Atlasjet Havayollarına ait uçak, Isparta’nın Keçiborlu ilçesindeki havaalanından yaklaşık 12 kilometre uzaklıktaki bin 830 metre rakımlı Türbetepe mevkiinde düştü. Kazada 7’si mürettebat, 1’i bebek olmak üzere toplam 57 kişi vefat etti. Kazanın sebeplerini araştırmak üzere oluşturulan kaza kırım heyetinin, enkaz bölgesinde yaptığı arama çalışmaları neticesinde kara kutu olarak adlandırılan CVR ve FDR cihazlarına ulaştığı bildirildi. Yetkililer, adeta bir sırra dönüşen kazanın sebebinin kara kutu incelemesiyle ortaya çıkacağını dile getirdi.
İstanbul’dan Isparta’ya gitmek üzere Atatürk Havalimanı’ndan kalkan Atlasjet Havayolları’na ait uçak, Isparta’nın Keçiborlu ilçesi Çukurören köyü yakınlarında düştü.
İçinde 50 yolcu ile 7 mürettebat bulunan uçak, saat 00.51’de İstanbul’dan havalandı. 4203 sefer sayılı uçakla, saat 01.36’da, Isparta Süleyman Demirel Havaalanı’na inmek üzereyken temas kesildi. Olayın ardından Atlasjet Havayolları’nda ve Isparta Süleyman Demirel Havaalanı’nda kriz masası oluşturuldu.
Atlasjet Havayolları Üst Yöneticisi (CEO) Tuncay Doğaner, uçağın İstanbul-Isparta sefer saatinin 23.20 olduğunu, ancak uçağın Priştine’den İstanbul’a gecikmeli gelmesi sebebiyle rötarlı kalktığını bildirdi.
TEPEYE ÇARPTI
Isparta’nın Keçiborlu ilçesi kaymakamı Alper Faruk Güngör, Atlasjet uçağının Keçiborlu’nun Çukurtepe ve Yenitepe köyleri arasında Türbetepe mevkisinde orman gözetleme kulesinin hemen altındaki tepeye çarparak düştüğünü bildirdi.
BİLİM ADAMLARI DA VARDI
Ölen yolcular arasında Süleyman Demirel Üniversitesinin davetlisi olarak, konferans vermek üzere gelen Boğaziçi Üniversitesinden Prof. Dr. Engin Arık, Araştırma Görevlisi Özgen Berkol Doğan, Yüksek Lisans Öğrencisi Engin Abat ile Doğuş Üniversitesinden Prof. Dr. Şenel Fatma Boydağ, Doç. Dr. İskender Hikmet ve Araştırma Görevlisi Mustafa Fidan da bulunuyor. Gelişme üzerine, Süleyman Demirel Üniversitesince (SDÜ) düzenlenen, ‘’Ulusal Türk Hızlandırıcı Merkezi Projesi 4. Çalıştayı’’ iptal edildi.
KARA KUTULARA ULAŞILDI
İstanbul-Isparta seferini yaparken iniş sırasında düşen Atlasjet’e ait uçağın kara kutularına ulaşıldı. Ulaştırma Bakanlığına bağlı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden verilen bilgiye göre, kazanın nedenlerini araştırmak üzere oluşturulan kaza kırım heyetinin, enkaz bölgesinde yaptığı arama çalışmaları neticesinde kara kutu olarak adlandırılan CVR VE FDR cihazlarına ulaşıldı.
“TEKNİK BİR ARIZA DEĞİL”
Atlasjet Havayolları Üst Yöneticisi Tuncay Doğaner, İstanbul-Isparta seferini yaparken düşen uçaktan kurtulan olmadığını bildirdi. Uçağın normal şartlarda Isparta Süleyman Demirel Havalimanı’na geldiğini ifade eden Doğaner, şunları kaydetti: ‘’Bundan daha güzel bir hava olamaz. Ancak meydan, pist görüldükten sonra, uçağın buraya nasıl düştüğü bir araştırma konusudur. Meydan görüldüğünü ve yaklaşmaya devam ettiklerini kuleye bildirdikten sonra uçakla temas kaybolmuştur. Uçakla temas kaybolduktan sonra bize haber geldi.
Arkasından ilgili bütün birimlere haber gitti. Söylentiler dışında uçakla ilgili herhangi bir temasımız olmadı. Bir hava kurtarma helikopterimizin pilotu ve ekibi, uçağın yerinin meydanın kuzey-batısında Kıraç köyü yakınlarında olduğunu tespit etti.
Hava şartları, görüş şartları herhangi bir yağmur, rüzgar yoktu, uçuşa son derece elverişli. Teknik bir arızayla uzaktan yakından bir ilgisi yoktur.’’
Uçağın düşmesi anlaşılır gibi değil
Türkiye Havayolu Pilotları Derneği (TALPA) Başkan Yardımcısı Altay Yıldırım, Atlasjet Havayollarına ait uçağın, Isparta’ya bağlı Keçiborlu ilçesi yakınlarında düşmesine ilişkin, ‘’(Pist görüldü, yaklaşıyoruz) denildikten sonra bu uçağın bir yere vurması anlaşılır gibi değil’’ dedi.
Yıldırım, uçağın kuleyle bağlantı kurarak inişe geçtiği sırada hava şartlarının da normal olduğunu, ancak ‘’düşmesinin nedeninin anlaşılamadığını’’ ifade ederek, ‘’Uçağın düşüşü bilinmezliklerle dolu. Bilinmezlikler de insanları zor duruma düşürüyor. Yani her şey normal, hava durumu güzel. (Pist görüldü, yaklaşıyoruz) denildikten sonra bu uçağın bir yere vurması, anlaşılır gibi değil’’ diye konuştu. Yıldırım, şunları söyledi: ‘’İnişe geçildiği esnada ‘hava boşluğu’ dediğimiz türbülans olabilir. Belki bundan sonra da irtifa kaybı yaşanmıştır.’’
