23 Haziran 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Güncel

EĞİTİMDE REFORMA BÜYÜK İHTİYAÇ VAR

TÜBA, Türkiye’nin bilim ve teknolojideki durumunu içeren “TÜBA Bilim Raporu 2009” kitabı hazırladı. Raporda Türkiye’de ilk ve orta öğretimin ciddî bir reforma ihtiyacı olduğunun altı çizildi.

TÜRKİYE Bilimler Akademisi (TÜBA), üyesi bulunan bilim insanlarının görüşleriyle, Türkiye’nin bilim ve teknolojideki mevcut durumunu içeren ‘TÜBA Bilim Raporu 2009’’ hazırladı.

Raporda, Türkiye’de çok sayıda üniversitenin politik kararlarla kurulduğu belirtilirken, ilköğretimden itibaren Türk eğitim ve öğretim sisteminde yaşanan aksaklıklara işaret edildi ve bazı çözüm teklifleri getirildi. Kitabın hazırlanmasında TÜBA üyelerinin tamamına 7 başlık altında sorular dağıtıldı ve cevaplardan derlenen görüşler, TÜBA camiasının ortak görüşü olarak derlendi.

ÜNİVERSİTELERİN DURUMU

Raporda, dünyada büyüme sancıları çeken her ülkede olduğu gibi Türkiye’de de üniversite sisteminin sağlıklı olmadığına işaret edilerek, Türkiye’nin Bologna Süreci’ne katılan 45 ülkeden biri olmasına rağmen, Türk üniversiteleri arasında bu sürecin ölçütlerine uyabilen çok az üniversitenin bulunduğu kaydedildi. Sorunların temelinde bilim camiasının görüşleri alınmadan çok sayıda üniversitenin açılmasının yattığına değinilen raporda, ‘’Türkiye’de çok sayıda üniversitenin politik kararlarla kurulduğu’’ belirtilerek, ‘’Bu kurumlardan bazılarında üniversite olmanın ana ilkeleri olan araştırma geleneği ve özgür düşünme kültürü eksiktir, hatta bazıları meslek öğretme açısından, bir yüksekokul standardını yakalamaktan uzaktır. Pek çok üniversite mezunu gencin, diplomalarında yazan mesleği sürdürme yeterliliğine sahip olup olmadığı tartışmalıdır’’ denildi.

EĞİTİMİN KALİTESİ

Türkiye’de eğitimin ciddî sorunlarının bulunduğuna dikkat çekilen raporda, bu sorunların ilköğretimden yüksek öğretime kadar yansıdığı belirtildi. Raporda, ‘’Türkiye’de ilk ve orta öğretimin ciddi bir reforma gereksinimi vardır. Gevşek müfredatlar, sorgulamaya dayanmayan, ezberci öğretim, büyük sınıflar, kolay sınıfı geçmeler, özetle kaliteye önem vermeyen, bireye değinmeden kitleleri eğitmeye çalışan yöntemler, eğitimimizin en temel sorunlarıdır’’ denildi.

Raporda, Türk eğitim sistemine ilişkin şu değerlendirmeler yapıldı: ‘’Dershane yoluyla, öğrenilmemiş hazır bilgi yüklenerek üniversiteye giren gençlerimizin bu eğitimin temelini oluşturacak matematik, fizik, kimya gibi alanlardaki yetersizliklerinin tamamlanma zorunluluğu, üniversite eğitiminin verimini düşürmektedir. Diğer taraftan yüksek öğretime dışarıdan müdahaleler, öğrenci affı, ard arda vize sınavı tekrarı gibi yöntemler, üniversite eğitiminin ciddiyetini ve kalitesini önemli ölçüde düşürmektedir.’’

23.06.2010

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Son Dakika Haberleri

Bütün haberler

Başlıklar

  OHAL ekonomiyi de vurur

  TERÖRLE DEMOKRASİ İÇİNDE MÜCADELE EDİLMELİ

  Hak-İş: Oyuna gelmeyelim

  Ordu profesyonel olsun, siyaset amatör kalmasın

  Çözüm sivil anayasada

  Türk heyeti Heron’lar için İsrail’de

  Cudi Dağında operasyon başlatıldı

  Boyner: Yeni yol haritası bekliyoruz

  AYM üyelerine suç duyurusu

  TERÖR İSTANBUL’DA

  Balyoz’da 12 tahliye daha

  Sarıgül, parti kurmaktan vazgeçti

  Türkiye, AİHM’de mahkûm

  Petrol kaçakçılığında 60 gözaltı

  7 terörist ölü ele geçirildi

  Etkin pişmanlıktan 7 kişi serbest

  Terörle mücadele konuşmakla olmaz

  Gül, Kılıçdaroğlu ile de görüştü

  BDP'Lİ: Yıldız hakkında soruşturma

  Avukatların nakil işlemine iptal

  K. Irak bölgesel yönetimi bombardıman istemiyor

  EĞİTİMDE REFORMA BÜYÜK İHTİYAÇ VAR

  100 metre yükseklikteki teleferikle hastane yolculuğu

  Hekimler için zorunlusigorta

  İmam hatipliler İstanbul’u gezecek

  İzmir trafiği için ek vapur seferi

  2020’de hidrojenle çalışan oto revaçta olacak

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.