Hükümete göre, ülke ekonomisini rahatlatacak bir proje; uzmanlara göreyse hem ekonomik çöküşü hızlandıracak hem de çevreye, doğaya vereceği telafisi olmayan zararlarla bir ‘felaket’in habercisi bir girişim.
İnşaat sektörünün iştahını kabartan, bazı kesimlerin ‘büyük gelir’ elde ederek ekonomideki açıkları kapatma hayalleri kurduğu Kanal İstanbul’un 2023’te tamamlanması bekleniyor ancak inşasına ne zaman başlanacağı net değil. İmar çalışmalarında son aşamaya gelen ve finansman modeli üzerinde çalışılan Kanal İstanbul’un Türkiye ekonomisine, çevreye vereceği zararı ‘ikincil’ gösterme konusunda büyük bir çaba var. 2011 yılında, dönemin başbakanı Recep Tayyip Erdoğan ‘’Çılgın Projem’’ dediği sözleriyle tanıttığı proje çok konuşuldu, çok tartışıldı. Çevre bilimcileri “Olmaz’’ dedikçe, Erdoğan ısrarını sürdürdü; “Kim ne derse desin Kanal İstanbul mutlaka yapılacak.’’
Torba’ya girdi
Çok değil daha bir hafta önce de proje için, “Tamamlandığında ülkemizin gücüne güç katacak” dedi. Ve son olarak sürpriz bir şekilde ‘’Kanal İstanbul’’ torba yasaya girdi. Ahval’de yer alana habere göre Torba yasadaki Kanal İstanbul maddesine göre; proje yap-işlet-devret yöntemiyle 2018 sonunda ihaleye çıkarılacak. 65 milyar TL’ye mal olması beklenen projenin yapım maliyeti, kanal genişliği 400 metreden 275 metreye çekilerek yarı yarıya azaltılacak. Böylelikle projeden yaklaşık 30 milyar TL tasarruf elde edilecek.
***
Tıklayınız:
‘Kanal’ İstanbul’a zarar
Bu yıkımın geri dönüşü olmaz