YOLCU YAKINLARI ENKAZ BÖLGESİNE GELDİ
Enkazın bulunduğu bölgenin belli olmasından sonra, yolcuların aileleri ve yakınlarıyla çevre köylerdeki vatandaşlar da bölgeye geldi. Kalabalık yüzünden cesetlerin toplanma çalışmaları aksayınca, jandarma vatandaşları bölgeden uzaklaştırdı. Jandarma ve sağlık ekipleri bölgede yoğun bir çalışma içine girdi. Bölgeye ulaşan çok sayıda vatandaş,
uçaktaki yakınlarının cesedini görebilmek için
güvenlik şeridini aşmaya çabaladı.
BAKAN YILDIRIM: AİLELERİN
ACILARINI HAFİFLETELİM
Ankara’dan özel bir uçakla bölgeye hareket eden Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Çukurören ve Yenitepe köyü arasındaki Türbetepe mevkisindeki enkazı havadan inceledi. Enkaz bölgesinde bir süre dolaşan uçak daha sonra Süleyman Demirel Havalimanı’na gitti.
Bir gazetecinin ‘’Uçağın yaşının eski olduğu söyleniyor’’ sözlerine Bakan Yıldırım, şu cevabı verdi: ‘’1996 model, 11 yaşında bir uçak. 30-40 yaşında çalışan uçaklar var. Uçağın yaşı değil, kondisyonu önemli. Burada her şey kurallara bağlı. Kaza kırım ekipleri çalışmalarını yapar, her türlü bilgiye, kara kutulara ulaşır. Her şey net olarak ortaya çıkar. Bunun ötesinde yapılan yorumlar, değerlendirmeler boştur. Hiç kimseye de bir faydası yoktur. Onun için yolcularımızın acılı ailelerinin acılarını arttıracak değil, acılarını hafifletecek sorumluluk içinde olayı değerlendirmeyi herkesten bekliyoruz.’’
VALİ: O BÖLGE UÇAĞIN GEÇİŞ NOKTASI DEĞİL
Isparta’nın Keçiborlu ilçesi yakınlarında düşen uçağın enkazı üzerinde helikopterle uçan Isparta Valisi Şemsettin Uzun, ‘’O bölge uçağın geçiş noktası değil’’ dedi.
Vali Şemsettin Uzun, uçağın düştüğü bölgenin üzerinde helikopterle uçup, gözlem ve keşif yaptıktan sonra Isparta Süleyman Demirel Havaalanı’nda gazetecilere yaptığı açıklamada şunları söyledi: ‘’Enkazın üzerinde helikopterle uçtuk. Uçak oraya nasıl indi anlamak mümkün değil. Sırtın öbür tarafına düşmüş. Ağaçlık ve biraz kayalık bir bölge. Uçak perişan vaziyette. Üzüntülüyüz. O bölge uçağın geçiş alanında değil. Uçakla irtibatın kesildiğini 03.00’te haber verdiler. Uçağı kuleden görmüşler. Hatta hava raporlarını vermişler. İniş için müsait denilmiş. Burdur üzerinden dönüş yapacaktı. Orada bir irtibatsızlık oldu.’’
YOLCULARIN İSİMLERİ
YOLCULARIN İSİMLERİ
‘’Özlem Karataş, Nuri Tığlı, Bahri Öndürücü, M.Rafi Taşkent, Muhsin Öndürücü, Şakir Özsoy, Kasım Mehmet Saygılı, Perihan Kutlu, Sinem Kutlu, Aysun Fatime Balcı, Mustafa Zengi, Davut Demirkurt, Hayri Tokgöz, Tevfik Büyükçaylı, Mehmet Yiğitbaşı, Zeliha Yiğitbaşı, Özgen Berkol Doğan, Engin Abat, Engin Arık, Sibel Uysal, Mehmet Yılmaz, Necati Kartal, Saniye Kartal, Hakan Ulutaş, İskender Hikmet, Senel Fatma Boydağ, Fahrettin Oğurlu, Özcan Oğurlu, Hakan Yakup Tullu, Alp Tezcan, Oğuz Cafer Çiftçi, Yusuf Çiftçi, Nazire Kurnaz, Gözen Polat, Mustafa Fidan, Doğan Göktaş, Hazal Kaynak, İsa Çobankaya, Saniye Çobankaya, Yaşar Çobankaya, Burhan Tepebaşı, Ruşen Mustafa Hamza Hemreli, Fuat Güler, Mustafa Çalışkan, Kenan Büyük, Süleyman Hilal, Ayşe Cantürk, Melike Ceylan, Sadettin Baysal.’’ Kazada yolculardan birisinin kucağında bir buçuk aylık Ceren Ceylan isimli bir bebeğin de olduğu kaydedildi.
MÜRETTEBATIN İSİMLERİ
Atlasjet Havayolları’ndan yapılan açıklamada, uçakta World Focus Havayolları personelinden kaptan pilot Ferhat Özdemir, ikinci kaptan Fahir Aksoy ve kabin amiri Çağatay Şirin’in bulunduğu belirtildi. Atlasjet personelinden ise hostesler Mana Topçu, Sinem Hatice Vurgun ve Mümine Bulut’un uçakta görev yaptığı kaydedildi. Uçakta bulunan teknisyenin isminin ise Alaattin Çelik Gürtürk olduğu bildirildi.
|