Haberler |
İNGİLİZLER, BAŞARIYI KONUŞUYOR |
Kuzey Londra’da eğitim faaliyetinde bulunan Kuzey Londra Kız Yüksek Okulu’nda öğrencilerin diğer okullara göre olan başarı grafiğinin gittikçe yükselmesi The Times gazetesine haber konusu oldu. Bu durumun kız ve erkek öğrencilerin ayrı ortamlarda eğitim almasının haklılığını ispatladığını yazan gazete, kız okulunun en yüksek dereceler aldığını vurguladı. İLGİ VE DİKKATLERİ DAĞILMIYOR
Okul müdürü Bernice McCabe, “Erkeksiz ortamda kızlar zeki ve kendine güvenmeleri için daha serbest bir ortam yakalıyorlar.” dedi. Sadece erkek öğrencilerin alındığı başka bir okulun müdürü Jon Cox da “Kızların olmadığı bir ortamda erkeklerin dikkati dağılmıyor ve derslerine daha fazla odaklanıyorlar.” diyerek karma eğitimin başarıya engel olduğunu teyid etti.
Kuzey Londra’da eğitim faaliyetinde bulunan Kuzey Londra Kız Yüksek Okulu’nda öğrencilerin diğer okullara göre olan başarı grafiğinin gittikçe yükselmesi The Times gazetesine haber konusu oldu. Sadece kız öğrencilerin eğitim aldığı okulun başarı grafiği, devlet okulları ve diğer karma okullara göre daha yüksek ve bu grafik gittikçe arayı açıyor. Bu durumun kız ve erkek öğrencilerin ayrı ortamlarda eğitim almasının haklılığını ispatladığını yazan The Times gazetesi, eğitim tablosunda kız okulunun en yüksek dereceler almaya devam ettiklerini vurguladı. Bu durumun sebeplerini The Times gazetesine açıklayan okul müdürü Bernice McCabe, “Kızlar erkeklerden ayrı ortamlarda eğitim almalarının faydasını görüyor. Bu ortamda kendilerine her şekilde güven duyabiliyorlar. Etrafında erkekler olmadığı için bir davranışta bulunacaklarında erkekler tarafından etkilenmeyeceklerinin farkındalar. Erkeklerin olmadığı bir ortamda kızlar zeki ve kendine güvenmeleri için daha serbest bir ortam yakalıyorlar.” görüşlerini dile getirdi. Sadece erkek öğrencilerin alındığı Royal Grammar Okulu Genel Müdürü Jon Cox da konu hakkındaki görüşlerini aktarmış. Cox, “Kızların olmadığı bir ortamda erkeklerin dikkati dağılmıyor ve derslerine daha fazla odaklanıyorlar. Kızların olduğu bir ortamda dışa açılmaları ve sınıfta söz almaları daha da azalıyor ve söz aldıklarında ‘acaba kızlar ne düşünür?’ kompleksine kapılabiliyorlar.” diye konuştu. Bağımsız Eğitim Konseyi’nin okulların başarı grafiğini ve sınav sonuçlarını dikkate alarak yaptığı sıralamada ilk on okul içinde 2 erkek okulu ve 1 karma okul bulunuyor. Bunun dışındaki okullar kız ve yatılı okullardan oluşuyor. Londra / cihan |
31.08.2009 |