İstanbul’un iki yakasını denizin altından bağlayacak lastik tekerlekli araçların geçebileceği yeni tüp tünel projesine yerli ve yabancı firmalar büyük ilgi gösteriyor. İhale sürecine daha uzun bir süre bulunmasına karşın yurt dışından ve yurt içinden çok sayıda firma şimdiden şartname satın aldı.
Ulaştırma Bakanlığı Demiryolları, Limanlar, Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürü Ahmet Arslan, yaptığı açıklamada, İstanbul Boğazı’nda 2004 yılı Mayıs ayında Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi inşaatının başladığını, demiryolu tüneline ek olarak, Boğaz geçişindeki karayolu trafiğini rahatlatacak karayolu tünelinin yapımı için adım atıldığını hatırlattı.
Denizin altından iki kıtayı birleştirecek karayolu tünelinin, Yap-İşlet-Devret Modeli ile hayata geçirileceğini kaydeden Arslan, uluslar arası ihaleye katılmak için yurt dışından ve yurt içinden çok sayıda firmanın şartname satın aldığını, ihaleye büyük ilgi gösterildiğini belirtti.
Arslan, pek çok firmanın da ihaleye katılmak üzere çeşitli sorular yönelttiğini, bunları cevapladıklarını anlatarak, şartname satın alacak firmaların sayısının daha da artmasını beklediklerini kaydetti. Tekliflerin, 12 Haziran’da alınacağını bildiren Arslan, yıl sonunda yeni tünel için ilk kazmanın vurulmasının planlandığını söyledi. Fizibilite, yatırım ve işletme süresi yönünden en iyi teklifin ihaleyi kazanacağını vurgulayan Arslan, ihaleye gösterilen ilginin, projenin başarıya ulaşacağını ortaya koyduğunu belirtti.
Alınan bilgiye göre, yurt içi ve yurt dışından ihale şartnamesi satın alan firmalardan bazıları şöyle: “Alarko, Enka, Nurol, Kiska, Yapı Merkezi, Yüksel İnşaat, İçtaş, Tekfen, Güriş, Vinci (Fransa), Strabag ve Siemens (Almanya), OHL (İspanya), Astaldi (İtalya).’’ Bu arada, henüz ihale şartnamesi satın almamasına karşın yurt içi ve yurt dışından pek çok firmanın ihaleyle yakından ilgilendiği, bu firmaların ihaleye ortak girişim olarak teklif vermelerinin beklendiği öğrenildi.
İKİ KATLI VE İKİ ŞERİTLİ GEÇİT,
KAZLIÇEŞME-GÖZTEPE ARASI OLACAK
Projenin, Avrupa yakasında, Florya-Sirkeci Sahil Yolu’nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu’nun Göztepe Kavşağı mevkinde biteceğini ifade eden Arslan, Boğaz’ın altından geçen tünelli bölümün iki katlı ve ikişer şeritli olacağını, sadece hafif araçların tünelden geçiş yapabileceğini, ağır vasıtaların tüneli kullanamayacağını, tünelin uzunluğunun toplam 5.4 kilometre olacağını anlattı. Ahmet Arslan, projenin, araçları İstanbul’un Anadolu yakasında yoğunluk olan noktadan tünele alarak Avrupa yakasında belirli bir noktaya çıkaracağını, şehir içi trafiğin azaltılmasında bunun büyük bir avantaj olduğunu vurguladı.
|