Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü araç geçiş ücretine ilişkin, “İnsanlarımız buradan dolarla geçmeyecekler, sadece hesaplama dolar bazlı. Otomobiller 9 lira 90 kuruşa geçebilecek” dedi.
Bakan Ahmet Arslan, gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
15 Temmuz’daki darbe girişiminin Türk siyaseti açısından önemli sonuçlar ortaya çıkardığını ifade eden Arslan, “Böyle bir hainliğin insanımız tarafından hiçbir zaman beklenmediğini gördük. İnsanımızın parasıyla alınmış tankın, topun, uçağın, helikopterin insanımıza mermi sıkabileceğini hiçbirimiz öngörmüyorduk. Birilerinin maşalığını yapanların hainlik yapmada sınır tanımadığını bütün vatandaş gördü.” diye konuştu.
Böyle bir girişim olduğunda siyasal partilerin ve bütün insanların beraber hareket edebileceklerini gördüklerini dile getiren Arslan, bunun çok önemli bir konu olduğunu söyledi.
Bakanı Arslan, 15 Temmuz'daki hain darbe girişiminin ardından projelerde herhangi bir aksama olmadığını belirterek, “Bütün büyük projelerimizi takvimlerimize uygun, hatta mümkünse daha da erken bitirmenin gayreti içindeyiz.” dedi.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün geçiş ücretlerine ilişkin Arslan, geçiş ücretinin dolar bazlı olmasının nedeninin uluslararası proje olmasından kaynaklandığını anlattı.
Sözleşmede “1 Ocak tarihindeki dolar kuru esas alınır, TL’ye çevrilir ve bu bir yıl boyunca geçerli olur.” ibaresinin bulunduğunu bildiren Arslan, sözleşmede 3 dolar artı KDV ve yıllara bağlı değişim bulunduğunu kaydetti.
Arslan, sözlerini şöyle sürdürdü:
“İnsanlarımız kesinlikle bilsinler ki hiçbir şekilde dolarla geçmeyecekler. Böyle bir şey söz konusu değil. Türkiye Cumhuriyeti, TL’ye bu kadar değer kazandırmaya çalışırken dolar bazlı iş yapmamız mümkün değil, doğru da değil. Hesaplama dolar bazlıdır. Şu anki parayla 9 lira 90 kuruş. Otomobiller 9,9 liraya geçebilecek. Araçlar büyüdükçe aksına bağlı olarak fiyatlar değişiyor. Kamyon için de 21,29 lira. Bu sene sonuna kadar geçerli olacak. 1 Ocak’ta ise dolar kuruna bağlı olarak yeniden TL bazında bir rakam belirlenmiş olacak ve bir yıl boyunca da o geçerli olacak. Hiçbir şekilde vatandaşın dolarla işi yok.”
‘Haydarpaşa Garı hizmet vermeye devam edecek’
Tarihi Haydarpaşa Tren Garı’nın ülke ve demiryolları için sembolik değeri olduğunu anlatan Arslan, garın etrafındaki yapılaşmayla ilgili İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile birlikte bir dönüşüm projesi çalışmasının devam ettiğini söyledi. Haydarpaşa Limanının da dahil edileceği çalışmanın İstanbul’a değer katacağını vurgulayan Arslan, “YHT ile İstanbul’a erişip, daha sonra Avrupa yakasına geçmeyi de öngörüyoruz. Özellikle Ayrılıkçeşme’den, Üsküdar’dan denizin altından Avrupa’ya geçiyoruz. Ancak İstanbul’a giden bütün YHT’ler karşıya geçmeyecek, bazıları geçecek, bazıları tarihi Haydarpaşa Garı’nda kalacak. Haydarpaşa Tren Garı, YHT’ler ile İstanbul’a, İstanbullulara ve ülkemize tren garı olarak hizmet veremeye devam edecek.” diye konuştu.
‘3. Havalimanı planladığımız ve öngördüğümüz gibi gidiyor’
Bakan Ahmet Arslan, 15 Temmuz darbe girişimi dahil hiçbir şeyin, İstanbul 3. Havalimanı Projesi’ni etkilemediğini belirterek, “İstanbul 3. Havalimanı ile ilgili herhangi bir finans sıkıntısının olmadığını, olmayacağını, insanlarımız bilsin. 3. Havalimanı planladığımız ve öngördüğümüz gibi gidiyor. İnşallah 2018’in ilk çeyreğinde 90 milyon yolcuya hitap eden ilk etabını açacağız.” dedi.
“TİB’den uzaklaştırılanların zaten fonksiyonu yoktu”
Arslan, olağanüstü hal (OHAL) kapsamında Telekomünikasyon İletişim Başkanlığının (TİB), Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) bünyesine alınmasını daha önce deklare ettiklerini anımsatarak, şunları söyledi:
“OHAL kapsamında çıkan KHK ile bunların ilişkileri kesildi ama özellikle belirtmek istiyorum ki bu kişiler zaten 17-25 Aralık’tan sonra TİB ve TİB’in içindeki fonksiyonlar yerine getirilirken tamamen uzaklaştırılmışlardı. Dolayısıyla TİB’in içerisinde son 2-2,5 yıldır görev yapan arkadaşlarımız cansiperane bir şekilde bir de hainlere alet olmayacak bir TİB oluşturmak adına olağanüstü bir gayret sarf ettiler. TİB’de bu görevlerini yerine getiriyorlar. TİB zaten BTK’nın bağlı bir kurumuydu ama bugün itibarıyla o özerk yapısı diyelim tamamen kaldırıldı. Bu fonksiyonlarını BTK’nın başkanlığında yerine getirecek. Vatandaşın kafasında, o yanlışın içindeki insanlar hala görevlerinin başındalardı gibi bir algı vardı, bugün itibarıyla o algı da tamamen bitmiş oldu.”
Konuyla ilgili haberler:
Yüzde 30'u tamamlandı: 2 milyar avro harcandı, 17 bin 500 kişi çalışıyor!
Cumhuriyet tarihinin en büyük projelerinin başında gelen İstanbul Yeni Havalimanı'nın 90 milyon yolcu kapasiteli ilk etabının yüzde 30'u tamamlandı.
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/ekonomi/yuzde-30-u-tamamlandi-2-milyar-avro-harcandi-17-bin-500-kisi-calisiyor_406897
İşte 'rekortmen köprü'nün özellikleri
Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3'üncü boğaz köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.
Köprü kulelerinin boyu açısında da köprü yeni bir rekora imza atıyor. Avrupa yakasında Garipçe'deki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre. Projenin tamamlanmasıyla Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Yeşilköy Havalimanı, Kurtköy Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak. Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. boğaz köprüsü, “Yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştiriliyor.
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/yurt-haber/ucuncu-kopru-yu-hic-boyle-gormediniz_388727