06 Temmuz 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Yurt Haber

Hastalar hizmetten şikâyetçi

HASTANELERDEKİ Hasta Hakları Birimleri’ne yapılan başvuru sayısının, 2005 yılına göre, 2009 yılında 3 kat arttı.

Hasta ve Hasta Yakını Haklarını Savunma Derneği (HAYASAD) verilerine göre, 2005’te 6 bin 103 olan kurulda görüşülen şikâyet sayısı 2009’da ise 18 bin 625’e yükseldi. Şikâyet konuları açısından 2008-2009 yılları irdelendiğinde, ‘’Hizmetten Genel Olarak Faydalanamama’’ oranı her iki yıl için yüzde 44 ile ilk sırada yer aldı. Hasta ve Hasta Yakını Haklarını Savunma Derneği (HAYASAD) Genel Başkanı Ahmet Tandoğan, hasta haklarının, ilk olarak 1948 Evrensel İnsan Hakları Bildirgesi’nde ‘’Yaş, cins, ırk, din, siyasal inanç ve sosyo-ekonomik güç ayrıcalığı olmaksızın herkesin mümkün olan en yüksek düzeyde sağlık hizmetine kavuşması doğal hakkıdır’’ şeklinde tanımlandığı söyledi. Hasta haklarının, sadece sağlık çalışanları ile sağlık hizmetlerinden faydalanan kişileri ‘karşı tarafta algılayan bir anlayış’ olmadığını ifade eden Tandoğan, ‘’Durum hiç göründüğü gibi değildir. Sağlık çalışanı hastaların en üst düzeyde sağlık hizmetinden faydalanılması için çalışır, bunun yanı sıra hasta ise bunu almak için’’ dedi. Tandoğan, sağlık hizmetlerinden faydalanma hakkının en temel hasta hakkı maddesi olduğunu dile getirerek, daha kaliteli hizmet için hastanelerdeki hasta hakları birimlerine yapılan şikayetlerin dikkatle incelenmesi gerektiğini söyledi.

‘’ŞİKÂYET BAŞVURU

SAYISI ÜÇ KATINA ÇIKTI’’

Hasta hakları birimlerine yapılan şikâyetlerde ilk beş yılda önemli artış olduğuna dikkati çeken Tandoğan, ‘’2005 yılında Hasta Hakları Birimleri’nin kuruluşu sonrası geçen beş yıl içinde yerinde çözülen ve hasta hakları kurullarında görüşülen şikâyet başvuru sayısı üç katına çıktı’’ diye konuştu. Tandoğan, hasta ve hasta yakınlarının haklarının neler olduğu konusunda farkındalıklarının artmasının da ilgili birimlere yapılan şikâyet sayısının artmasının bir nedeni olduğunu bildirdi. Tandoğan’ın 2005-2009 yılları arasında Hasta Hakları Birimleri’ne yapılan başvurulara ilişkin verdiği bilgiye göre, 2005’te 6 bin 103 olan kurulda görüşülen şikâyet sayısı, 2006’da 12 bin 110, 2007’de 12 bin 789, 2008’de 14 bin 98, 2009’da ise 18 bin 625’e çıktı. Hasta Hakları Birimlerine şikâyet konuları açısında da 2008-2009 yılları irdelendiğinde, 2008 yılında yüzde 45 olan ‘’hizmetten genel olarak faydalanamama’’ oranı 2009’da yüzde birlik düşüşle yüzde 44’e indi. ‘’Saygınlık ve rahatlık görememe’’ başlıklı şikâyet oranı 2008’de yüzde 27 iken 2009’da yüzde 26’ya indi. ‘’Bilgilendirilmeme’’ ile ilgili şikâyet oranı ise 2008 ve 2009 yılları için yüzde 6’ta kaldı. ‘’Mahremiyete uymama’’, ‘’başvurma ve dâvâ edememe’’, ‘’güvenliğin sağlanamaması’’, ‘’aydınlatarak rıza alınmaması’’ ve ‘’sağlık kuruluşunu seçememe’ başlıklı şikâyetlerde de yine 2008-2009 yılları arasında oranı yüzde 1. HAYASAD, öncelikli olarak sağlık kuruluşlarında sağlık personeline hasta hakları eğitimleri veriyor, hasta hakları kurullarında oy hakkına sahip üye gruplarının bilinçli kararlar almasını sağlamak üzere kurul üyesi eğitimleri yapıyor.

06.07.2010

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Son Dakika Haberleri

Bütün haberler

Başlıklar

  Bursa mezunları Uludağ’da buluştu

  Hastalar hizmetten şikâyetçi

  Karacabey’de feci kaza: 5 kişi yanarak öldü

  Bitiremedikleri cami için yardım kampanyası başlattılar

  Çiftçi tahıl hasadına dualarla başladı

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.