İtalyan Ferrero Grubu'nun Fındık Direktörü Stefano Gagliasso, Türkiye'de birim alanda fındık üretiminin yükseltilmesi için başlattıkları uygulamalar ve eğitimlerle yüzde 30 üretim artışı elde ettiklerini bildirdi.
Ferrero Grubu'nun, Türkiye ve dünya çapında geliştirdiği sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik stratejisinin tanıtımı amacıyla düzenlenen "Değer yaratmak için paylaşılan değerler" toplantısı, Beyoğlu'ndaki Venedik Sarayı'nda yapıldı.
Toplantıya Gagliasso'nun yanı sıra İtalya'nın Ankara Büyükelçisi Luigi Mattiolo, Ferrero Türkiye Başkanı ve eski İtalya'nın Ankara Büyükelçisi Carlo Marsili, Ferrero Türkiye Genel Müdürü Azmi Gümüşlüoğlu, Türkiye A Milli Erkek Voleybol Takımı Antrenörü Emanuele Zanini de katıldı.
Toplantıda konuşan Gagliasso, Ferrero Grubu'nun Nutella'nın da üreticisi olduğunu belirterek, bu ürünün temel girdisi olan fındığın yüzde yaklaşık 75'inin Türkiye'de üretildiğini, bunun da yine yaklaşık yüzde 75'inin kendileri tarafından satın alındığını söyledi.
Firma olarak Türkiye'de fındığın hem daha fazla hem de daha kaliteli üretilmesine katkı sağlamayı amaçladıklarını ifade eden Gagliasso, "Türkiye'de yılda 6 milyon ton kabuklu fındık üretiliyor. Türkiye'yi üretim büyüklüğünde İtalya, Çin ve ABD takip ediyor. Ancak Türkiye'de hektar başına üretim 1 ton iken İtalya'da 2, Çin'de 3 ton" dedi.
Gagliasso, Ferrero Grubu'nda Türkiye'deki fındık üretimine yönelik 15 kişilik bir araştırma ekibi oluşturduklarını belirterek, "Bugüne kadar 5 bin 300 çiftçiye eğitim verildi. Tekniklerimizin uygulanmasıyla üretimlerinde yüzde 30 artış sağlandı. Bu da fikirlerimizin doğruluğunu gösteriyor" diye konuştu.
Türkiye'de fındık hasadının elle yapıldığını anlatan Gagliasso, "Özellikle hasatta makineleşme sağlanmalı. Buna yönelik teknisyenlerimiz ürün toplama makinelerinin prototiplerini geliştirdi. Şu anda test aşamasındalar" bilgisini verdi.
İtalya'nın Ankara Büyükelçisi Luigi Mattiolo, Türkiye'de göreve yeni başladığını belirterek, "Tanışma toplantılarına katılıyorum ve her toplantıda Türkiye'nin dünya ekonomileri sıralamasında bir üst sıraya yükselme arzusunu ve bu konuda İtalya'nın desteğine talebi görüyorum. İtalya-Türkiye ilişkileri Ferrero gibi şirketlerin katkısıyla dünyada örnek ilişki olarak gösteriliyor" ifadelerini kullandı.
Ferrero Türkiye Genel Müdürü Azmi Gümüşlüoğlu, şirketin "Kinder+spor" sosyal sorumluluk kampanyası kapsamında, çocukların spora başlama yaşını mümkün olduğunca aşağı çekmeyi hedeflediğini söyledi.
"Fiziksel aktivite giderek azalıyor. Fiziksel aktivitenin, özellikle de sporun hayatın parçası olması konusunda hassas davranıyoruz" diyen Gümüşlüoğlu, bu kapsamda Gençlik ve Spor Bakanlığı ile ortak bir projeyi 25 Mayıs'ta Trabzon'da başlatacaklarını açıkladı.
AA