Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin ekonomisini ayakta tutan Habur Sınır Kapısı’nda yaşanan belirsizliğin sınır ticaretini etkilediği belirtilerek, Türkiye’nin Irak pazarındaki payının yüzde 90’dan yüzde 40’a gerilediği bildirildi.
Mardin Şoförler Odası Başkanı Ali Baraj, Türkiye başta olmak üzere Avrupa ülkelerini Irak ve Ortadoğu’ya bağlayan Habur Sınır Kapısı’nın kapanma noktasına gelebileceğini savundu. Ali Baraj, Habur’un siyasî gelişmelerden dolayı kapanma noktasına gelebileceğini belirterek, “Bölgenin en büyük geçim kaynağı sınır ticaretinin sekteye uğramaması için Habur’a alternatif bir sınır kapısı açılması gerekiyor. Başbakanımız başta olmak üzere kurulacak hükümetin çözüme kavuşturması gereken öncelikli konulardan biri de sınır ticaretidir” dedi.
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Mardin Çalışma Grubu Başkanı Tahir Aydoğan ise, 195 araç filosu ile çalıştıklarını belirterek, Türkiye’nin Irak pazarındaki payının yüzde 90’dan yüzde 40’a gerilediğini söyledi. Mardin Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı M. Ali Tutaşı ise, Irak’ın Türkiye için büyük bir pazar olduğunu ifade ederek “Savaşla birlikte başta Türkiye olmak üzere Güneydoğu ekonomisi büyük zarara uğradı. Irak pazarı 2003 ve 2004 yıllarında çok iyiydi. Ancak 2005 yılının sonlarına doğru yaşanan istikrarsızlığın devam etmesi nedeniyle pazarı kaybetmeye başladık. Irak, Türkiye için ciddî bir pazar. Burayı elimizde tutmalıyız” diye konuştu.
|