meyveleri ve yapraklarý ve mevcudatý sayýsýnca o hakika-
ti ispat eden þahitler var diye bildi,
(1)
p
¿Én
Á/
’r
G p
án
ªr
©p
f '
¤n
Y ! o
ór
ªn
ër
dn
G
dedi.
Ýþte bu mezkûr hakikatleri ve þahadetleri ifade mana-
sýyla,
Birinci Makamýn Altýncý Mertebesinde
,
/
?p
Oƒo
`Lo
h p
܃o
`Lo
h '
¤n
Y s
?n
O …/
òs
`dG p
Oƒo
`Lo
ƒr
dG o
Ö`p
LGn
ƒ`r
dG *G s
’p
G n
¬`'
dp
G B’
p
äÉn
ëu
Ñ°n
ùo
Ÿr
G p
äÉn
JÉn
Ñs
ædGn
h p
QÉn
ér
°Tn
’r
G p
´Gn
ƒr
fn
G p
™«/
ªn
L o
´Én
ªr
Lp
G p
¬p
Jn
ór
Mn
h »/
a
Én
gp
QÉn
gr
Rn
Gn
h p
äÉn
ë«°/
ün
Ødr
G p
äÉn
fho
Rr
ƒn
Ÿr
G Én
¡p
bGn
Qr
hn
G p
äÉn
ªp
?n
µp
H p
äÉn
?p
WÉs
ædG
p
än
OÉn
¡n
°ûp
H p
äÉn
¨«/
?n
Ñdr
G p
äÉn
ªn
¶n
àr
æo
Ÿr
G Én
gp
QÉn
ª r
Kn
Gn
h p
än
Ój/
õn
÷r
G p
äÉn
æ`s
`jn
õo
Ÿr
G
m
án
ªr
Mn
Qn
h m
ór
°ün
?p
H p
¿Én
°ùr
Mp
’r
Gn
h p
?Gn
ôr
cp
’r
Gn
h p
?Én
©r
fp
’r
G p
án
?«/
?n
M p
án
WÉn
Mp
G p
án
ªn
¶n
Y
p
ás
«p
©r
£n
b n
™n
e m
án
ªr
µp
Mn
h m
In
OGn
Qp
Ép
H p
ôj/
ƒr
°üs
àdGn
h p
Ú/
jr
õs
àdGn
h p
õ«`/
«r
ªs
àdG p
án
?«/
?n
Mn
h
p
án
æp
jÉn
Ñn
ào
Ÿr
G p
äÉn
æs
jn
õo
Ÿr
G p
äÉn
fho
Rr
ƒn
Ÿr
G Én
gp
Qn
ƒo
°U p
™«/
ªn
L p
ír
àn
a p
án
?«/
?n
M p
án
dn
’n
O
m
án
¡p
HÉn
°ûn
ào
e m
án
?p
KÉn
ªn
ào
e m
äÉs
Ñ`n
Mn
h m
äÉn
JGn
ƒo
f r
øp
e p
In
Oho
ór
ën
Ÿr
G p
ôr
«n
¨r
dG p
án
Yu
ƒn
æn
ào
Ÿr
G
(2)
@ m
In
Oho
ór
©n
e m
In
Qƒo
°ür
ën
e
denilmiþ.
sonra, seyahat-i fikriyede bulunan o meraklý ve te-
rakki ile zevki ve þevki artan dünya yolcusu, bahar bah-
çesinden bir bahar kadar bir güldeste-i marifet ve iman
alýp gelirken, hayvanat ve tuyur âleminin kapýsý hakikat-
bin olan aklýna ve marifetaþina olan fikrine açýldý.
âlem:
varlýk sýnýflarýndan her biri.
güldeste-i marifet:
Allah’ý tanýma
ve marifet bilgilerinden derilmiþ
gül destesi, Allah’ý tanýma ve bilme
buketi.
hakikatbin:
hakikati gören, haki-
kati anlayan, hakikate inanan.
hayvânât:
hayvanlar.
iman:
inanma, itikat.
ispat:
doðruyu delillerle gösterme.
marifetaþina:
bilerek, üstün bilgi-
ye sahip olarak, ustalýkla.
mevcudat:
mevcutlar, var
olan her þey, mahluklar.
mezkûr:
zikredilen, adý geçen,
anýlan.
seyahat-ý fikriye:
fikir seya-
hati.
þahadet:
þahit olma, þahitlik,
tanýklýk.
þevk:
þiddetli arzu, aþýrý istek
ve heves.
terakki:
yükselme, ilerleme.
tuyur:
kuþlar.
ayeTÜ’l-kÜBra / 7. Þua
| 170 |
B
iRinci
H
üccet
-
i
i
ManiYe
AsA-yý MûsA
1.
Ýman nimetinden dolayý, ezelden ebede kadar Allah’a hamd olsun.
2.
Allah’tan baþka hiçbir ilâh yoktur. O öyle bir Vacibü’l-Vücud’dur ki, mevzun ve fasih yap-
raklarýnýn, süslü ve cezaletli çiçeklerinin, muntazam ve belið meyvelerinin kelimeleriyle
konuþan ve tesbih eden bütün aðaç ve nebat nevilerinin icmaý, mütemasil, müteþabih,
mahsur ve mahdut az bir kýsým çekirdek ve tohumlardan mevzun, müzeyyen, mütebayin,
mütenevvi ve gayr-i mahdut þekil ve suretlerinin hepsinin birden fethi hakikatinin kat’î de-
lâletiyle beraber, bir kasýt ve rahmetle yapýlan ihsan, ikram ve in’am hakikatinin ve bir ira-
de ve hikmetle gerçekleþtirilen temyiz, tezyin ve tasvir hakikatinin azamet-i ihatasýnýn þa-
hadetiyle ve icma ile Onun vahdet içindeki vücub-i vücuduna delâlet eder.