ve yurt başvuruları başladı

  Memurun “zam pazarlığı” başlıyor

  Irak, borçlarını bir ay içinde ödeyecek

  Çin malının yerini Türk malı alıyor

  Rusya ile tarımda yeni dönem

  Varlık Barışı'na ek süre Resmî Gazete'de

Gazetemiz İmtiyaz Sahibi Mehmet Kutlular’ın STV Haber’deki programını izlemek için tıklayın.
Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.