Haberler |
e-devlette sınıfta kaldık |
Türkiye, BM e-devlet hizmetleri göstergeleri açısından 192 ülke arasında 2005 yılında 60. sıradayken, 2008'de 76. sıraya geriledi. Bİrleşmİş Milletler tarafından hazırlanan e-devlet indeksine göre Türkiye’nin dünyada 76. sırada olduğu belirtildi. Türkiye, 2008 yılı Birleşmiş Milletler e-devlet hazırlık indeksine göre e-devlet hizmetleri göstergeleri açısından 192 ülke arasında 2005 yılında 60. sıradayken, 2008 yılında 76. sıraya geriledi. “The Economist Intelligence Unit” tarafından Mayıs 2008’de yapılan araştırmada da, Türkiye’nin e-devlet hizmetleri gelişmişlik sıralamasında 43. sırada gözüktüğü, her iki çalışmada Ürdün, Suudi Arabistan, Bahreyn, Malezya, Güney Afrika, Bermuda, Estonya, Şili, Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelerin Türkiye’nin önünde yer aldığı belirtildi. Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Türkiye Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı’ndaki e-devlet hizmetlerine yönelik 74 eylemden dört adedinin hayata geçirildiği ifade edildi. Eylem planında öngörülen eylemlerin büyük bir kısmının, e-devlet koordinasyonunun tek elden yürütülememesi ve mevzuattaki yetersizlikten dolayı etkin bir şekilde yerine getirilemediği kaydedildi. Dünyanın gelişmiş bir çok ülkesinde e-devlet projelerinin ülkenin başkanı ve başbakanına bağlı olduğu, hızlı karar alma imkânlarına sahip olduğu açıklandı. Ülkelerin e-devlet projesinde başarılı olmasının, yürütme ve organizasyon işini ve bilgi toplumuna dönüşüm politikalarının oluşturulmasını tek elden ve en üst idarî seviyeden yönlendirmesinden kaynaklandığına vurgu yapıldı. Türkiye’nin e-devlet hizmetlerinin sunulmasında örnek bir ülke haline gelmesi için imkânların mevcut olduğu belirtildi. Başbakanlık tarafından e-devlet ve bilgi toplumu yasa taslağı görüş almak için ilgili kurumlar ve sivil toplum kuruluşlarına gönderildi. Hazırlanan kanun taslağında, iyi yönetişim kavramının temel bileşenleri arasında, hesap verebilirlik, şeffaflık, vatandaş odaklılık, kamuda karar alma ve hizmet sunma aşamalarında vatandaşların katılımının sağlanması gibi temel kavramların yer aldığı, bu kavramların hayata geçirilmesinde e-devlet yaklaşımı, bilgi ve iletişim teknolojilerinin kamu hizmetlerinin sunumunda etkin bir araç olarak kullanımının önemli olduğuna işaret edildi. Ankara / cihan |
13.08.2009 |