TCDD 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü, yaptığı açıklamada, kara yollarına göre daha güvenli ve rahat olması sebebiyle demir yollarına gösterilen ilginin giderek arttığını, bu sebeple yeni yatırımlara ağırlık verdiklerini söyledi.
Türkiye’de 11 bin kilometreyi bulan demir yolu ağı içerisinde, ulaşım açısından en fazla kullanılanlardan birini Adana ve Mersin arasındaki hattın oluşturduğunu belirten Köprülü, ‘’Günlük karşılıklı 50 seferin yapıldığı iki il arasında 11 bin yolcu taşıyoruz. Raybüs ve diğer vagonlarla yaptığımız taşımacılıkta, yolculuk süresini raybüsler 57, vagonlar ise 74 dakikada tamamlıyor’’ dedi. Sürenin uzunluğunda, vagonların eski olmasının yanında, güzergâhtaki hemzemin geçitlerin de trenleri yavaşlamasının da etkili olduğunu aktaran Köprülü, 2 yıl önce başlattıkları iyileştirme çalışmalarında, çoğu korsan olan geçitleri kapattıklarını, var olanları ise düzenli hale getirdiklerini söyledi. Yapılan bütün iyileştirme çalışmalarının seferleri az da olsa hızlandırdığını söyleyen Köprülü, asıl beklenen hızın ise yeni setler sayesinde olacağını bildirdi. Köprülü, yolcu kapasitesi 250, saatteki hızı da 130-140 kilometreye ulaşan setlerin, Adapazarı’nda üretimi için de harekete geçildiğini, yerli üretimle önümüzdeki yıllarda daha fazla seti hizmete sokacaklarını bildirdi.
|