17 AĞUSTOS Marmara Depremi’nde iletişim hatlarının devre dışı kalması sebebiyle bölgeyle iletişimin sağlanamadığını dikkate alan çeşitli kurum ve kuruluşlara bağlı sağlık ve ilk yardım birimleri, oluşturdukları afet haberleşme sistemleriyle güçlerini birleştiriyor.
17 Ağustos ve 12 Kasım depremlerinin ardından yaşanan acı tecrübenin ardından harekete geçen Türk Kızılayı, önemli bir adım atarak Türkiye’nin ilk Afet Operasyon Merkezi’ni (AFOM) kurdu. Ankara’nın Etimesgut ilçesindeki merkezde oluşturulan bir operasyon üssü ile her türlü şartlarda afet bölgesiyle en kısa sürede haberleşme sağlanması hedeflendi. Kızılay Genel Müdürü Ömer Taşlı, kurulan telsiz sisteminin dünyanın her yeri ile kesintisiz haberleşme imkânı sağladığını anlattı. Kızılay’ın ardından Sağlık Bakanlığı da harekete geçti. Hazırladığı proje ile 14 mobil telsiz haberleşme sistemi kuran bakanlık, merkezi bir haberleşme merkezi oluşturmak için de çalışma başlattı. Sivil Savunma Genel Müdürlüğü 11 ilde telsiz sistemi kurarken, Afet İşleri Genel Müdürlüğü de 1’i sabit ve 1’i de mobil olmak üzere 2 ayrı telsiz sistemini hayata geçirdi. İçişleri Bakanlığı ve ilgili bakanlıkların imzası ile 155 (Polis İmdat), 110 (İtfaiye), 154 (Jandarma) ve 112 (ilk Yardım) hatlarının ‘’112 Acil Komuta Merkezi Projesi’’ ile tek bir telefon hattında toplanmasını öngören çalışmaya start verilirken, projenin haberleşme altyapısı için hazırlanan şartnameye Sağlık Bakanlığı, Sivil Savunma Genel Müdürlüğü ve Türk Kızılayının kullandığı iletişim sistemlerinin entegre edilmesi şartı konularak, ilk defa kurumlar arası koordinasyon için harekete geçildi.
|