Haberler |
Çin malının yerini Türk malı alıyor |
TÜRKİYE Sanayicileri ve İşadamları Konfederasyonu (TUSKON) Genel Başkanı Rızanur Meral, ‘’piyasada haksız rekabete yol açan, ucuz, ama kalitesiz özelliği ile de tüketiciyi yanıltan Çin mallarının miyadının dolduğunu’’ belirterek, ‘’Artık insanlar Türk malı istiyor’’ dedi. Meral, bir açılış törenine katılmak üzere geldiği Osmaniye’de, yaptığı açıklamada, Türk mallarının imajının dünyada artmaya başladığını, insanların Çin malı almak istemediğini, ‘’Türk malı yok mu?’’ diye sorduğunu, buna paralel olarak ihracata yönelik büyümenin de hız kanacağını kaydetti. Meral, hedeflerinin 2008 yılındaki 132 milyar dolar olarak gerçekleşen ihracatın, bu yıl 100 milyar doların altına düşürmemek olduğunu bildirdi. Meral, Türk iş dünyasına dünyada yeni pazarlar bulma gayretlerinin süreceğine dikkati çekerek, şunları kaydetti: ‘’Uzakdoğu, Güney Asya, Balkanlar, Orta Avrupa gibi ülkelere pazar yolu açıyoruz. Biz sadece ABD, Rusya, Avrupa’ya bağlı kalmaktan ekonomimizi kurtarmaya çalışıyoruz. Bu açılım önümüzdeki dönemde hızlanacak. Burada tek problem maliyet değil. En büyük problem Türk mallarının tanınmaması. Son yıllarda yaptığımız çalışmalarla Türk ürünlerini daha iyi tanınır hale getirdik. Türk mallarının imajı dünyada artmaya başladı. Birçok ülkede insanlar Çin malı almak istemiyor, ‘Türk malı yok mu?’ diye soruyorlar. Ekonomide ihracata yönelik büyümenin buna paralel olarak daha hızlı olacağını düşünüyoruz.’’ Osmaniye / aa |
13.08.2009 |