Ankara'da 1 Ekim Perşembe günü Büyükşehir Belediyesi’ne ait aracın kaza yapması sonucu 12 kişinin ölümü ile ilgili otobüs şoförü Erol Ayaz hakkında açılan davanın ilk duruşması yapıldı.
8 yıldır EGO’da otobüs şoförlüğü yaptığını söyleyen Ayaz, “EGO, otobüslerle ilgili eğitim vermişti ama yüzeysel bir eğitimdi. 200 kişilik eğitime 400 kişi giriyorduk. Usulen imza atıyorduk.” dedi.
Ankara 9. Ağır Ceza Mahkemesi’ndeki davanın ilk duruşmasına tutuklu sanık Erol Ayaz, olayda hayatını kaybedenlerin yakınları ve yaralılar katıldı. Ankara 9. Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Hasan Şatır, EGO Genel Müdürlüğü’nün otobüsün trafiğe çıkması için bakım ve tamiri konusunda izin verilmesi talebinde bulunduğunu aktardı.
“HER ŞEY 7 -8 SANİYE İÇİNDE OLDU”
Tutuklu sanık Erol Ayaz, 25 yıllık halk otobüsü şoförlüğü geçmişi olduğunu söyledi. 8 yıldır da EGO’da otobüs şoförlüğü yaptığını kaydeden sanık Ayaz, kazadan yarım saat önce otobüsü teslim aldığını aktardı. Dikimevi istikametine giderken kaza olduğu için durmak zorunda kaldığını anlatan Ayaz, “Yolculara isterlerse inebileceklerini söyledim. Tüm yolcular otobüsten indi. Ben de el frenini çektim ama otobüs çalışır haldeydi. 4 -5 dakika bekledim. Arkadaki araç sahibi otobüsü çekmemi istedi. Ben de el frenini indirdim. Otobüs şahlandı. Sağ şeride geçeyim dedim, otobüs iyice hızlandı. Nasıl oldu anlayamadım kaldırıma çıkmışım. Her şey 7 -8 saniye içinde oldu. Ayak frenine bastım ama otobüs durmadı. Ben de böyle olmasını istemezdim.” ifadelerini kullandı.
“OTOBÜSTE ACİL STOP BUTONU OLUP OLMADIĞINI BİLMİYORUM”
Otobüsü durdurmak için sadece ayak frenine odaklandığını dile getiren Ayaz, “El frenini 7 -8 saniye içinde çekmek aklıma gelmedi. Otobüste acil stop butonu olup olmadığını bilmiyorum. Aynı otobüsü daha önceden de kullanmıştım.” şeklinde savunma yaptı.
“200 KİŞİLİK EĞİTİME 400 KİŞİ GİRİYORDUK, USULEN İMZA ATIYORDUK”
Müşteki avukatlarının talebi üzerine sanığa EGO tarafından sürüş eğitimi alıp almadığı soruldu. Uygulamalı eğitim almadığı bilgisini veren Ayaz, “EGO, otobüslerle ilgili eğitim vermişti ama yüzeysel bir eğitimdi. 200 kişilik eğitime 400 kişi giriyorduk. Usulen imza atıyorduk.” dedi.
Yine müşteki avukatlarının niye sol şeride değil de sağ şeride doğru otobüsü sürdüğünün sorulması üzerine sanık Ayaz, öndeki otobüse vurmamak için sağ şeride geçtiğini ileri sürdü. Yine müşteki avukatlarının sorusu üzerine sanık Ayaz şunları kaydetti: “8 yıldır EGO’da otobüs şoförüyüm. Bu süreçte 1 kez sürüş eğitimi aldım. 2 yılda bir olmak üzere 4 kez psikoteknik eğitim verildi. Verilen eğitim kaza anında kullandığım markaya ait otobüse ilişkin değil genel olarak belediye otobüslerine ilişkindi.”
ÖLENLERİN YAKINLARI ŞİKAYETÇİ OLDU
Olay günü eşini kaybeden Levent Ülgen, sanıktan şikayetçi olduğunu söyledi. Eşinin kaza yaptığı için yanına gittiğini anlatan Ülgen, “Otobüs kaldırım sağ tarafında duruyordu. Otobüs içinde bulunan yolcular indi. Yolcular hatırladığım kadarıyla şoförün hızlı gittiğinden bahsediyorlardı.” dedi.
Kaza sırasında yaralandığını aktaran Tacettin Topçu ise sanığın kullandığı aracı başka araçlara doğru ya da duvara doğru sürebileceğini ancak şoförün bunu yapmadığını ileri sürdü. Kaza sırasında otobüs durağında bekleyen İlkay Gülesin Sezgin ise şu ifadeleri kullandı: “Cadde boş olduğu halde sanık kullandığı otobüsle boş caddeye gitmek yerine kaldırıma çıktı. Birçok kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden oldu.”
Cumhuriyet savcısı İsmail Şahin, sanığa yüklenen suçun niteliği, kusur durumu ve kaçma şüphesini dikkate alarak, sanığın tutukluluk halinin devamına karar verilmesini istedi.
Sanık Erol Ayaz’ın avukatı İdil Yurttakalan ise yeniden bilirkişi raporu alınmasını ve frenlerle ilgili inceleme yapılmasını talep etti.
“AMA İŞ KORKUSUNDAN GELMİYORLAR”
Beyanların ardından EGO otobüsü şoförlüğü yapan ve daha önce kazaya karışan iki kişi tanık olarak dinlendi. Tanık Özhan Keklioğlu, sanığın da kaza yaptığı otobüslerin sorunlu olduğunu ileri sürdü. Daha önce aynı marka otobüs ile kendisinin de kaza yaptığını dile getiren Keklioğlu, "Başka arkadaşlar da bu konuda bilgi sahibi ama iş korkusundan gelmiyorlar. Ben korkumu yendim geldim.” şeklinde konuştu.
Beyanların ardından Ankara 9. Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı Hasan Şatır ara kararları açıkladı. EGO Genel Müdürlüğü’nün talebinin reddine karar verildiğini kaydeden Şatır, sanık avukatının yeniden bilirkişi rapor aldırılması talebinin ise eksiklerin tamamlandıktan sonra değerlendirileceğini söyledi. Şatır ayrıca sanığın tutukluluk halinin devamına karar verildiğini söyledi.
KAZADA 12 KİŞİ ÖLMÜŞTÜ
1 Ekim 2015'te Ankara Dikimevi semtinde Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne ait EGO otobüsünün durakta bekleyenlere çarpması sonucu 12 kişi ölmüş, 12 kişi de yaralanmıştı. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı Memur Suçları Soruşturma Bürosu savcılığı EGO otobüsü şoförü Erol Ayaz hakkında taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olduğu gerekçesi ile 15 yıldan 22,5 yıla kadar hapis istemiyle iddianame hazırlamıştı. 17 yakını müşteki, 12 kişi mağdur olarak gösterildiği iddianamede, bazı EGO görevlileriyle otobüsü üreten firma hakkında üçlü bilirkişi raporu doğrultusunda ek takipsizlik kararı verilmişti.