ÜLKER,Türkiye’nin en geniş ürün çeşitliliğine sahip içecek grubu olarak iddiasını sürdürürken 2008 yılında 18 markaya ulaştı.
Ülker İçecek Grubu’nun 2007 yılında 625 milyon YTL olan toplam cirosunun 2008 yılında 738 milyon YTL’ye ulaşması hedefleniyor. Ülker İçecek Grubu’nun yeni ürünlerinin tanıtıldığı ve 2008 değerlendirmesinin yapıldığı toplantıya Ülker Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, İçecek Grubu Genel Müdürü Şener Astan ve İçecek Grubu Genel Müdür Yardımcısı Arzu Gökalp katıldı. Türkiye içecek sektörünün “en fazla çeşit üreten” önemli bir oyuncusu olduklarını vurgulayan Tütüncü, süt ve sütlü ürünlerin yanında, kola, gazoz, malt içeceği, meyve suyu, doğal mineralli su, sporcu içeceği, enerji içeceği ve buzlu çayla her türlü içecek talebini karşılar durumda olduklarını söyledi. Tütüncü, Ülker olarak içecek üretiminin 2008 yılında yüzde 11 artışla 676 milyon litreye, toplam cironun da 2008 yılında 738 milyon YTL’ye ulaşmasının hedeflendiğini belirtti. Türkiye içecek pazarının 3.6 milyar YTL büyüklüğünde olduğunu belirten Astan, toplam ticarette yüzde 10’luk bir değere sahip olan bu pazarda önemli bir oyuncu olarak 2002 yılından beri var olduklarını dile getirdi. Astan, Adapazarı Akyazı’daki Della Gıda fabrikasının saatte 200 bin litre dolum, yılda da 640 milyon litre üretim kapasitesine sahip olduğunu bildirdi. Toplantıda içecek grubunun yeni ürünlerini tanıtan Gökalp, gruba iki yılda 6 marka ve 20 çeşidin katıldığını kaydetti. Ülker’in Flores markası ile doğal mineralli gazlı su pazarına giriş yaptığını ifade eden Gökalp, satış hedeflerinin yıllık 80 milyon şişe olduğunu vurguladı.
|