İstanbul Bilgi Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Gülten Kazgan, tüketimi artırmanın tüm dünyada amaç haline geldiğini belirterek, bunun önemli bir aracının alışveriş merkezleri olduğunu söyledi.
Sayıları hızla artan alışveriş merkezlerinin meydana getirdiği sosyal etkiyi araştıran ODTÜ Sosyoloji Bölümü Araştırma Görevlisi Aksu Akçaoğlu, son aşamaya gelen ‘’Kentin Alışveriş Merkezlerine Odaklaşması’’ başlıklı çalışması hakkında bilgi verdi.
Akçaoğlu’nun derinlemesine mülakat yöntemiyle gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına göre, alışveriş merkezleri, cinsiyet, gelir ve yaş gruplarına göre farklı anlamlar taşıyor. Alt gelir grubu için alışveriş merkezi ‘’turistik bir gezi mekanı’’, orta gelir grubu için ‘’günlük kent hayatının parçası’’, üst gelir grubu için ise ‘’ev ve iş arasındaki istasyon’’ işlevi görüyor. Alışveriş merkezlerine en çok gençlerin gidiyor ancak en kuvvetli bağ kuran kesim ‘’emekli kadınlar’’. Emeklilik sonrası evin pasif yapısı içinde kalan kadınlar, alışveriş merkezlerinde kendilerini yeniden aktif hissediyorlar.
|