Güncel |
Gümrüklerde takibe Hong Kong modeli |
DEVLET Bakanı Hayati Yazıcı, gümrüklerde sıkı takip için Hong Kong modelini de incelediklerini söyledi. Bakan Yazıcı, Hong Kong Limanı’nda yetkililerden brifing aldı, yapılan bazı kaçakçılık operasyonlarının görüntülerini izledi ve limanda yapılan aramalara şahitlik etti. Dünyada konteyner taşımacılığında büyük önem taşıyan Hong Kong Limanı’na günde 14 bin konteyner giriş-çıkışı yapılıyor. 2009 yılı itibariyle 21 milyon konteyner giriş-çıkışı yapılan limanda büyük bir ticari sirkülasyon yaşanıyor. Ancak limanda, giren konteynerlerin yüzde 1’i aranabiliyor. Hong Kong Limanı’nda gümrük görevlileri kaçakçılık olaylarını daha çok feribotla takip edebiliyor. Burada, özellikle liman hizmetlerinden gelir sağlanıyor. Uzakdoğu ürünlerinin yüzde 70-80’i bu liman üzerinden geçiyor. Dünyada konteyner giriş çıkışı açısından bu liman Singapur ve Sanghay’ın ardından dünyanın 3. büyük limanı. Yazıcı, Hong Kong gümrük idare yapısı ile Türkiye’deki idari yapının benzerlik gösterdiğini belirtti. Hong Kong’da yıl sonunda otomasyon sistemine geçilmesinin hedeflendiğini bildiren Yazıcı, Türkiye’nin de bu yıl sonunda tam olarak otomasyon sistemine geçmeyi planladığını kaydetti. Yazıcı, gümrüklerde sıkı takip için Hong Kong modelini incelediklerini de ifade etti. Bu arada, Hong Kong gümrük muhafaza memurlarının tek tip kıyafet düzeninden etkilenen Yazıcı, Türkiye’de de koyu renk, tek tip resmi kıyafetin tüm gümrük memurlarına yaygınlaştırılmasının hedeflendiğini söyledi. |
18.07.2010 |